We zijn vertrokken ! Lovende pers !

Vrienden,
De tweede show, afgelopen zaterdag, heeft het volle potentieel van deze editie helemaal bewezen. De reacties zijn nagenoeg unaniem lovend (er zijn altijd zeurpieten !!! maar we laten de pret door hen niet drukken), en ook de publieke opinie (kranten, tv-journaals, web-berichten) vinden deze editie zeer gelukt. Oef !! Het blijft toch elk jaar weer afwachten wat enerzijds het publiek ervan vindt (en dat valt zelden tegen, want hun motivatie is zeer écht), en anderszijds hoe de show door de opiniemakers wordt gesmaakt. De pers heeft immers een onevenredig grote impact over hoe de mensen die de show (nog) niet bezocht hebben over Night of the Proms denken, en dat heeft zo z’n impact op de lange termijn. Maar de vele inspanningen van het ganse team (geluids- en licht-technici, video- regisseurs en -monteurs, arrangeurs, alle mensen backstage, koor, orkest, enz.) worden zo extra positief gecompenseerd door de onbetaalbare waardering van het grote publiek.
Vandaag weer een ‘gewone’ werkdag, met het bekijken hoe de running order er in NL moet gaan uitzien, en wat we met de CD gaan doen : door de publieke belofte van afgelopen vrijdag komen we niet onder het uitbrengen van een CD onderuit, dus kunnen de onderhandelingen daarover nu pas écht beginnen. We doen dit soort onderhandelingen héél bewust pas nà enkele shows, omdat de artiesten en hun entourage zich dan beter bewust zijn van wat voor soort show ‘Night of the Proms’ écht is.
Het blijkt immers toch maar elke keer weer dat de artiesten zich op voorhand geen goed idee kunnen vormen van wat er hen te wachten staat. Bernard, regelmatig schrijver op dit en andere NotP-fora stond vrijdag, tijdens de première, op de eerste rij van het middenplein, vlak voor de artiesten, en mailde me nadien dat hij bij wijze van spreken de ‘schrik in de ogen van Kid Creole’ kon zien toen die voor het eerst het podium opliep.
Ook Macy Gray vertelde me dat er nergens iets vergelijkbaars bestaat als deze show, en ze sprak er al over dat we dit ook in LA moeten gaan doen … Zo’n enthousiasme is uiteraard altijd leuk, maar tussen droom en werkelijkheid staan natuurlijk wel heel wat practische én financiële bezwaren. Maar zeg nooit ‘nooit’ !
Ik heb deze morgen ook aan het management van zowel Macy als van Chic enkele kranten-quotes opgestuurd, zodat ze beseffen dat ze ook door de publieke opinie positief gewaardeerd worden.
Macy en haar entourage zijn trouwens voor enkele dagen naar London, ivm een opname of zo.
Voilà, er bestaat geen echte rustdag (behalve gisteren dan), want zowel op kantoor als in de zaal (de podiumlift voor het koor wordt verbouwd) wordt stevig gewerkt !
Een tevreden organisator groet u welgezind,
Jan

12 Responses to “We zijn vertrokken ! Lovende pers !”


  1. 1 Jerome 22 oktober 2007 om 9:26 pm

    Hehe,

    heb vandaag en heel het weekend kranten doorploegt om te weten te komen wat ze van de proms vonden. En na al dat lezen ben ik tot één conclusie gekomen. Het beginstuk voor de volgende proms sttat vast: Het thema van Mission Impossible. Want daar lijkt het meer en meer op, onmogelijk nog beter te doen.
    Wat kunnen de organisatoren nog meer zonder in herhaling te vallen, want daar komt het de volgende jaren op neer. Wat vroeger op de proms wel eens gebeurde, en nu minder en minder getolereerd wordt. en toch weten de proms elk jaar verrassend uit de hoek te komen. Van mij hoeven er geen 20 voorstellingen meer te zijn in Antwerpen als deze kwaliteit verder gewaarborgd wordt. Alhoewel… Met deze kwaliteit verdienen de organisatoren 30 voorstellingen. Een dikke proficiat…

    Jerome

    En dan heb ik de show nog niet gezien, enkel gelezen🙂

  2. 2 madie 22 oktober 2007 om 11:09 pm

    ik zie er naar uit sukses ermee tot de 3e

  3. 3 Hans 22 oktober 2007 om 11:20 pm

    brengt Patrick weer La Gaza Ladra,en ik welke versie,die van enkele jaren terug,of iets zoals vorig jaar

  4. 4 Lilianne VAN HEVELE-Librin 23 oktober 2007 om 8:57 am

    hoi !

    als koorlid “Fine Fleur” was ik op een deel van de eerste generale aanwezig en voelde meteen aan dat deze show nog beter zou worden dan de vorige, die ik ook al zo geweldig vond ! Ik woon al 30 jaar in Frankrijk maar ben een fan van het eerste uur. Ik heb dan ook het goede nieuws aan de andere vier franse koorleden “Fine Fleur” laten weten met de hint zoveel mogelijk publiciteit te maken bij de fransen en hun te vertellen dat zelfs een vier-uur lange rit de moeite is ! Wat jammer dat NOTP voorlopig in F niet doorgaat. En toch, ik ben er 100% van overtuigd dat met een nieuwe aanpak dit WEL mogelijk zou zijn, ik volg de muziekwereld hier al zo lang..Ik hoop dan ook dat het “partie remise” wordt. Ondertussen kan ik alleen maar zeggen tot al de organisatoren en vooral Jan Vereecke ” een dikke proficiat !”.

    muzikale groeten
    Lilianne VAN HEVELE

  5. 5 Peter Lauwers 23 oktober 2007 om 10:11 am

    Hey Hans,

    ik hoop van harte die van vorig jaar! Deze was fantastisch en veel swingender dan de versie die we al jaren gehoord hebben. Of misschien heeft men nog een andere versie gemaakt?

    ik ben alvast benieuwd! ik kijk al uit naar 4/11 (de dag van mijn proms dit jaar)

    Groetjes,

    Peter Lauwers

  6. 6 Sophie 23 oktober 2007 om 12:50 pm

    Hallo!

    Ik ben vorige zaterdag naar de proms geweest en eerlijk gezegd is het me een klein beetje tegengevallen. Maar eigenlijk komt dat door de afwezigheid van OMD. De kranten schreven dat de proms een topper missen en dat is dit jaar echt wel zo. Maar ja, daar kan de organisator natuurlijk niet veel aan doen.
    Verder waren de klassieke stukken en de andere artiesten heel goed. Soulsister, Macy Gray, die vioolvirtuoos Lakatos en vooral dat pianoconcert van Van Beckevoort!

    Groetjes!

  7. 7 Peter 23 oktober 2007 om 1:02 pm

    Dag Jan en anderen,

    wou even een dikke pluim geven aan de mensen van het hospitality-center. Wij waren zaterdag aanwezig op uitnodiging van Junkers in hun vip-box, en heb zelden een dergelijke aangename bediening gehad! Niet te formeel maar toch met de nodige klasse. Zo heb ik het graag. De show stond ook op punt, ook al is het disco-genre niet zo zeer aan mij besteed.

    vriendelijke groeten,

    Peter

  8. 8 Sofie 23 oktober 2007 om 2:29 pm

    Wat Frankrijk betreft, kan ik me volledig aansluiten bij de mening van Liliane; het is jammer dat deze shows niet meer doorgaan. Vorig jaar was het nochtans heel goed met niemand minder dan Lara Fabian, Christophe Willem en Murray Head. Maar ergens begrijp ik de organisatie wel: de zalen zaten immers niet vol… maar toch was het meer dan de moeite waard. Over Antwerpen ben ik in ieder geval in de wolken. Kid Creole & the Coconuts zijn voor mij zeker waardige vervangers voor OMD, ze brengen leven in de brouwerij en de discosfeer komt weer naar boven…!

  9. 9 Mathias 28 oktober 2007 om 11:36 am

    Als trouwe bezoeker heb ik ook dit jaar weer genoten van de show, al was het ditmaal meer omwille van de sfeer dan door de muziek. Niet dat ze slecht was, die muziek, maar het was gewoon een beetje teveel van hetzelfde… Over de solisten was ik wel zéér te spreken, alsook over de videoprojectie.

    Ik heb er ook een blogpost over geschreven, met een uitgebreider verslag. Voor de geïnteresseerden: http://mathias.dhondt-verschueren.be/2007/10/28/notp/

    Groeten, en zeker tot volgend jaar!
    Mathias

  10. 10 hans 29 oktober 2007 om 5:56 pm

    ik miste Patrick’s La Gazza Ladra

  11. 11 Jerome 9 november 2007 om 9:29 pm

    geachte collega-bloggers,

    ik ben op 4 november naar de proms geweest. De show zat volgens mij perfect in elkaar. De hoogtepunten voor mij waren dit jaar: soulsister zonder twijfel het hoogtepunt op pop-vlak hoe goed Chic, Kid Creole en Macy gray ook hun best deden.
    Daarnaast ook de twee klassieke solisten, Roby Lakatos en Liebrecht Van Beckevoort. Wat die op hun eigenste instrument allemaal presteerden, was fenomenaal.
    ook de filmmuziek was perfect uitgekiend. En met de beelden erbij kreeg ik een echt bioscoopgevoel.
    En toch waren er een aantal aspecten tijdens de show die mij toch ook wel wat minder leken.
    – De klassieke muziek wordt volgens mij verdrongen. En als er nog eens klassiek wordt gespeeld wordt die in een medley gepropt zodat de ene medley de andere opvolgt.
    – de interactie met het publiek was voor mij minst sinds ik naar de proms ga, toch al 10 jaar. Mede waarschijnlijk door het verdwijnen van het koor tijdens de werken dat zij niet zongen. En Patrick De smet die zijn ding niet kon doen.
    – alle popnummers (behalve Soulsister dan) tapten wat uit hetzelfde vaatje. Zodat die verscheidenheid aan muzieksoorten waar ik zo van hield dit jaar wat minder uit de verf kwam. Ik geef ook toe dat dit deels te verklaren is door het uitvallen van OMD.
    Maar ondanks deze opmerkingen was de proms 2007 opnieuw een fijne belevenis. Maar de beste in jaren durf ik ze niet noemen.

  12. 12 Jerome 12 november 2007 om 3:53 pm

    Beste Jan,

    het is ondertussen al een tijdje geleden dat we nog iets van je hebben gehoord. De proms in België zijn helaas weer voorbij (maw we moeten nu weer uitkijken naar de proms van volgend jaar met sinead o’connor, omd, Paul Carrack en Hooverphonic🙂 ). Maar mijn vraag is: nu de proms voorbij zijn, kunnen we nu uitkijken naar de cd. Hoe ver staat het met die onderhandelingen. Zijn alle toestemmingen al binnen. Want ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de onderhandeling met Chic beter al afgerond zijn, aangezien hij terug naar de Verenigde Staten vertrekt.
    En zo ja kun je al een tipje van de sluier lichten?

    Nogmaals proficiat met de 23ste editie, laat hem ons The Black One, noemen. Op naar nummer 24.


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,771 hits

