Spetterend slotconcert in Frankfurt !

Voilà, het zit erop : gisterenavond vond het laatste concert van de tour 2007 plaats, in de prachtige Festhalle, meteen ook de mooiste zaal van alle waar we gespeeld hebben.  De zaal viert volgend jaar trouwens haar honderdste verjaardag.  Het is een uitstekend concert geworden voor een bomvolle zaal, waarbij de sfeer kan wedijveren met die van de tofste Antwerpse shows.  Een aantal gasten, waaronder Soulsister, zijn meteen nà het concert naar huis gereden, koor en orkest rijden deze voormiddag, en de anderen vliegen/rijden in de loop van de dag naar huis.  Vanavond is wie dat wil thuis.

Ik deel graag de gemengde gevoelens waarmee terugkijk op deze editie : we mogen ons gelukkig prijzen dat we in Antwerpen en Nederland op de heel korte termijn een toffe vervanger hebben kunnen boeken in Kid Creole & The Coconuts, maar muzikaal zou OMD meer afwisseling gebracht hebben.  In Duitsland was er héél wat te doen om de aanwezigheid van de groep PUR, maar we hebben daar ook het genoegen gehad Paul Carrack elke dag te kunnen bewonderen, met z’n prachtige stem en mooie songs.  Het is al met al alweer een zeer leerrijk jaar geweest, en ik heb nog een lijvig onderzoeksrapport te lezen, gebaseerd op een ruime online enqûete die we enkele weken terug onder onze Antwerpse concertbezoekers hebben gehouden.

We zijn alweer wat wijzer (en ouder), en kunnen eigenlijk al vooruitblikken naar de shows in 2008 : vooreerst in April zijn er de concerten in Charleroi en Spanje, met o.a. Simple Minds, Alan Parsons en Galileo (te gast op de shows in Duitsland enkele jaren geleden), en uiteraard staat er dit najaar weer een fijne reeks in de planning.  Een van de gasten hebben we al geboekt, nl. de klassieke act, Igudesman & Joo, een soort internationale versie van De Frivole Framboos : grappen en slapstick met muziek.  Beide heren zijn afgelopen dinsdag op bezoek geweest bij de show in Düsseldorf, en ik verwacht héél veel van deze act !

Daarnaast lopen de gesprekken met een eerste pop-artiest voor Antwerpen & Nederland steeds vlotter, en verwacht ik daar een positieve bevestiging in januari.  Er ligt ook nog een voorstel bij de agent van één van onze lievelingen, voor een deel van de shows in Antwerpen en alle shows in Nederland.  De kans bestaat inderdaad dat we in Antwerpen meerdere programma-samenstellingen aanbieden, in plaats van één affiche voor alle shows.  Meer hierover later.

Nog enkele persoonlijkere mededelingen : Andy laat weten dat z’n vrouw nu de eerste van een aantal na-behandelingen ondergaat in de VS, en hoopt dat hij volgend jaar opnieuw aan optreden kan denken.  Een van onze crewleden (een volgspotter) moest na één week onverwijld de tour verlaten omdat een ernstige ziekte was vastgesteld bij één van z’n kinderen, maar gisteren ving ik op dat het allemaal niet zo erg is als oorspronkelijk gevreesd.

Ik zou het hier voor dit jaar willen bij laten : net zoals ik gisteren koor, orkest en crew heb bedankt voor hun vele werk tijdens deze tour, bedank ik graag de lezers van deze blog.  Enkelen hebben mij hier persoonlijk over aangesproken en hun positieve feedback is een motivatie om deze blog zeker verder te zetten.

14 Responses to “Spetterend slotconcert in Frankfurt !”


  1. 1 hans 23 december 2007 om 12:53 pm

    Ziet er allemaal heel belovend uit é

  2. 2 Bernard 23 december 2007 om 3:42 pm

    Profiteer nu van de rust met Kerst- en Nieuwjaar; bedankt voor de blog, Jan, en tot volgenhd jaar!

  3. 3 Steven (NL) 23 december 2007 om 7:41 pm

    Hallo Jan,

    Jij ook heel hartelijk dank voor deze zeer open kijk in jullie keuken. Ik vertrouw er wederom op dat jullie ook volgend jaar een goede show neerzetten en je eerste info lijkt dat al duidelijk te bevestigen. Ben benoeuwd welke nieuwe wegen jullie dan weer gaan bewandelen. Ik zal jullie aandachtig, kritisch maar opbouwend blijven volgen. Stiekum hoop ik op Alan Pasons in Rotterdam volgend jaar, maar de tijd zal dat moeten leren.

    Fijne feestdagen voor jullie allemaal en tot volgend jaar!

  4. 4 Jerome 23 december 2007 om 8:54 pm

    Beste jan,

    ik hoop eveneens dat je nu mag genieten van een welverdiende rust. 2 en een halve maand constant bezig kruipt waarschijnlijk niet in de koude kleren.
    En de voorbereidingen voor volgend jaar zijn in elk geval al druk bezig. Mogen we ons in januari alweer verwachten aan een raadspelletje?
    het idee van verschillende programmaties is niet echt mijn ding. Je kunt dan nooit alle artiesten op één editie zien (ik heb namelijk nogal moeilijke uren) en wat doe je dan met de cd. niet iedere artiest kan er dan op vertegenwoordigd zijn. Of is het uit pure noodzaak. Of komt er een grote klepper die slechts bepaalde data aanwezig kan zijn?
    We horen het fijne er wel van in 2008
    in elk geval wens ik alle bloggers en organisatoren prettige feesten en een succesrijk 2008

  5. 5 Sofie 25 december 2007 om 4:49 pm

    Puik werk dit jaar!
    Geniet maar van de feestdagen.
    Als ik nog even een voorstel mag posten… een artieste die soms een beetje in de vergetelheid wegzinkt… waarom eens geen Mylène Farmer op de planken? Désenchantée, Libertine,… het proberen waard zou ik zo zeggen!

  6. 6 Laurent (F) 27 december 2007 om 4:25 pm

    Jan

    Merci pour tout.

    Rendez vous à Charleroi en avril!

    Meilleurs voeux pour 2008.

    Amitiés musicales.

  7. 7 Bernard 28 december 2007 om 10:45 am

    Wie kennis wil maken met de acts van Igudesman & Joo, verwijs ik naar een You Tube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=0jiu0RNizU8

    2008 wordt veelbelovend!

  8. 8 gwen 30 december 2007 om 2:42 pm

    beste jan goeie feestadagen
    geniet nu van u vakantie
    tot 2008
    muzikale grtjs
    gwen

  9. 9 Werner 31 december 2007 om 4:00 pm

    Jan,
    Het was fijn om dit jaar het hele muzikale mallemolen mee te kunnen volgen op de blog. mijn oprechte dank daarvoor. Hopelijk beginnen we in januari 2008 opnieuw. Antwerpen waren zeer goede concerten ondanks een aantal niet zo positieve reakties. Het geheel zat degelijk in elkar en de solisten waren prima.

    Bij deze wens ik jezelf en heel het PSE team nog prettige feestdagen toe.

    PS: Denk je nog eens aan Sarah Brightman aljeblief ?🙂
    Nog 2 tips:
    JJ Cale: Speelt nog steeds en zeker zo goed als James Brown.
    Jennifer Rush: In London op dit ogenblik in volle voorbereiding van een nieuw album.

    Feest ze !

  10. 10 Sofie 3 januari 2008 om 8:28 pm

    O ja, wat Werner zegt i.v.m. Sarah Brightman… dat lijkt me een goed idee! Ging ik zelf nooit opgekomen zijn. Werner, ik ken maar drie liedjes van haar: Harem, Hijo de la luna en Question of Honour, had je dan ook deze nummers in gedachten?

    Verder… om de Franse tour op te gaan, nogmaals Mylène Farmer, maar zoals eerder gehoord is dat nogal een wispelturige madam die graag uit de schijnwerpers wegblijft en er een mysterieus imago aan overhoudt… ‘k weet niet… Wie ook bezig is aan een comeback in Frankrijk is Alizée (nee, niet Miss België…), de zangeres van Moi…Lolita, Amélie m’a dit, J’ai pas vingt ans,… ook een ideetje…

    Wat ik ook niet slecht vind is de -eerder techno- groep Sash, eind de jaren ’90 heel bekend geweest met hits zoals La Primavera, Stay,… maar weet niet of dat te combineren valt met het orkest.

    En Dido… die heeft ook nog geen concerten gepland, volgens de laatste berichten op haar website. Anastacia zal dan weer net iets te duur zijn vrees ik… Zucchero lijkt me ook nog leuk.

    Ik weet het niet, Jan… het zijn gewoon wat ‘brainstormingen’, de keuze laat ik aan jou over. Groeten

  11. 11 Werner 4 januari 2008 om 9:19 am

    Sofie,

    Om op je vraag te antwoorden, Wat Sarah zingt is eigenlijk niet zo belangrijk. Ze kombineert pop en klassiek (musical) met het grootste gemak (Phantom of the opera van A.L.Webber was voor haar geschteven). Toen ik Kathereine Jenkins voorstelde een paar maanden geleden kwam Jan zelf af met Sarah Brightman. Daarom mijn “alsjeblief” om haar niet te vergeten. Op 29.01.08 komt haar nieuwe CD ook uit met duetten met Boccelli (proms klant) en Safina (ook al proms klant).

    Zucchero heeft een aantal jaren geleden de proms al onveilig gemaakt (met een grote opblaasbare kip.)

  12. 12 Sofie 4 januari 2008 om 11:06 pm

    Werner, bedankt voor de reactie. Sarah Brightman klinkt veelbelovend.
    Ik heb nog een voorstel…
    ‘The Human League’, met liedjes als ‘Don’t you wnat me baby’ en ‘Open your heart’, later nog gecoverd geweest door de discogroep Alcazar.

    Jan, zegt dit je iets…?
    Grt,
    Sofie

  13. 13 Jerome 18 januari 2008 om 8:52 pm

    Ondertussen wordt het spannender en spannender. Wordt er nog in januari een eerste gast bekendgemaakt waarmee die onderhandelingen enorm veelbelovend waren of zijn die ondertussen afgesprongen.
    Het feit is dat het ontzettend (angstaanjagend) stil is op de blog momenteel.
    Gelukkig is er de fansite: http://www.notp-fanpage.de nog waarop ook nu en dan wat te lezen valt. Als iemand zich geroepen voelt hier een nederlandstalige versie te maken, geen enkel probleem.

    groeten

    Jerome

  14. 14 hans 23 januari 2008 om 12:45 pm

    yep Jerome,moest er zo en nerderlandstalige versie komen als de duitse notpfansite,dat zou bangelijk goed zijn

    grtz,Hans


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,771 hits

