rarara

Vrienden,

gisteren is de bevestiging eindelijk binnengekomen, en vandaag lichten we de pers in in België, en maandag in Nederland, maar jullie mogen nu al gaan raden : een Britse groep uit Liverpool, en de zanger speelt basgitaar…

Daarnaast ‘begraaf’ ik de idee van het klaagkoor : de reacties waren unaniem … Ik heb wel een aantal bekende klassieke melodiën gevonden die zich uitstekend lenen tot een grootste samenzang, en dat gaan we gewoon doen !

Nu nog één naam voor Antwerpen, en we zijn ‘rond’ …

Groeten, en prettig weekend gewenst,

Jan

43 Responses to “rarara”


  1. 1 jeroen 17 augustus 2007 om 9:34 am

    Is Level 42 Brits?
    Dan gok ik daar op!

  2. 2 Steven (NL) 17 augustus 2007 om 9:52 am

    Nee, moet toch echt OMD zijn:
    Komt uit Liverpool en heeft vorig jaar succesvol meegedaan en Duitsland. Zanger McCluskey speelt bass guitar en Humphreys doet de keyboards. De rest van de band variëerde door de jaren heen nogal, nu zijn ze nog met de tweeën.

  3. 3 Laurent(F) 17 augustus 2007 om 9:55 am

    OMD?

    It’s very good!!!

  4. 4 Timo 17 augustus 2007 om 9:55 am

    Level42 is Brits en de zanger is in elk geval ook basgitarist, maar of ze van liverpool zijn weet ik niet. Op hun website vind ik het toch niet onmiddellijk terug. Nuja, het zal hen wel zijn veronderstel ‘k. De promsorganisatie kan morgen in elk geval klinken op hun bevestiging, want dan treedt Level42 op in Brussel, volgens hun touragenda. Voor mij betekent dit weer een kans minder op een echte promswaardige artiest dit jaar… Ik hoop dat Macy de boel wat leven in blaast en dat Soulsister de pannen van ’t dak speelt. En dat die laatste naam aub een héle straffe mag zijn…
    Het idee van de samenzang bij de klassieke stukken lijkt me wel terug leuk!

  5. 5 Timo 17 augustus 2007 om 9:56 am

    Rechtzetting na het lezen van Steven (NL) zijn respons:

    ik heb me over OMD niet geinformeerd, als zij het zijn is de proms voor mij nu al geslaagd!

  6. 6 jeroen 17 augustus 2007 om 9:59 am

    Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, Steven!
    Bij die basgitaar dacht ik onmiddellijk aan Mark King van Level 42.
    Maar inderdaad… de zanger van OMD speelt ook bas.
    Anderzijds zegt Jan niet dat het om een duo gaat…
    Enfin…
    Het mag beide zijn van mij;
    Ik vind ze in hun stijl beiden schitterend.

  7. 7 Bernard 17 augustus 2007 om 10:01 am

    Ik vermoed eerder dat het OMD zal zijn; Mark King van Level 42 was reeds te gast in NOTP.

  8. 8 Laura 17 augustus 2007 om 10:44 am

    Hmm, dat hij eerder te gast was, dat maakt voor de Proms niet uit, er zijn in de voorafgaande jaren al meerdere artiesten geweest die al eerder hebben opgetreden, te denken aan Simple Minds en Coolio. Ik ben reuze benieuwd, OMD ken ik niet zo goed, was net voor mijn tijd, maar ik hoor echt goede verhalen en Level 42 is ook helemaal super. Ik wacht af.

  9. 9 Laura 17 augustus 2007 om 11:16 am

    Na nog wat gesnuffel gok ik toch op Level 42.

  10. 10 Gert De Schepper 17 augustus 2007 om 11:22 am

    OMD is het antwoord…. Volgens Wikipedia is OMD weldegelijk afkomstig van Liverpool en Level 42 is afkomstig van het eiland Wight…

  11. 11 Laurent 17 augustus 2007 om 2:46 pm

    OMD à Anvers,tes,it’s good news!!!!!!!

  12. 12 Timo 17 augustus 2007 om 6:21 pm

    OMD!

    Zoals ik hierboven dus reeds zei:

    NotP 2007 is voor mij nu al geslaagd!

    Jan, breng maar al wat tips voor die laatste naam…🙂

  13. 13 Jerome 17 augustus 2007 om 6:26 pm

    Dus toch geen Robert Plant en Jimmy Page🙂.
    Met OMD wordt opnieuw voor de hits gekozen. Bovendien komt dat goed uit met de DVD waarvoor OMD al hun toestemming gaven.
    Nu nog die laatste gast. Zijn er verregaande vorderingen in de onderhandelingen of staat alles nog in zijn prille schoentjes?
    Ik ben benieuwd.

  14. 14 jeroen 17 augustus 2007 om 6:31 pm

    OMD….! Schitterend of zoals
    “Alain Van Dam” in ” Het Eiland” zegt:” Ne goeien om mee te beginnen hé” !

  15. 15 David 17 augustus 2007 om 6:59 pm

    OMD…

    Is het erg dat ik daar niet zo laaiend enthousiast over ben als de andere bloggers hier?
    Ik ben opgegroeid met de muziek van de jaren 1990 en 2000, een tien-twintigtal jaren na het grote succes van OMD. Natuurlijk ken ik ook ‘Enola Gay’, en vind ik het best wel een leuk nummer, maar toch hoop ik dat, naast Macy Gray, die andere grote naam echt wel de moeite is. Duimen maar, en ja, misschien krijgen we al enkele tips??

  16. 16 Timo 17 augustus 2007 om 7:41 pm

    David,
    ongetwijfeld zal u na het bijwonen van de proms dit jaar, fan worden van OMD.
    Ik ben er zeker van dat je nog meer nummers van hen zult herkennen dan enkel maar Enola Gay. Maid of Orleans, Electricity, Talking Loud & Clear, Forever Live and Die,… zijn maar enkele songs uit hen hit-repertoire.
    Zeker weten dat deze songs onder begeleiding van Il Novecento terug een proms-kiekenvel-gevoel zullen geven!

  17. 17 David 17 augustus 2007 om 8:32 pm

    Wel Timo, na je post heb ik meteen wat gezocht naar filmkes op YouTube, en inderdaad, blijkbaar ken ik meer dan alleen ‘Enola Gay’, zoals bv. ‘Maid of Orleans’ en ‘Forever Live and Die’, en het klinkt wel leuk in de oren.🙂
    Maar toch, ik blijf hopen op nog een naam die recentelijk nog hoog in de charts stond😀
    Wat niet wegneemt dat ik waarschijnlijk ook zal genieten van OMD😉 (En mijn ouders waarschijnlijk nog meer dan ik.)

    Nog geen tips voor die laatste naam?

  18. 18 Steven (NL) 18 augustus 2007 om 1:05 am

    Ik loop misschien wat te ver op de zaken vooruit, maar ik hoop dat we op de BE en NL cd van dit jaar nieuwe, echte live concertopnamen krijgen. (En ik hoop stiekem op Enola Gay.)

  19. 19 Bernard 18 augustus 2007 om 10:10 am

    OMD was dit jaar geweldig op Werchter Classic; in het begin stond het publiek wat argwanend zoals veel promsbloggers. McCluskey, de zanger, zei het zelf tijdens het optreden (als hij enthousiasme van het publiek vaststelde): “Do you remember them?” Hij bedoelde de hits van OMD natuurlijk; deze zitten veel meer in ons collectief geheugen dan vele denken.

    Wat de laatste gast betreft, verwijs ik naar de blog ‘en we schrijven dapper verder’ van Jan waarin hij schreef dat ten laatste op de persconferentie van 13/09 één van de beste muzikanten van België zou worden aangekondigd voor speciaal optreden tijdens de show. Ik gok daarvoor op Toots Thielemans. Als we lang genoeg aandringen bij Jan, denk ik wel dat hij ons nog voor 13 september daarover nieuws brengt.

  20. 20 Timo 18 augustus 2007 om 11:24 am

    Thoots Thielemans zou geen slecht idee zijn.

    Ik veronderstel dat OMD als “hoofdact” van deze editie geprogrammeerd wordt?

  21. 21 Steven (NL) 18 augustus 2007 om 12:39 pm

    @ Timo,

    Aan de banners op de site(s) te zien valt die eer eerder Macy Gray te beurt. De ‘hoofdact’ zegt eigenlijk meer iets over wie er als laatste en langste mag optreden, maar minder over wie de échte topper zal zijn. Maar ik hoop dat het zoals vorig jaar weer een leuke mix wordt van komen en gaan van artiesten gedurende de hele show.

  22. 22 Timo 18 augustus 2007 om 1:34 pm

    Alhoewel hier: http://www.notp.com/belgie/antwerpen/programma
    OMD bovenaan staat…

    Mij is het gelijk hoor, maar ik hoop dat OMD de meeste nr’s mag brengen. Ik denk dat zij net nog iets meer hits hebben gemaakt dan Macy Gray… Nuja, kwaliteit primeert natuurlijk op kwantiteit hé.

  23. 23 Jeroen 18 augustus 2007 om 2:20 pm

    OMD is al een eerste fantastische naam natuurlijk.
    Verder blijf ik voor de 2e naam stiekem hopen op Brian Ferry, die is toch goed aan het toeren🙂

  24. 24 gwen 18 augustus 2007 om 2:52 pm

    ja vala omd is het geworden ze hebben al mee gedaan in duitseland en nu bij ons
    met hun hits enola gay maid of orleans telegraph en voor
    zal zeker vonken geven bij notp kzijn blij dat omd erbij is nog 1 persoon en notp is compleet
    hoe weekend allemaal
    muzikale groetjes

  25. 26 Kurt 19 augustus 2007 om 9:52 am

    Tiens,

    Ben ik dan de enige die begrepen had dat er nog een levende legende zou komen ? Die nog bij een legendarische groep gezongen had, enz…. ?

    Ik meen mij toch te herinneren dat Jan daar iets over zei…

    Volgens mij houdt hij nog een grote klapper achter zijn rug!

  26. 27 Bernard 19 augustus 2007 om 9:59 am

    Ik zie het zo:

    Doorheen de show (voor en na de pauze): Macy Gray (zoals Ike Turner vorig jaar) met na de pauze de specialesamenzang waarvan Jan sprak (als zij het ermee eens is)
    Doorheen de hele show: Lakatos
    Voor de pauze: Soulsister
    Na de pauze: the special guest, Toots Thielemans (als mijn gok juist is)
    Einde: OMD

    Maar we zullen het maar met zekerheid weten als de eerste show begint; Jan zal het ons wel niet verklappen!

  27. 28 Steven (NL) 20 augustus 2007 om 12:08 am

    Kurt,
    Misschien dat die legende -ik kan het me ook nog herinnenere uit één van de eerste blogs van Jan- wel bij die afvallers zat van even daarna..? Misschien dat Jan nu wel wil verklappen wie dat was (tenzij er nog een ijzer in het vuur ligt voor een volgend jaar natuurlijk)?

  28. 29 Steven (NL) 20 augustus 2007 om 12:11 am

    Nog even terug gelezen: ik gok dat het Robin Gibb (BeeGees) was.

  29. 30 Werner 20 augustus 2007 om 8:14 am

    Mooi zo Jan.
    OMD is schitterend nieuws.
    Nu Mike Oldfield nog over de streep halen ?

    Werner

  30. 31 Jerome 20 augustus 2007 om 9:23 am

    Steven,

    volgens mij gaat het niet om Robin Gibb. Met die levende legende waren al onderhandelingen gestart. In de blog staat dat Robin Gibb niet heeft gereageerd op hun voorstel.
    Ik zou ook wel eens weten wie die levende legende was/is.

  31. 32 Jerome 20 augustus 2007 om 9:59 am

    Op de officiële website van OMD staat te lezen dat keyboardspeler Paul Humphreys niet zal deelnemen aan de Proms. Enkel Andy McCluskey en Stuart Kershaw zullen aanwezig zijn. Klopt dat?
    Anders wel jammer dat de hoofdleden van OMD niet beiden het beste van zichzelf zullen geven en dat slechts de helft er zal staan.

    mvg

  32. 33 Kurt 20 augustus 2007 om 10:36 am

    Bernard, je vergeet nog één naam hé ! Die ene naam kan volledig jouw planning nog in de war brengen🙂

    Jan gaat op de officiële persconferentie nog met iets uitpakken, dat kan niet anders, volgens mij houdt hij een klepper achter de hand !

    Steven, je kan gelijk hebben, maar dan nog… ik geloof het niet😉

  33. 34 Chris 20 augustus 2007 om 1:23 pm

    Hé Kurt,

    Ging het niet over Soulsister ????
    In het begin moest het een verassing zijn maar Jan is tussentijds van mening verandert.

    Is er eindelijk nog iemand al geboekt maar door ons niet gekend ????

    Ik hoop dat OMD meer nummers dan vorig jaar in Duitsland zullen optreden.

  34. 35 Kurt 20 augustus 2007 om 2:19 pm

    Chris, ha nee hé, in dit bericht zegt Jan nog: ‘Nu nog één naam voor Antwerpen, en we zijn ‘rond’ …

    Misschien wil hij met ‘rond’ wel een tip geven en is het gewoon iemand die…. nogal rond is😉

  35. 36 David 21 augustus 2007 om 12:57 pm

    Ik blijf stiekem hopen op een naam die ook/meer succes heeft bij een wat (zonder oneerbiedig te willen klinken) ‘jonger’ publiek. Zoals Macy Gray, maar dan nog ‘bigger’🙂

    … misschien onderschat ik de ‘oldies’ een beetje, maar toch hoop ik op nog wat jong geweld.🙂 (of iemand die zeker ook het jong geweld weet te boeien/mee te krijgen/begeesteren/…)

    mvg

    ps: Misschien krijgen we nog een paar tips? :p

  36. 37 DV uit B 22 augustus 2007 om 12:19 pm

    Ale aangezien ik de vorige dagen niet aan het werk was en mij verveelde heb ik eens rondgekeken wie allemaal in aanmerking zou komen om de laatste naam van de proms te worden. Ik heb gezocht naar levende legendes die vroeger bij een grote band speelden en die in oktober en november niet op tour zijn.
    Kort (?) lijstje:

    Roger Waters of David Gilmour -> Pink Floyd (maar ik denk niet dat die twee zin hebben om op de proms te spelen, en voor t geld moeten ze het ook niet doen…)
    Lionel Richie (ik vind niet echt tourinfo over hem) -> The Commodores
    Michael Jackson (lol! moest dat waar zijn; die wou toch een comeback maken?) -> The Jacksons, The Jackson 5
    Iemand van ABBA? (alhoewel die niet meer graag optreden)
    Robin Gibb – Beegees
    Brian Wilson – Beach Boys
    Björk (alhoewel die waarschijnlijk werk genoeg heeft met haar eigen projecten)- The Sugarcubes
    Peter Gabriël (idem als Björk) – Genesis
    Ray Davies (ik vind ook niet echt tourinfo over hem) – The Kinks
    Kraftwerk? of iemand daarvan?
    Simon LeBon (Duran Duran)
    Dave Gahan (Depeche Mode)
    David Byrne (Talking Heads)
    Rick Wakeman (Yes)

    En ik zal er wel nog een hoop over het hoofd gezien hebben. hopelijk wordt het iemand uit dit lijstje, want ik vind die allemaal wel goed.
    Greetz
    D

  37. 38 Chris 22 augustus 2007 om 2:46 pm

    Beste Kurt,

    Om duidelijker te zijn…

    Op 19 juni schreef Jan :
    “Eind vorige week heb ik geschreven over een (plots) initiatief om een van de beste muzikanten UIT ONS LAND aan te zoeken als speciale gast op de shows, en zowaar : dat gaat lukken ! We hebben afgesproken om het nieuws nu nog niet naar buiten te brengen, want ik wil overwegen om deze naam tot op de persconferentie (van 13 september) ‘geheim’ te houden, en hem dan als een deus ex machina te presenteren …”

    … en nog op 24 juli :
    “Tenslotte verrassen we het Antwerpse publiek met een avant-première van dé réunie van 2008 : die van Jan Leyers en Paul Michiels – Soulsister. Bij het plannen van het concert van 1 maart hebben we het uiteraard gehad over NotP, en waren ze meteen ook geïnteresseerd in de shows in Duitsland. Dus was het relatief gemakkelijk hen te boeken als VERRASSINGSGASTEN voor alle shows in het najaar. Ongeveer een maand geleden vroeg Johan (hun manager) zich luidop af als het niet in hun belang was om hun optreden op NotP alsnog aan te kondigen. Op basis van de enthousiaste reacties bij de collega’s op kantoor over hun deelname was het voor ons ook niet erg moeilijk om hierin mee te gaan.”

    Daarom denk ik dat die 2 berichten over de zelfde naam gaan… Soulsister !

    Maar er moet inderdaad nog een top-naam erbij komen…
    Als een deus ex machina op 13 september ? Nu al rond ? Wel mogelijk…😉

  38. 39 Kurt 22 augustus 2007 om 4:21 pm

    Ok Chris, ik ben mee🙂

    Ik ben altijd slecht geweest in Latijn😉

  39. 40 Chris 22 augustus 2007 om 4:31 pm

    Deus ex machina = Jan uit een Opel wagen

    ????

  40. 41 Jerome 22 augustus 2007 om 4:48 pm

    Op 14 juni schreef Jan wel dat het om een klassieke muzikant ging die als verrassingsgast zou optreden. Is soulsister klassiek? Ik denk dat ze nog iets achter de hand houden

  41. 42 Chris 23 augustus 2007 om 9:25 am

    Goed gezien, Jerome !

    José Van Dam ???

  42. 43 Chris 25 augustus 2007 om 12:23 pm

    Eergisteren heb ik een TV-uitzending over het Internationale Muziekwedstrijd Koningin Elisabeth gezien en plots…

    I had a dream !

    De 6de laureaat van dit jaar (L.V.) was toch een Belg pianiste…
    Zou hij die top Belg klassieke muziekant kunnen zijn ???


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

