En we schrijven dapper verder

Dag Lezers,

ik vind van mezelf dat ik het niet slecht volhoud, mijn regelmatig schrijfgedrag …

Zopas zijn de mensen van FishEye, een video-bedrijf uit het Gentse hier buiten gereden. We hebben gisteren en vandaag de opnames gemaakt van een kort (en hopelijk grappig) video-filmpje dat we via het internet willen delen, en dat de festivalbezoekers van deze zomer er wil aan herinneren dat het grootste indoor-festival zich nu al aan het voorbereiden is. De werktitel is : ‘Bent U ook klaar voor Night of the Proms ?’ In princiepe volgende week in de ether !

Eind vorige week heb ik geschreven over een (plots) initiatief om een van de beste muzikanten uit ons land aan te zoeken als speciale gast op de shows, en zowaar : dat gaat lukken ! We hebben afgesproken om het nieuws nu nog niet naar buiten te brengen, want ik wil overwegen om deze naam tot op de persconferentie (van 13 september) ‘geheim’ te houden, en hem dan als een deus ex machina te presenteren … Ik weet dat jullie dit niet fijn vinden, maar wij willen graag de spanningsboog van de publiciteit zo lang mogelijk gespannen houden. Het is ook altijd leuk als we op een persconferentie écht nieuws hebben : meestal vertellen we daar wat iedereen eigenlijk al weet, tenminste wat de artiesten betreft. Nu dus misschien niet.

Goed nieuws uit Duitsland, alwaar Dirk Hohmeyer een extra show (in Hannover) aankondigt. De storm over de Duitse billing, met voor het eerste een ‘grote Duitse groep’ (PUR, te vergelijken met Clouseau bij ons) hoog op de affiche, is wat gaan liggen. Elk jaar is het hetzelfde : de incrowd die het forum levendig houdt spuwt z’n gal … De reacties waren dit jaar extra hevig, maar zoals gezegd : nu zijn er al mensen die eens zijn gaan luisteren op MySpace en andere homepages naar bijvoorbeeld I Muvrini, en die rapporteren alleen maar positief nieuws over hun ontdekkingen. En met Paul Carrack staat nog een geweldig goede zanger op de affiche : dat wordt smullen …

Hebben jullie ook opgevangen dat Mika op 13 november in Vorst speelt ? Ik wist al langer dat er een concert gepland was (ik hoopte dat het de Lotto Arena zou worden🙂, en dat dus een deelname aan NotP geen optie kon zijn.

Ook even meegeven dat we naar Live hebben geinformeerd, maar ons ‘fors’ openingsbod was meteen niet de moeite om naar Amerika door te sturen. Zo gaat het dus meer en meer : onze budgetten zijn ontoereikend voor een groeiend deel van de namen die regelmatig op de lijstjes voorkomen … Maar we geven niet op : we praten met (de agent van) een levende muzieklegende, én hebben nog wat ijzers in het vuur liggen, bij wat jongere en hippere artiesten. We doen dus naarstig voort …

Tot later,

Jan

8 Responses to “En we schrijven dapper verder”


  1. 1 Wim 19 juni 2007 om 7:14 pm

    Dag Jan,

    eerst en vooral hartelijk dank om ons op de hoogte te houden…

    Spijtig dat de Pet Shop Boys er niet bij zullen zijn, maar stuur toch maar een DVD’tje met een Best of van de vele promsjaren en wie weet lukt het één van de volgende jaren wel…

    Nog spijtig vind ik het dat Paul Carrack er in Antwerpen niet bij kan
    zijn… Jammer genoeg is hij tijdens de (Antwerpse) Proms op tour in Nederland en Engeland, maar wie weet één van de volgende jaren…

    Nog even enkele suggesties :
    • Wim Mertens , Struggle for pleasure (van de Proximus reclame) zal zeker aanslaan bij het publiek…
    • Lisa Gerrard (bekend van Dead Can Dance en de filmmuziek van Gladiator, Whale Rider, The Insider,…)
    • Alison Moyet, zowel haar solo hits (Weak in the presence of beauty, …) als haar werk met Yazoo (Don’t Go, Only You) komen in aanmerking voor een goed herkenningsonthaal door de Promsgangers…

    Met vriendelijke groeten,

    Wim

  2. 2 Bernard 19 juni 2007 om 8:58 pm

    Jan,

    Keep on writing! We like!

    Bernard

  3. 3 Wilfried 19 juni 2007 om 11:10 pm

    Hallo Jan,

    Als lid van Fine Fleur ben jij mij bekend, maar omgekeerd is dit wellicht niet het geval, wat ook niet per sé hoeft.
    Dankzij NOTP al enkele toffe ervaringen ogedaan en kippevelmomenten mogen beleven in A’pen, R’dam, Duitsland en Frankrijk, waarvoor dank.
    Leuk om eens iets meer achtergrondinfo te krijgen.
    Waarschijnlijk geen gebrek aan suggesties maar misschien toch nog een poging om origineel te zijn😉 : Billy Joel, The Corrs maar ik vrees dat die budgettair ook niet haalbaar zijn…
    Wij zijn in blijde verwachting van de eerste namen die vrijgegeven worden en kijken al uit naar september, dan beginnen de repetities terug – als ik er tenminste nog bij mag zijn.
    Vriendelijke groet,
    Wilfried.

  4. 4 Werner 20 juni 2007 om 7:59 am

    Jan,

    Het komt goed. Ik voel het !

    Werner

  5. 5 Els 20 juni 2007 om 12:30 pm

    Beste Jan,

    Ik zit stiekem te hopen dat Roxette een keer naar de Proms komt. Nu Marie (volgens mij toch) weer genezen is, hoop ik dat ze snel een keer naar NOTP komen…

    Ik zit elk jaar vol spanning af te wachten welke artiesten er gaan komen, dus ik ben heel blij me je blog. Zo worden we toch op de hoogte gehouden van de vorderingen!

    Groetjes,

    Els

  6. 6 Steven (NL) 21 juni 2007 om 12:22 am

    “…een van de beste muzikanten uit ons land.”
    Ik ben natuurlijk niet geheel bekend met jullie beroemdheden, maar één naam komt direct bij mij op… als het Toots is kom ik gegarandeerd naar Antwerpen afgezakt!!

  7. 7 Jerome 21 juni 2007 om 4:53 pm

    Beste Steven,

    ik ben een rasechte belg, maar ben niet zo op de hoogte wat die Belgische muzikanten betreft. En is dat dan een pop-muzikant of een ‘klassieke’ muzikant. Want naast Toots (die trouwens fantastisch op de affiche zou staan), denk ik ook aan Wim Mertens.
    Beste Jan,
    Wat de pop-artiesten betreft. In je blog is geen spoor meet van die actuele vrouwelijke artieste. Is die piste dan opgegeven? Ik had trouwens graag een organisatorische vraag gesteld. Om popartiesten uit te nodigen, wordt dat met een heel team gedaan of houden de legendarische ‘jannen’ zich daar zelf persoonlijk mee bezig?
    Ik heb trouwens een artikel liggen over de promseditie van 1997 (oh wat lang geleden) waarin vermeld werd dat je met een lijstje werkte die je elk jaar afliep, waarop Elton John bovenaan stond. Gebruik je dat lijstje nog steeds?

    mvg

    Jerome

  8. 8 Wimpie 23 juli 2007 om 10:22 pm

    Enya of enigma zou wel ééns heel mooi zijn!!!


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,771 hits

