Angels in Harlem Gospel Choir op Night of the Proms

Angels In Harlem Gospel Choir, beter bekend als het Harlem Gospel Choir, wordt als laatste naam toegevoegd op het programma van Night of the Proms. Andere namen dit jaar zijn Simple Minds, Live, Sinéad O’Connor en het komische muzikantenduo Igudesman & Joo. Zij delen het podium met John Miles & Band en het symfonieorkest Il Novecento o.l.v. Robert Groslot.

Lees meer …

9 Responses to “Angels in Harlem Gospel Choir op Night of the Proms”


  1. 1 Steven (NL) 8 april 2008 om 11:18 am

    Daar komt de aap uit de mouw voor iedereen die zich afvroeg wat er met Fine Fleur ging gebeuren.
    Betekent dit dus dat the Harlem Gospel Choir de héle najaarstour meereizen? En ook de popsongs mee begeleiden? Want dat vind ik juist de grote meerwaarde van Fine Fleur. Of blijft het bij hun eigen swingende ‘Hallelujah’ en ‘Praise the Lord’? (Religie op de Proms😉 ?)
    En de volgende vraag die zich bij de fans zal opdringen is ongetwijfeld: Is dit eenmalig en komt Fine Fleur wel weer terug..?

  2. 2 Bernard 8 april 2008 om 11:31 am

    Gospel in Antwerpen: ik meen ze reeds op televisie te hebben gezien en er straalt van de Angels in Harlem inderdad energie en punch uit. Een opwindende keuze, Jan!

    Ik stel vast dat de 5 namen op de affiche samen met John Miles en Il Novecento, toch wel elk een sterk verschillende klankkleur en achtergrond hebben. De najaarsconcerten worden dus verre van eentonig!

    Spijtig voor de leden van Fine Fleur die dit jaar terug op het podium wilden; hun deelname voor de volgende jaren is zeker niet uitgesloten. Als je regelmatig de concerten bekijkt van de vorige jaargangen (ik heb beelden tot 1991), zie je dat de concerten voortdurend evolueren, op grotere en kleinere punten; al vallen sommige vernieuwingen al eens tegen, ik kan de voortgang appreciëren, Jan geen ongelijk geven en ik feliciteer hem in tegendeel.

  3. 3 Werner 8 april 2008 om 4:27 pm

    Jan,

    Zeer goede keuze ! Het koor heeft al jaren zijn strepen verdiend. Zowel gospel,blues als jazz zitten hen als gegoten. Ik heb het geluk gehad hen te zien in Memphis zo’n 15 jaar geleden. In een kleine club met een 60 tal toeschouwers. Hemels. Geloof me het zal een aparte sfeer zijn als ze hun duivels (pardon Goden) ontbinden.

    groetjes,

    PS: Nu weten we ook wat je in New York ben gaan doen🙂

  4. 4 Steven (NL) 8 april 2008 om 5:16 pm

    Op de NL’se TeleTekstpagina’s staat nu precies hetzelfde programma als in Antwerpen aangekondigd? (En dat zou heel mooi zijn!) Is er een nieuw persbericht uit, of heeft de NOS de Belgische aankondiging overgenomen?

  5. 5 Steven (NL) 8 april 2008 om 5:28 pm

    Sorry, ik was te snel. Inmiddels staat e.e.a. ook op de officiële site.
    Dikke proficiat voor deze prestatie!!!

  6. 6 Maaike 8 april 2008 om 5:34 pm

    Helemaal geweldig!! Ik ben onder de indruk van de line up voor Rotterdam en uiteraard superblij! Lees dat er nog een Nederlandse artiest wordt bekendgemaakt…. heb er alle vertrouwen in dat dit hélemaal goed gaat komen!
    ‘Jannen’! Bedankt!!

  7. 7 Jerome 8 april 2008 om 8:40 pm

    Hoe doen ze het toch? Elk jaar toveren de organisatoren toch maar weer een konijn uit hun hoed. Deze keer mogen we gospel verwachten op de proms. Voor de liefhebbers van de films Sister Act een must, en ik mag me daar zeker bij rekenen.
    Ook het feit dat we opnieuw een verrassingsgast mogen verwachten, maakt me blij. Laat ons maar weer eens verrassen (hoewel we vorig jaar 2 voor de prijs van 1 kregen met Soulsister en Liebrecht). Ik ben in elk geval nu overtuigd.
    Enkel vind ik de artiesten wat teveel van één soort, maar dat zal voor mij niet de pret drukken.

    mvg

    Jerome

  8. 8 zeezicht 8 april 2008 om 11:00 pm

    Ik ben dol op Gospels. En een show eindigen met gospelsongs… dat is de max!

  9. 9 Bruce 9 april 2008 om 10:00 pm

    Spijtig, vond Fine Fleur net interessant.

    Gospels interesseren mij totaal niet, zelfs de klankkleur van zo’n groep vind ik niks.

    Spijtig dat ik mijn tickets reeds heb betaald.

    Iemand overkopen a.u.b. ???


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,833 hits

