Crazy Macy !

Vrienden,
nogal wat reacties komen tot bij mij van bezoekers die de stellige indruk hebben dat Macy Gray onder serieuze invloed (van drugs) op het podium zou staan.
Ik moet eerlijk bekennen, toen ik ze op maandagavond 15 oktober voor het eerst ontmoette, om 11h ’s avonds in haar hotelkamer, dacht ik dat ook. En toen ze bij de eerste repetitie nauwelijks zong, en ‘lusteloos’ op een flightcase bleef zitten terwijl orkest en band van jetje aan het geven waren, raakte ik alleen maar meer overtuigd dat we hier een serieuze gebruiker te gast hadden. En de 2 generale repetities brachten niet veel soelaas. Een lichtje in de duisternis was dat ze met wat vertraging toch opdaagde op het traditionele dineetje dat we nà de repetities en voor de generale organiseren, en waar ik aan haar tafel zat : ze bleek best aanspreekbaar, en eigenlijk alleen maar wat moeilijk te verstaan.
En mijn opluchting was groot toen ze op de première, en alle volgende shows daarna helemaal voldeed aan het beeld dat ik van haar had opgedaan toen ik haar in de AB had zien schitteren, in juni ll.
Maar ik heb toen evengoed, net als alle bezoekers, haar levensgrote close-up op de schermen gezien, met haar ogen halfdicht, en zodoende met de uitstraling van een beduusde jongedame. Dus ik bleef ook twijfelen, alhoewel ze – telkens ik haar in haar kleedkamer sprak (tijdens de pauze of na de show) – mij altijd een heel luciede indruk gaf.
Beste lezers, vandaag heb ik het genoegen gehad Macy wat beter te leren kennen : we zijn samen naar Hilversum gereden, alwaar ze te gast was in de talkshow “JENSEN !”. De opname komt morgen (donderdag 1 november) rond 22h30 op RTL5 op de buis, en is later te zien op het internet.
De indruk die ik heb : ze ondergaat een enorme metamorfose wanneer ze voor een publiek (of camera’s) staat. De ganse rit naar Hilversum (ruim anderhalfuur) heeft ze slapend/soezend doorgebracht in m’n auto. Ter plekke heeft ze zich rustig klaargemaakt (eerst repetitie, vervolgens make-up enz). Ze heeft helemaal géén voorgesprekje gehad met de gastheer, Robert Jensen (een NL-variant van Jay Leno). Ze stapte de studio binnen, en heeft het interview op schitterende wijze doorgemaakt : ze was grappig, ad rem, herinnerde zich perfect de data van de shows in Nederland, de line-up (die afwijkt van die in Antwerpen) enz. Ze was in één woord GEWELDIG. Voor zover ik kan nagaan zonder enig roesopwekkend middel behalve een scheutje Grand Marnier in haar thee. Iedereen was laaiend enthousiast na de opname.
En vervolgens wou ze opeens Haloween vieren in Amsterdam, en heb ik ze dus, zonder passende bagage, gedropt in het centrum van Amsterdam. In princiepe keert ze morgen met de trein terug naar A’pen.
Macy is af en toe een beetje “crazy”, maar meer lijkt mij in elk geval niet aan de hand ! En wat zou het !
Ze komt hoog op het lijstje van toffe artiesten op NotP te staan, dat weet ik nu al !
Met muzikale groet,
Jan

5 Responses to “Crazy Macy !”


  1. 1 Maaike 2 november 2007 om 12:39 am

    Wat een heerlijk, geweldig, gek mens!! Jammer voor jou Jan… dat ze in de auto niet zo gezellig was haha. Gelukkig voor ons dat ze op de bank bij Jensen wél spraakzaam was. Ehhh… hoe heet haar nieuwe CD ook alweer😉

  2. 2 Sofie 2 november 2007 om 3:02 pm

    Klopt, Jan, daar heb ik ook op gelet. Ik denk dat het gewoon een heel professionele, maar speciale artieste is; uit de schijnwerpers heel verlegen, teruggetrokken en een beetje beschaamd, maar eens je haar op een podium zet met een publiek voor haar, bloeit ze helemaal open en steelt ze de show. Goed in haar vak, meer moet dat niet zijn.

  3. 3 Bernard 2 november 2007 om 5:38 pm

    Het interview is te bekijken op http://www.rtl.nl/(vm=/shows/jensen/home/)/system/video/html/components/shows/jensen/miMedia/2007/week44/do_gast_macy.avi_plain.xml

    met aansluitend het nummer uit haar laatste CD dat ze in Rotterdam zal zingen.

  4. 4 gwen 3 november 2007 om 12:15 am

    Misshien had ze die dag een slechte dag dat kan he
    anders staat macy gek omdat ze zeer blij is dat ze notp shows mag doen this voor haar de eerste keer inderdaad ze heeft de show gestolen anders lijkt ze wel sympathiek hoor ze zei wel goei avond tegen het puliek dat weet ik
    als macy gray gek staat wil misshien zegen dat ze gelukkig is
    so leert ze de andre aritsten die ook mee doen dit jaar leer kennen
    muzikale
    grtjs
    Gwen

  5. 5 Kurt 3 november 2007 om 12:56 pm

    Hey Jan,

    Gisteren zag ik naast het podium plots de saxofonist en de trompettist staan van James Brown !

    Ik dacht “waauw, die komen speciaal een keertje overgevlogen om het duet met Macy te komen zien, respect”.

    Doch, daarnet zag ik de nieuwsreportage van Joss Stone, en toen viel de puzzel in elkaar, daar op het podium stonden die 2 te spelen🙂

    Groetjes,

    Kurt


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,833 hits

