Amerikaanse rockband Live op Night of the Proms in Antwerpen

LIVE is de vierde naam op het programma van Night of the Proms. De Amerikaanse alternatieve rockband vervoegt Simple Minds, Sinéad O’Connor en het komische muzikantenduo Igudesman & Joo bij de concerten in het Antwerpse Sportpaleis. Met woensdag 29 oktober als extra concertdatum zijn nu al 9 voorstellingen gepland.

Leadzanger/frontman/gitarist Ed Kowalczyk, leadgitarist Chad Taylor, bassist Patrick Dahlheimer en drummer Chad Gracey musiceerden al geruime tijd samen toen ze in 1991 ‘Mental Jewelry’ uitbrachten, hun eerste album onder de naam Live. Het was het begin van een succesverhaal dat tot vandaag voortduurt en inmiddels al acht albums (goed voor een totale verkoop van meer dan 20 miljoen cd’s), fans over de hele wereld en omvangrijke wereldtournees heeft opgeleverd. Het grote succes kwam er in 1994 met het album ‘Throwing Copper’ en de singles ‘I Alone’, ‘Selling The Drama’, ‘All Over You’, en ‘Lightning Crashes’. Latere hitsingels waren ‘The Dolphin’s Cry’, ‘Run To The Water’, ‘They Stood Up For Love’, ‘Overcome’, ‘Heaven’ en ‘The River’.

Klik hier voor de website van Night of the Proms in Antwerpen.

24 Responses to “Amerikaanse rockband Live op Night of the Proms in Antwerpen”


  1. 1 Laurent 11 maart 2008 om 11:48 am

    Je vais découvrir ce groupe à Anvers,ma foi je fais confiance aux producteurs.

    Jan,je pensais que vous auriez parlé de Fine Fleur,d’autre part je m’attendais également à lire quelques mots sur votre rencontre avec JC Camus.
    Allez Jan,tenez nous au courant!!

    Merci

  2. 2 Hans 11 maart 2008 om 12:00 pm

    goede keuze,nu nog Fine Fleur erbij é

  3. 3 Werner 11 maart 2008 om 12:55 pm

    Jan,

    En wat heb ik nu gewonnen ?
    JR ?🙂

    Mooi programma, maar had ik je al meegedeeld, denk ik.

    W

  4. 4 Antina 11 maart 2008 om 12:58 pm

    Een prachtig affiche met Live erbij. Maar ik ga naar het concert in Arnhem, dus geen Live voor mij???
    Ik weet zeker dat ik heb gelezen dat jullie de band wilden contracteren voor beide landen of helemaal niet. Hoe zit dat nou?

  5. 5 Robin 11 maart 2008 om 3:20 pm

    De programering is zeer mooi, wat een verschil met het vorig jaar.
    Ook ik hoop dat Fine Fleur een plekje zal krijgen.

    Wat zullen we gaan genieten!!!

  6. 6 Maurice 11 maart 2008 om 4:40 pm

    Live,

    Die groep ken ik helemaal niet maar ik zal hen zeker met vreugde ontdekken… live, ‘tuurlijk !

  7. 7 Chris 11 maart 2008 om 4:43 pm

    Live enkel in Antwerpen ?

    Sorry voor jullie, beste Hollandse vrienden…

  8. 8 Steven (NL) 11 maart 2008 om 5:46 pm

    Is er met Live al afgesproken volgend jaar in NL?

  9. 9 Jan Colson 11 maart 2008 om 9:07 pm

    Geweldig!!!

    Eerlijk gezegd verbaast het mij dat Live naar de Proms komt:

    – Ik hoorde Jan Smeets (Pinkpop) ooit klagen dat Live verschrikkelijk veel geld vraagt. Terwijl volgens mij het budget van Pinkpop véél hoger is dan dat van de Proms. Toch?

    – Live is rockmuziek, maar dan echt wel rock rock! Dat zal dus ongetwijfeld een nieuw publiek naar de Proms lokken.
    Harde rockmuziek, behalve… de hits! De hits zijn een stuk toegankelijker dan de rest van het repertoire (dat zal dan meteen ook de reden zijn waaróm het zo’n grote hits geworden zijn).
    En vermits ze op de Proms alleen hun grootste hits zullen spelen, blijft het toch voor iedereen toegankelijk. Perfect dus!

    Ed Kowalczyk (dat was copy/paste!) is trouwens echt een goede (rock)zanger en heeft veel charisma.

    Ik gok op “They Stood Up For Love” (één van mijn all time favourites!!), “The Dolphin’s Cry”, “Overcome” en “Run to the Water”.

    Chapeau!!

    Over Fine Fleur zal ik maar zwijgen…😉

  10. 10 laura 11 maart 2008 om 11:13 pm

    Wij wachten op een NOG betere band voor Nederland ;-))

  11. 11 laura 12 maart 2008 om 12:10 pm

    Dat was een grapje natuurlijk, zit er nog een kansje in dat ze ook naar Nederland komen?

  12. 12 Chris 12 maart 2008 om 3:17 pm

    Nieuws van Eurosong 2009.

    Sandrine gaat ons niet in Belgrado vertegenwoordigen.
    Voor mij mag ze wel naar NOTP komen !

  13. 13 fraekie 18 maart 2008 om 5:00 pm

    hoe staat het nu met de vorderingen ivm deelname van fine Fleur,want dit is ambetant voor alle fans van NOTP,de affiche krijgt stillaan vorm,maar van het koor,wordt er niks gezegd of ze meedoen,dir is pure onzekerheid

  14. 14 krikke 18 maart 2008 om 11:01 pm

    inderdaad.
    ik denk dat het stilletjes aan tijd wordt om zekerheid te geven over deze feiten

  15. 15 Bernard 19 maart 2008 om 8:52 am

    Ik vind niet dat op dit ogenblik, bijna 7 maanden voor het eerste concert, al moet duidelijkheid geschapen; ik begrijp de verwachtingen maar geduld loont altijd.

    Fine Fleur is al aangekondigd om met Il Novecento en de ritmesectie van NOTP, de viering van de Franse nationale feestdag te verzorgen onder de Eiffeltoren te Parijs, een concert met zeker 500 000 toeschouwers en rechtstreeks op TV.

    Dat is toch een teken van het grote vertrouwen van de organisatoren in de capaciteiten van Fine Fleur.

    Als Jan & Jan nu even nadenken over een opportuniteit die “die de critici die nu al klagen over het wegkwijnende rol van Fine Fleur tot nadenken en hopelijk vreugde zal stemmen. Ik heb bij enkele bekenden al eens een ballonnetje opgelaten over deze artistieke inbreng, en dat werd steevast begroet met ‘leuk – goed idee -wow – iets om naar uit te kijken – tof’ enz.” ; dan vind ik het wachten de moeite waard.

  16. 16 laura 19 maart 2008 om 9:07 am

    Krijg een beetje de indruk dat diegene die over het koor praten op dit forum daadwerkelijk zelf in het koor zitten en er op deze manier achter willen komen of ze nog toekomst hebben. Ik denk dat het een kwestie van geduld is en dan heeft het geen nut om erover door te gaan op dit forum. Wat Bernard zegt klopt, Fine Fleur is belangrijk voor de Proms, maar laten we gewoon afwachten en niet telkens items op het forum hierover plaatsen. Zodra Jan wat weet zal hij het heus wel melden. Het is nog 8 maanden voordat de notp start.

  17. 17 Peter B. 19 maart 2008 om 2:45 pm

    Denk je dat? Dat zou ik nog niet zo durven zeggen. Het is niet meer dan normaal dat die mensen daar zo over denken + vele fans zitten daar ook wel mee…

  18. 18 Erik 19 maart 2008 om 4:08 pm

    Ik begrijp dat de koorleden ongerust zijn, maar ik vind niet dat zo’n zaken uitgevochten moeten worden op een forum. Dit wordt allemaal intern beslist, maar het is duidelijk dat vele koorleden deze blog en het Promsforum gebruiken om te doen uitschijnen dat de Promsfans niet zonder het koor kunnen. Begrijpelijk dat ze bij de Proms willen blijven, maar het forum is echt niet het medium om druk uit te oefenen op de organisatie. Ik hoop dat ze erbij zijn, begrijp me niet verkeerd, maar laat ons nu maar gewoon even wachten met moord en brand te schreeuwen.

  19. 19 laura 19 maart 2008 om 6:17 pm

    Dat bedoel ik te zeggen, wat Erik zegt.

  20. 20 Luk 21 maart 2008 om 1:10 pm

    Geduld is een mooie deugd.

  21. 21 krikke 21 maart 2008 om 3:45 pm

    ja, inderdaad.
    maar misschien begrepen jullie mijn uitleg een beetje verkeerd.
    ik had het dan ook kort gezegd.
    het kwam er gewoon op neer dat er hier al 100 posts staan met hetzelfde in. Misschien is het daarom handig om die mensen (al dan niet van het koor, dat maakt voor mij niet uit) een kleine uitleg te geven. anders zitten we hier 100 posts verder nog met hetzelfd🙂
    sorry voor de onduidelijk uitleg!

  22. 22 Nicolas 24 maart 2008 om 12:36 pm

    Live …
    It’s to hard for me…
    And absolutely inconnu in France …

  23. 23 gwen 31 maart 2008 om 10:03 pm

    ik leef met iedereen mee dit jaar is het weer zo’n goeie programma lijk iedre jaar ik denk dat we nog 1 naam moeten hebben en het programma is compleet wie zal er nog meedoe dit jaar
    veel geluk
    gwentje

  24. 24 Kristof Van Der Schueren 15 juni 2008 om 2:56 am

    Al jaren wacht ik op het moment dat Live nog eens naar België komt, en nu komen ze naar een evenement waar ik sowieso al elk jaar naartoe ga. Fantastisch gewoon! Als grote fan van Live kijk ik ongeduldig uit naar de NOTP. Och, was het maar november…


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,771 hits

