Vooruitgang ! En minder prettige mededeling.

Het ziet er redelijk tot zeer goed uit betreffende het Britse duo dat de Nederlandse billing zou vervolledigen, en de Antwerpse een stapje dichter bij completering.

De reacties van beiden op mijn “officiële uitnodiging/bod” waren als volgt :

“I am waiting for X to confirm that he can definitely do both countries. He needs to change some UK
tour dates, but we think that it looks positive for us to participate.”

“Thanks so much for your offer of the Antwerp and Dutch dates. I’d really like to do them and I’m pretty sure we can do them all, but in order to confirm, I just need to speak with Y who is out in San Diego on Holiday, hopefully this will happen tomorrow.”

Ik laat met opzet de namen van de betrokkenen weg, omdat het uiteraard niet de bedoeling kan zijn de lopende onderhandelingen helemaal in de openbaarheid te voeren, én omdat ik ook wel geniet van jullie pogingen de naam te raden ! Ik heb het gevoel dat dit helemaal goed komt – hopelijk lees je dat hier snel !

Minder leuk is dat ik gisteren een tekstje heb geschreven om aan de Franse Proms-vrienden te laten weten wat eigenlijk al duidelijk was tijdens de laatste tour in Maart : er komt geen tour in Frankrijk in 2008. Ik heb de tekst gisteren ter verbetering doorgestuurd aan Arnaud Delbarre, directeur van de Olympia in Parijs, en onze vertrouwensman in Frankrijk, en ik vraag aan onze web-jongens de tekst vandaag online te plaatsen, en ik stuur die tevens naar onze directe contacten, om ze zo persoonlijk op de hoogte te brengen. Je leest het volledige documentje weldra op de Franse homepage, maar het komt er samengevat op neer dat alle concerten verlies hebben geleden, en het Franse publiek helemaal geen herhalings-bezoekers van ons evenement willen worden, ondanks het feit dat ze de concerten meestal erg gesmaakt hebben.

Bref, weer aan het werk, want we hebben nog minstens één artiest te boeken voor Antwerpen, en dat mag geen kleine garnaal zijn …

Jan

9 Responses to “Vooruitgang ! En minder prettige mededeling.”


  1. 1 Jorg 8 augustus 2007 om 11:53 am

    Gezien dit bericht kan het hier niet om de Pet Shop Boys gaan. Aangezien ze nu midden in hun tour zitten (zie website) kan geen van beiden nu op vakantie naar San Diego. Tevens hebben ze geen concerten gepland gedurende de NOTP. Jammer maar helaas, ik denk niet dat het de Pet Shop Boys worden!

    Groet en voor Jan: succes met de onderhandelingen!
    Jorg

  2. 2 Kurt 8 augustus 2007 om 12:49 pm

    Amai Jan, dat is inderdaad niet zo’n goed nieuws voor Frankrijk…

    Wil dit dan zeggen dat er misschien meer gaat geïnvesteerd worden in Spanje ? Want daar was er dit jaar wel veel volk aanwezig (vooral dankzij Mike Oldfield, maar soit).

    Kurt

  3. 3 Dave 8 augustus 2007 om 1:03 pm

    Dag Jan,

    Wil dat ook zeggen dat er in de toekomst geen nieuwe uitzendingen meer gaan plaatsvinden op France 2 van de Symphonic Show? Vond dit zeker een leuk programma en zou het spijtig vinden dat er doordat er geen tour zal plaatsvinden in Frankrijk er ook geen nieuwe opnames zullen gemaakt worden van een toch wel succesvolle show.

    Mijn gokje over het Britse duo: OMD (zou super zijn)

    Groeten,

    Dave

  4. 4 Chris 8 augustus 2007 om 2:49 pm

    Au revoir la France, hola Spana ?
    En wat met Charleroi ?

    Net als Dave, mijn gok over het Britse duo was OMD…tot nu toe toch ! Maar… Jan schrijft “I am waiting for X to confirm that he can definitely do both countries. He needs to change some UK tour dates (…)”. Wil dat zeggen dat ze niet meer samen zingen ??? Dat klopt niet met OMD volgens mij !

    En ook niet met The Pet Shop Boys…
    Wie kan het wel zijn ?
    Eurythmics? Soft Cell? Human league (liever niet)?

    Hey Jan ! Weet je dat Paul Mc Cartney en Ringo Star geen “echte” duo zijn… 😉

  5. 5 Jerome 8 augustus 2007 om 7:40 pm

    Ik blijf erbij. Ik gok op Jimmy Page en Robert Plant van Led Zeppelin. Wanneer je bericht van Jan leest, lijkt het erop dat het twee artiesten zijn met een apart management, die dus waarschijnlijk niet meer samen optreden. Dus kan het wel degelijk over hen gaan. ze zijn trouwens Brits.
    Jammer van Frankrijk. ik hoop enkel dat Antwerpen niet hetzelfde lot ondergaat. Ooit… Een veel te mooi evenement om te missen.

  6. 6 Laurent 8 augustus 2007 om 8:25 pm

    J’adresse un grand MERCI aux producteurs des NOTP pour nous avoir fais partager leurs passions pendant 5 ans en France.

    Vous nous laissez,mais sachez que nous irons à la rencontre des Proms du coté d’Anvers et Rotterdam.

    A bientot

    Amicalement

    Laurent

  7. 7 janvereecke 9 augustus 2007 om 2:43 pm

    Aan Kurt, Dave & Chris,
    We hebben de intentie om opnieuw concerten te organiseren in Spanje én in Charleroi, in de tweede helft van april 2008.
    Wat dee Symphonic Show betreft : dat hangt van de producent van het tv-programma af. Wij zullen hun uitnodiging, gekoppeld aan onze beschikbaarheid en een realistisch budget, zeker niet afwijzen, want het is hard werken maar erg leuk om doen !
    Groeten,
    Jan

  8. 8 David 9 augustus 2007 om 9:08 pm

    Hello Jan (en alle andere bloggers en NOTP-fans)!

    De eerlijkheid gebiedt mij toe te geven dat ik nog maar één keer naar The Night of the Proms ben geweest. Shame on me, want oooh wat heb ik ervan genoten! Dit jaar ga ik eindelijk terug en neem ik direct mijn ouders op sleeptouw. NOTP, dat moet je gewoon meegemaakt hebben. Ik ben – als student – naar de editie 2005 geweest (suuuppeerrrr! met Safri Duo en Ace of Base, maar vooral de gewoonweg fantastische Donna Summer).

    Wat dat Brits duo betreft… Hmm, ‘k zou niet weten wie het zou kunnen zijn. ‘k Zal handig gebruik maken van mijn jeugdige leeftijd als excuus :s😀 (23 lentes).

    Maar misschien een paar ideetjes voor andere artiesten? Jamelia lijkt mij nog tof. En zou je niet de Spice Girls kunnen strikken, nu ze toch een comeback gepland hebben? lol Maar dat zou waarschijnlijk (5 keer) te duur zijn hè. Wie ook nog mooi op een NOTP-affiche zou staan, is Tom Jones. En om het weer over wat jonger geweld te hebben: Ricky Martin? Die hoor je de laatste tijd nauwelijks nog, misschien doet dat zijn kostprijs wat dalen? ‘k Was vorig jaar op zijn concert in Parijs, en dat was dikke ambiance!
    And what about Cher? Hebben de ‘Soulsisters’ geen speciale band met deze diva? Misschien kunnen zij haar overtuigen om op te treden voor een zacht prijsje?
    De Scissor Sisters lijken mij ook super ambiancemakers, maar gezien hun gestegen populariteit zal dat hoogstwaarschijnlijk, omwille van beschikbaarheid en prijs, niet gaan hè.

    Goh, ‘k zou nog eindeloos kunnen doorgaan, maar ‘k zal geduldig de bekendmaking van de andere namen afwachten.

    Ondertussen wacht ik vol spanning op mijn tickets en kijk ik al reikhalzend uit naar zaterdag 20 oktober, want dan zijn we derbij!

    Keep up the good work! NOTP = super!

    Groetjes

    David

  9. 9 Sofie 10 augustus 2007 om 10:56 am

    Nog een naam die niet klein mag zijn… (wel zonder checken)
    Maroon 5, Nelly Furtado, Clouseau, Rihanna, The Corrs, Dido, Michael Bublé…

    Mijn voorkeur gaat naar Dido en the Corrs; Dido heeft zeker geen concerten gepland dit najaar.


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,771 hits

