Repertoire ideeën voor Macy …

Vrienden,
met alles risico’s vandien wil ik met jullie mijn eerste repertoire voorstel dat ik gisteren aan Macy heb gestuurd delen … Gewoon in het Engels, zoals ik het geschreven heb … Benieuwd wat jullie ervan vinden/denken, en nog meer wat Macy er gaat van vinden. Zo krijgen jullie een redelijk unieke blik in de interne keuken … hopelijk krijg ik hier geen spijt van🙂

Gisteren namiddag heb ik het volgende gestuurd :

“I’m currently looking at flying to Atlanta to meet with Macy on the 18th – would that be a good date ?
 
Regarding the music, I’ve a couple of ideas that go further than taking a song and make it big and large with the orchestra and the choir :
1)       ‘I Try’ : by far the biggest hit Macy had over here – I did like what she did on the show I saw in Brussels, getting some of her band to sing part of it – we have our MD, John Miles, who could do this as well … I’d like to know what Macy thinks about this …
2)       ‘When I see You’ : sounds great to me as it is …
3)       ‘Sexual Revolution’ : I like the contrast between the slow and kind of mysterious beginning, and then I see the whole orchestra and choir joining into a funny dance routine, inviting the whole audience to join in … this could be a lot of fun …
4)       ‘Ghetto Love’ : this may sound like a very crazy idea, but we had the honor of having the late James Brown himself perform ‘It’s A Man’s Man’s Man’s World’ on our show with the same orchestra etc etc … and we have multi-track audio and multi-cam footage.  Here’s what I believe would be possible, provided Macy likes this idea and we can get clearance from the JB-management (whom we have good understanding with) : we/Macy could rework her song into a version that incorporates parts of James Brown song, with Mr Brown’s live vocal and visual !!!!!  It would come down to Macy singing a duet with James Brown on stage – this could be on CNN !!!!  
 
Anyway, these are just a couple of ideas …  Please share any feedback with me as it arrives …
 
Best regards,”

Ik weet dat het bericht goed is aangekomen, maar geen verdere reactie …
Keep you posted,

Jan

12 Responses to “Repertoire ideeën voor Macy …”


  1. 1 Timo 2 augustus 2007 om 2:52 pm

    Zeer fijn dit hier te kunnen lezen allemaal!
    Anderzijds laat ik me natuurlijk liever verrassen de avond zelf…
    Wordt Macy eigenlijk geprogrammeerd als hoofdact van deze editie?

  2. 2 chris 2 augustus 2007 om 3:07 pm

    Volledig met je voorstellen, Jan !

    3) en 4) zijn super toffe ideeën…

    Roby Lakatos zou ook mee kunnen bij intro van “Sexual revolution”…??? Of is het al iets te veel (orkest, koor, Lakatos en Macy) voor een zo korte intro ?

    Maar misschien zou een klassiek nummer (met Roby) tot “Sexual Revolution” kunnen leiden. Vorig jaar was het al zo met “Choir medley” en “Mad world” van TFF…

  3. 3 Kurt 3 augustus 2007 om 10:49 am

    Inderdaad zeer fijn, maar ik ben het eens met Timo, too much info is ook niet goed vind ik eigenlijk.

    Vorig jaar met TFF, ging het koor van een medley ineens over in Mad World en dan kwam Curt er bij… De reactie van het publiek was steeds heel leuk. Het zou jammer zijn dat nu het publiek op voorhand al die dingen zou weten…

  4. 4 janvereecke 3 augustus 2007 om 10:58 am

    Beste Chris,
    ivm de participatie van Lakatos bij Sexual Revolution : hetzelfde idee zat klaar in m’n pen, maar ik heb het (nog) niet gemeld, omdat het naar mijn mening teveel informatie zou zijn om in één keer te begrijpen … Maar als het zover komt, dan wil ik dat zeker proberen – Roby moet dat natuurlijk ook zien zitten …

    Beste Kurt & Timo,
    ik ben blij en zelfs een beetje opgelucht ivm je reactie dat je liever grotendeels in het ongewisse blijft over wie wat waar en wanneer gaat doen … Tegelijk besef ik ook dat we lang niet alles als een verrassing kunnen houden … want dat deel van het publiek dat een latentere interesse heeft dan jullie, kan mogelijks wél over de streep gehaald worden door de wetenschap dat er fijne dingen staan te gebeuren … Het is een “hartverscheurende” keuze voor mij : ik zou het liefste niets op voorhand laten weten, want ik laat me ook het liefste verrassen, maar tevens wil het voorspelbare imago dat NotP bij sommigen heeft een beetje afwerpen …

    Met muzikale groet,

    Jan

  5. 5 Timo 3 augustus 2007 om 11:59 am

    Jan, bedankt voor je reactie.

    Ik begrijp uw redeneringen. Maar is de proms bij het publiek naderhand niet voldoende bekend qua concept? Allé, ik bedoel maar: héél veel vlamingen hebben de proms al minstens 1 keer gedaan en weten min of meer wat voor spektakel het is en dat een groot deel van het “magische” afhankelijk is van het verrassingseffect die de show biedt. En zij die het nog niet meegemaakt hebben, weet ik uit eigen ervaring, staan meestal wel open voor iets wat ze nog niet “kennen” maar wel al gehoord hebben dat het jaar na jaar zeer goed is. Ter illustratie: ik organiseer dit jaar een bustrip naar de proms met 45 mensen (vrienden, familie,…). Slechts 10 van hen zijn al eens eerder naar de proms geweest, dus de andere 35 weten bijna niet aan wat ze zich kunnen verwachten, maar schreven zich toch reeds in in april, toen nog geen namen bekend waren! Volgens mij is dit een hard bewijs dat de proms nog heel sterk leeft in Vlaanderen en niet enkel bij de die-hard fans. Zoals u het hierboven verwoordde, lijkt het erop dat er enorm moet gepoogd worden om meer publiek naar de proms te trekken… Ok, ik heb ook wel al gemerkt dat er tegenwoordig geen 20 voorstellingen meer gedaan worden in Antwerpen voor één editie, maar de succesjaren van Status Quo, Meat Loaf,… kunnen zowiezo héél moeilijk overtroffen worden hé. Voor mij is de proms jaar na jaar hét evenement bij uitstek waar ik al naar uitkijk vanaf ik het sportpaleis buitenga na weer een editie…
    Ikzelf vind het eigenlijk wel super dat we hier alle interne verwikkelingen kunnen volgen, maar wat mij nog vééél beter zou lijken is dat we eens, nadat de voorstellingen erop zitten, een reportage kunnen te zien krijgen op Eén of zo over NotP achter de schermen (de aanloop, repetities, techniekers, organisators,…). Het zal wel bij een illusie blijven, als je al ziet dat een samenvatting van de proms elk jaar op één wordt uitgezonden in 2x een half uur op zondagavond laat, maar wat denk jij? Of als extra op de volgende dvd (de derde dvd dan)?

  6. 6 Werner 3 augustus 2007 om 4:52 pm

    Jan,

    Ik vind het niet echt ongepast wanneer je dit nu reeds doorgeeft. Ik begrijp dat mensen willen verrast worden. Uiteindelijk zullen de mensen van show 7 ev reeds weten wat ze op hun boterham gaan krijgen.

    Met deze mededeling kan je echter nog een aantal ideetjes krijgen waar je zelf nog niet aan had gedacht.

    Doe me één plezier en plaats de special guest naam niet op de blog. Dan blijft er toch nog altijd een verrassing over;

    groetjes (en blijvend hopen op Josh :))

    W

  7. 7 Jerome 3 augustus 2007 om 5:29 pm

    Beste Jan,

    ik was blij verrast met je nieuwe blogbericht gisteren. Zeker als ik de titel las. Ook vorig jaar werd een vraag in die richting gesteld maar dan over het oeuvre van Texas. Maar naar mijn gevoel las ik iets te veel details. Ook ik word graag verrast door wat ik op het promspodium zie. de laatste 9 jaar is dat telkens goed gelukt. Ik hoop dat er nog genoeg verrassingen bewaard worden om ook dit jaar mijn aha-gevoel aan te wakkeren. Enigszins was ik wel getroost daar de meeste verrassingen die bekend werden gemaakt, toch meestal de volgende ochtend in de krant te lezen zijn (zoals welke nummers).
    We hebben nu eventjes moeten proeven, misschien moet je het antwoord van mevrouw Gray toch maar binnenskamers houden.
    Ik heb dus een dubbel gevoel. Enerzijds blij dat we nu zo dicht betrokken worden (op een enorm positieve blog, ik vind dat hier tussen de bloggers (in vergelijking met het forum) een enorm positieve sfeer heerst), anderzijds vind ik het wel jammer dat zo’n leuke ideeën reeds verklapt worden.

  8. 8 Kurt 3 augustus 2007 om 11:48 pm

    Bedankt Jan, voor jouw antwoord. Ik volg compleet in je redenering en jij in de mijne.

    Ik heb er volledig het vertrouwen in dat alles in orde komt en dat je op tijd en stond de juiste beslissingen neemt omtrent welke info je doorgeeft en welke niet. Maar het is duidelijk dat je nog wat verrassingen achter de hand moet houden voor dat aha-gevoel te kunnen geven aan de mensen🙂

    PS: Proficiat met de top 10 notering trouwens!🙂

  9. 9 Valentijn 4 augustus 2007 om 11:52 am

    Ik zelf vind het niet teveel info, en wil de reactie van Macy wel enorm graag weten🙂
    Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat niet meteen zouden willen weten, maar dan is de oplossing simpel om toch nog beiden groepen te blijven bedienen….zet gewoon SPOILER in de titel, zij die het niet willen weten hoeven het dan gewoonweg niet te lezen, zij die het wel willen weten wel dan.
    Dan heb je bij beiden groepen geen wrevel over het teveel of te weinig aan info🙂
    Want ik zelf ben van de curieuze kant en als je a zegt dan is nog maanden wachten om te zien wat het b vervolg is enorm zenuwslopend. lol

  10. 10 tim 5 augustus 2007 om 1:39 pm

    en wie stond er gisteren op dranouter naar sinead o connor te kijken? ? ?

  11. 11 Sofie 7 augustus 2007 om 11:00 am

    Dat klinkt allemaal heel erg goed. Macy Gray is alleszins al een heel goede artieste, hopelijk zal de volgende aankondiging ook zo zijn; vorig jaar hadden we immers TFF én Texas én Ike Turner… dat vind ik eerlijk gezegd moeilijk om nog te overtreffen…

  12. 12 Tom 7 augustus 2007 om 11:41 am

    Aha! wie stond er zaterdagavond in Dranouter naar Sinead O’connor te kijken? Jan Vereecke🙂 Ik dacht dus direct dat sinead naar de proms zou komen, maar haar tour info op haar site vertelt dat ze bezet is tot half november… Dat wordt dus ook niets.


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

