Bedankt voor de reacties

Dag Vicky, Dirk, Jerome, Laura, Sofie, Werner, Bernard, en wie ik hier vergeet,
bedankt voor de reacties – het doet deugd te weten dat m’n schrijfsels gelezen worden, en dat dit initiatief op prijs wordt gesteld. Er is ook een goede vertaling op het Franse forum, dus dat bespaart mij ook een hoop werk, vermits ik taalzuiverheid heel sterk op prijs stel, en ik dus liever geen half/half Frans opstel wil publiceren.

Even een korte reactie terug op enkele suggesties :

1) Pirates of the Carribean : een goed idee, dat ook meermaals op het forum (ook in Duitsland) werd voorgesteld, en dat we dit jaar proberen in de praktijk te brengen. Ik heb een score & partijen aangekocht, en intussen de bijhorende opname gevonden (leve YouTube), en dat komt wellicht voor elkaar …
2) Josh Groban : we hebben ooit met hem gewerkt in een Parijse tv-studio, en hij heeft inderdaad een indrukwekkende stem. Hij is evenwel al een superster in de VS, en stelt daarentegen commercieel weinig voor in Europa, en dus zal ons budget ook heel bescheiden zijn – in de VS haalt hij omzet (wat niet hetzelfde is als inkomsten voor de solist, maar toch) van 500.000 USD en meer per concert, dus dat geeft te denken. Ik vraag me ook af als we het jaar nà Tony Henry opnieuw een tenor-achtige stem moeten programmeren …
3) Dolores O’Riordan : een goed idee zonder meer – als de huidige pistes niets worden zal ik hieraan denken !
4) Pet Shop Boys : ik heb een bod gedaan aan de agent, die het te laag vond om het zelfs nog maar aan de artiesten voor te stellen. Als we meer geld aan hen kwijt willen kan ik het nog eens proberen, maar voorlopig dus even wachten wat de huidige pistes opleveren.
5) Heart : dit vind ik té lang geleden, met slechts één echte grote hit … dat is te weinig, vind ik.
6) Katherine Jenkins : is ons al aangeboden, maar na beluistering van de CD’s denk ik : helaas niets origineels. Zonder enige twijfel is ze een prima zangeres, maar onze cd-kast op kantoor puilt uit met de cd’s van cross-over acts, die allemaal iets gelijkaardigs doen als Katherine. Dan heb ik het persoonlijk véél meer voor bijvoorbeeld Emma Shaplin (alhoewel dat vocaal wat tegenviel in 1997 in Rotterdam) of de voormalige muze van Andrew Lloyd Webber : Sarah Brightman. Maar dat zal voor een volgende keer zijn.
7) Lakatos : wees geduldig, en het zal beloond worden. We hebben ook nog een andere naam in Antwerpen bevestigd, maar we willen graag met iets meer uitpakken als we de eerste namen lossen … dank voor het begrip !

Tot later !
Jan

18 Responses to “Bedankt voor de reacties”


  1. 1 steven84 18 juni 2007 om 1:38 pm

    Beste Jan,

    In afwachting van mijn 1e post hier even zelf reageren… Heel tof dat het publiek via deze weg meer dan ooit zelf dicht bij de Proms staat. Uiteraard denk ik zoals iedereen ook wel es aan mogelijke namen (daarom niet altijd even haalbaar), dus why not:

    – Chris Rea
    – Fleetwood Mac
    – Billy Joel
    – Ronan Keating
    – Lionel Richie
    – OMD -misschien ook al gecheckt voor België-
    – Axelle Red -op tour, maar eventueel ooit-
    – Novastar -als verrassingact mag wel een keer-

    Steven (die hier binnenkort zelf wat schrijft)

  2. 2 Werner 18 juni 2007 om 1:41 pm

    Bedankt voor de reacties Jan !

    Ik hou je eraan om Sarah Brightman ooit uit te nodigen.
    Toen ik Jan VE hierover aansprak enkele jaren geleden, zei hij me “te gemakkelijk”. Bouw een van de volgende jaren een proms uit met een oosters thema. Moet toch te doen zijn ?
    Al gedacht aan een Celtc Proms (of komen we dan teveel in het vaarwater van onze tapdanser). Celtic Woman breekt op dit ogenblik alle records in America !!!

    Wat Groban betreft, probeer toch maar. Ik heb hem na het concert even gesproken in Brussel. Hij weet dat hij nog geen superster is in Europa, maar wil hier wel doorbreken.
    Hij bevestigde dat hij Brussel zeker aandoet op zijn volgende Tour. Misschien is het wel de moment om hem te programmeren, nu nog betaalbaar. Binnen een aantal jaren zeker niet meer.

    Groetjes,

    Werner

  3. 3 Steven (NL) 18 juni 2007 om 2:41 pm

    Een hele boeiende kijk in de keuken dit weblog. Grote waardering daarvoor!
    Ik mis alleen een link op de NL’se pagina. Ik begrijp best dat de weblog voornl. op de Antwerpse tak gericht is en dat de Proms in België/Vlaanderen vele malen groter is dan bij ons. Maar ook in NL is de Proms al jaren het (of toch zeker één van de) grootste jaarlijkse muziekspektakel(s)!

    Ik snap wel wat Werner bedoelt met een kans op doorbraak van Groban op de Proms en dat hij daarvoor misschien zelfs ook nog wel met zijn prijs wil zakken. Maar daarmee komt het waarschijnlijk niet tegemoet aan jullie wens om weer mensen (terug) te trekken met een aansprekend affiche. Mij zegt de naam bijvoorbeeld niets. (Niet dat ik nou een leidraad ben, natuurlijk…).
    Een “ethnic” thema staat mij wel aan, daar hebben wij in ons vaste Proms-clubje ook wel eens over gefanteaseerd. Maar ook daarmee is het moeilijk, even los van de kwaliteit die je daarmee ongetwijfeld kunt bereiken, om algemeen bekende namen te programmeren. Maar met Latino, Spaans, fado, Afrikaanse of Aziatische percussie valt al wel veel effect te bereiken, misschien.

    Leuk idee trouwens om ook bewegende beelden te gaan willen projecteren. Ben daar erg nieuwsgierig naar!

  4. 4 Laura 18 juni 2007 om 2:52 pm

    hmmm, u heeft mij erg nieuwsgierig gemaakt naar de nederlandse opwachting. Leuke muziek, wat steviger, veel gitaren, in Belgie niet bekend???? Racoon? Pater Moeskroen?? Waar ik ook al een paar jaar op hoop is A-HA. Of Tony Hadley nog een keer, maar ik geloof dat dat definitief van de baan is, bandtechnisch gezien dan. Maar goed, afwachten dus….

  5. 5 Jerome 18 juni 2007 om 3:36 pm

    hèhè,

    de eerste namen zijn er blijkbaar. En geduld is nu eenmaal niet mijn grootste deugd, toch niet als het de proms betreft🙂.
    Ik probeer mijn best te doen en mijn verlangen zo lang mogelijk weg te steken, maar eens het mei wordt begint het te kriebelen en begin ik uit te zien naar die drukkende momenten aan de ingang van het sportpaleis, de smachtende blik naar wat vorig jaar rode, blauwe of groene lampjes waren (gezien 10 juni misschien nu ook gele of oranje lampjes, rood is duidelijk uit de mode ;-)).
    Ik heb eens nagedacht over die actuele vrouwelijke artieste en kwam aan het volgende lijstje. Sorry ik heb niet gecheckt of ze al op tournee zijn in oktober/november, maar da’s het eerste dat ik ga doen eens deze reactie is geplaatst:
    Christina Aguilera, Anastacia, Anouk, Björk (al met Il Novecento opgetreden), Mary J Blige, Mariah Carey, Dido, Celine Dion (misschien het gevolg van de goeie samenwerking naar aanleiding van symphonic show?), Janet Jackson, Norah Jones, Alicia Keys, Jennifer Lopez, Kylie Minogue, Alanis Morissette, Shakira en Joss Stone. Ietsje langer geleden: Shania Twain.Allen vrouwen met de hits die op de proms wel wat kunnen geven.

    mvg

    Jerome
    P.S. Beste Jan, Ongeveer een week geleden, zette je je eerste stapjes op deze blog. Heb je de smaak te pakken? Dit initiatief is lovenswaardig. Ik zie het ‘de Schuur’ persoonlijk niet doen. een grote pluim op je hoed. Tot een volgende.

  6. 6 Jerome 18 juni 2007 om 5:05 pm

    Hier ben ik nog een keer. Na het checken valt slechts ééntje van de lijst af. Enkel Celine Dion heeft optredens in Las Vegas tijdens die periode. Ik wil er zelfs nog twee namen aan toevoegen die eveneens niet op tour zijn: Pink en Nelly Furtado.
    Maar zoals Jan me heeft opgelegd, ik ga proberen geduld te hebben en smachtend uitzien naar de bekendmaking van de eerste artiesten.

    Jerome

  7. 7 Sofie 18 juni 2007 om 5:18 pm

    Dido zou wel leuk zijn… (niet op tournée) verder dacht ik ook aan Simply Red… (maar heb niet gecheckt of ze vrij zijn)

    Groeten
    Sofie

    PS Dit Blog-initiatief is echt wel super en o wat ben ik blij voor de positieve reactie op Pirates of the Caribbean…

  8. 8 Timo 18 juni 2007 om 5:50 pm

    Hulde voor dit schitterende initiatief Jan! Eindelijk kunnen we min of meer de verwikkelingen meevolgen naar aanloop van de proms over een dikke 4 maanden… Het verbaasd me dat er eigenlijk nog niets vaststaat, maar dan meer in de zin van: “Hoe krijgt het orkest dat in godsnaam voor elkaar om die nummers aan te leren als ze 4 maanden op voorhand nog niet weten wat er gespeeld dient te worden?!” Ik ben daar echt van onder de indruk!
    Ook dit jaar heb ik voor onze vriendenkring terug een bus ingelegd en komen we met een 50-tal afzakken op 27 oktober.
    Komen er trouwens nog concerten bij in Antwerpen? Want het lijken er in vergelijking met afgelopen edities wel zeer weinig dit jaar…
    Gaat het succes er zo snel op achteruit? Ik hoop van niet! Het is elk jaar een hoogtepunt voor mij.

    Enne…. ik verlang al sinds 2 jaar naar de muziek van Pirates of the Carribean op de proms, blij te horen dat dit er dit jaar komt! Het wordt ongetwijfeld fantastisch! Misschien een ideetje om de theme-tune als intro te gebruiken en het publiek Yo-Ho te laten meezingen vanop de schermen🙂

    Zijn er trouwens na 2002 nog gesprekken gevoerd met Roxette…? Ik denk dat de zangeres nu toch al voldoende hersteld moet zijn? Of hebben ze geen interesse meer in de proms…?

    Keep on doing the good work, Jan!
    Grts,

    Timo

  9. 9 Jan 18 juni 2007 om 9:14 pm

    Deze blog geeft inderdaad een bijzonder boeiende kijk op de interne keuken bij PSE.

    Dat lijstje hierboven is volgens mij veel te hoog gemikt. Ik denk (en ben zelfs tamelijk zeker) dat we nooit namen als Celine Dion of Kylie Minogue op de Proms zullen zien. Alanis Morissette en Nelly Furtado lijken me daarentegen eventueel wél haalbaar, al zal Jan Vereecke dat wel beter weten.

    Wat Nelly Furtado betreft, voldoet die niet aan de beschrijving van Jan Vereecke? “Een vrouwelijke, actuele artieste, die ik eerdaags live aan het werk ga zien” Ze treedt op 1 juli op in Londen.
    Achja, waarschijnlijk ben ik weer aan het dromen…

    Veel succes in elk geval!

  10. 10 kelly 18 juni 2007 om 11:57 pm

    Hallo.
    Ik zal nog maar eens een poging wagen om The Urge op de Proms te krijgen. Ik weet dat ze in Duitsland toeren tot eind november, maar hopelijk lukt een suprise-act in Antwerpen wel, of anders kom ik wel naar Duitsland, een keertje meer of minder…

    Wie anders ook wel de moeite loont is de Noorse groep PostScriptum. Ze vallen onder hetzelfde management als The Urge, heb ze ook bezig gezien in Duitsland en ze rocken! (vooral gekend van Garbage man). Op de volgende link kan je ze zien op een noors festival, waar ze de supportact waren van The Waterboys.
    http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/262739

    Allebei prijs/kwaliteit heel geslaagd. Ik weet het in België nog redelijk onbekend, maar dat kan snel verkeren!

    met vriendelijke groeten,
    Kelly

  11. 11 kenny 19 juni 2007 om 2:24 am

    Dag Jan,

    Bedankt om ons zo nauw te betrekken met deze informatie. Ik had eigenlijk de vraag: is David Bowie niets voor de Proms? Toch een man die vele genres heeft gebracht of enigzins toch altijd een andere weg op wil in de muziek. Ik heb David Bowie gezien bijna vier jaar geleden in het Sportpaleis en is het beste concert dat ik tot nu heb gezien. Ik weet natuurlijk niet of dat hij budgetair haalbaar is.

    Groetjes Kenny

  12. 12 Bernard 19 juni 2007 om 9:10 am

    Ik heb nooit namen naar voor geschoven, maar gelet op het enthousiamse én de reactie van Jan, doe ik toch bescheiden suggesties:

    Klassieke musicus: Liebrecht Vanbeckevoort, pianist, onze Belgische laureaat van de Koningin Elisabethwedstrijd met een weergaloos concerto

    Popmusicus: Robert Plant (zijn website geeft slechts concerten aan tot einde augustus) – en dat mag vanzelfsprekend ook samen met Jimmy Page (beiden vanzelfsprekend van Led Zeppelin)

    Blijvende terugkomende suggestie: Golden Earring.

    Simlply Red heeft dan wel (nog) geen concerten aangekondigd maar hij zal zeker te duur zijn; bovendien werd hij afgelopen week vader.

    Wie het ook wordt: ik kijk er naar uit!

    Muzikale groeten,

    Bernard

  13. 13 Sofie 19 juni 2007 om 12:41 pm

    Nog een groep die mij te binnen schiet (wel nog gn tourdata gecheckt): THE CORRS

  14. 14 Steven (NL) 19 juni 2007 om 12:46 pm

    Laten we alsjeblieft niet vervallen in nóg een plek met wens(was)lijsten van artiesten -die komen in het forum al uitgebreid aan bod- maar ons beperken tot de grotere lijnen en de weblog zelf?

  15. 15 Bernard 19 juni 2007 om 1:22 pm

    Ik heb mijn huiswerk slecht gemaakt: Liebrecht Vanbeckevoort geeft al concerten tijdens de NotP.

    Verder: akkoord met Steven.

  16. 16 Dirk Faes 19 juni 2007 om 7:55 pm

    Dag Jan,

    in ieder geval bedankt voor de reactie en tof dat je het volhoudt als webblogger hoor. Ik weet uit ervanring dat het niet gemakkelijk is om het vol te houden maar zoals reeds gezegd, het brengt de mensen en fans vooral dichterbij. Goed doen voor iedereen zal helaas niet mogelijk zijn, maar ik ben zeker dat je daar al mee hebt leren leven🙂
    Als ik even mag reageren op enkele voorstellen (zonder inderdaad te willen vervallen in een wishlist):
    * The Corrs zijn momenteel eigenlijk gesplitst en Andrea is aan een solo album aan het werken dat volgende week uitkomt, ik weet niet of zij (zoals Dolores van The Cranberries) van plan is om Corrs songs aan haar toekomstige optredens toe te voegen. En waarschijnlijk gaat ze zelf dan touren rond die tijd maar wel een goed idee.
    * Fleetwood Mac was mijn eerste favoriete groep in de jaren 70 (Rumours). De laatste 10, 15 jaar treden ze enkel nog in Amerika op en voorlopig helemaal niet, maar Stevie Nicks treed nog wel altijd solo op en brengt FM nummers als Rhiannon, Gold Dust Woman, Dreams, Sarah, … op haar shows dus… wie weet.

    Blijven bloggen hé Jan🙂

    Groetjes, Dirk

  17. 17 Dieter 28 juni 2007 om 3:02 pm

    Ik Vind het een Zeer Goed idee om de Filmmuziek van Pirates of the Caribbean te gebruiken,Want dit is Proms!
    Het Bekende Thema van Pirates Zou ik nemen voor de opening,En dan zou ik dit jaar weer doen met de Doeken want dat was fantastisch toen de doeken in 2004 naar ondervielen,Zeker opnieuw doen !!

    P.s Het Liedje Van De 3de Film ‘Up is Down’ Zou ook niet Mistaan.

    Groetjes Dieter

  18. 18 gwen 22 augustus 2007 om 7:08 pm

    ja dat was tof met die doeken zeker opniuew doen met nu dat we weten dat omd ook mee doet zal veel ambiace zijn zoals iedre jaar


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

