Geslaagde fanavond in het Sportpaleis

Onze uitnodiging om een kijkje achter de schermen van Night of the Proms te nemen, viel vorige week niet in dovemansoren. Uit de vele reacties werden door het lot 20 muziekliefhebbers gekozen. Zij kregen gisterenavond de kans om de repetities van Il Novecento, het vaste orkest van Night of the Proms, bij te wonen. Het orkest is volop bezig met de voorbereiding van de concerten in Charleroi en repeteerde gisteren met Alan Parsons en Charlie Burchill van Simple Minds.

Het enthousiasme was groot toen we na een eerste korte kennismaking de repetitieruimte bereikten. In de foyer van het Sportpaleis waren een zeventigtal muzikanten onder leiding van dirigent Robert Groslot druk aan het repeteren. Na elk nummer volgde spontaan een kort applausje wat voor het orkest waarschijnlijk een beetje een vreemde ervaring moet zijn geweest. De repetities vinden meestal zonder publiek plaats.

Het gezelschap werd tijdens de pauze rondgeleid in het Antwerps Sportpaleis waar alles in gereedheid wordt gebracht voor Nekka Nacht op 18 en 19 april. Ondertussen werd geestdriftig verteld over Night of the Proms. Na de pauze repeteerde het orkest een suite met nummers van Simple Minds. De aanwezige fans herkenden uiteraard meteen de songs van hun favoriete band. Toen even later Charlie Burchill de repetitieruimte binnenstapte, kon hun avond al helemaal niet kapot. Het bezoek werd afgesloten met een broodje en een drankje.

De ontmoeting was heel open en hartelijk. Het was – wat ons betreft – fantastisch om kennis te maken met enkele van onze trouwste fans van Night of the Proms. Hou onze website in de gaten voor meer acties!!

Videoverslag

Deze korte videoclip werd gemaakt door Annelore Brantegem van de Simple Minds-fanclub sosimpleminded.com.

Foto’s

Klik hier voor de foto’s van Manu Cammaert.

Jean Pierre De Mol stuurde ons deze foto’s.

11 Responses to “Geslaagde fanavond in het Sportpaleis”


  1. 1 Jean-Pierre De Mol & Maaike Jacobs 15 april 2008 om 4:21 pm

    Hallo Jan,

    Bij deze nog even een bedankje voor de fijne avond die jullie ons bezorgden.
    Het bevestigde nog eens wat wij al vaak hebben ondervonden:
    music = sharing!

    Zoals je al zag op de foto’s was de aanwezigheid van Charlie Burchill inderdaad de kers op de taart voor minstens 4 van de aanwezigen..

    We hebben genoten van het voorproefje van de prachtige Simple Minds Suite en kijken enorm uit naar de Proms concerten in Antwerpen om dit nogmaals in volle glorie te kunnen beluisteren.

    Hopelijk tot dan!

  2. 2 jpdemol 15 april 2008 om 5:17 pm

    Hallo Jan,

    Bij deze nog even een bedankje voor de fijne avond die jullie ons bezorgden.
    Het bevestigde nog eens wat wij al vaak hebben ondervonden:
    music = sharing!

    Zoals je al zag op de foto’s was de aanwezigheid van Charlie Burchill inderdaad de kers op de taart voor minstens 4 van de aanwezigen..

    We hebben genoten van het voorproefje van de prachtige Simple Minds Suite en kijken enorm uit naar de Proms concerten in Antwerpen om dit nogmaals in volle glorie te kunnen beluisteren.

    Hopelijk tot dan!
    Maaike & Jean-Pierre

    http://www.flickr.com/photos/facesugar

  3. 3 Lore 15 april 2008 om 8:22 pm

    Het was inderdaad een fantastische avond! Het was niet alleen leuk om een aantal andere fans tegen het lijf te lopen (waaronder een paar bekende gezichten), maar ook om de mensen ‘achter de Proms’ eens te ontmoeten. En Charlie die plots in de repetitieruimte opduikt: tja, dat was gewoon de kers op de taart!
    Manu & JP: de foto’s zijn prachtig en geven de ontspannen en leuke atmosfeer perfect weer.
    Tot in Charleroi iedereen! Na wat ik gisteren heb opgevangen, kijk ik er alvast nog meer naar uit!
    Groetjes,
    Lore

  4. 4 Steven (NL) 15 april 2008 om 11:41 pm

    Ik heb me echt nog even ingehouden, maar ga nu toch echt een reactie schrijven… Ook moet ik misschien eens een andere alias gaan bedenken ;-)) Maar ik hoop dat ik na gisteren toch niet meer zo ‘berucht’ zal zijn!

    Het was ook voor mij een zeer geslaagde avond. Ondanks de kolossale afmetingen en de grauwte van het bijna lege Sportpaleis leek het toch vooral een warm nest te zijn waarin de enthousiaste mensen van PSE hard hun best doen. Erg leuk om het orkest bezig te zien en de geboorte van een nieuw stuk mee te maken (zie het filmpje). Volgens mij vonden een aantal orkestleden ons maar rare snoeshanen -en gelijk hebben ze- om zomaar bij hun repetities te komen staan. En nog te klappen ook.
    Ik kan hier de komende dagen nog een paar vrienden jaloers maken door te vertellen dat ik in de kleedkamer van Kylie ben geweest. Dat zijzelf in geen velden of wegen te bekennen was ga ik gemakshalve even verzwijgen!

    Bedankt Jan en Bart voor de uitnodiging en de gastvrijheid, bedankt Camu voor de foto’s: ze staan al op mijn bureaublad! Bedankt Paul voor het aangename gesprek na afloop en vooral bedank Chris (? Ik hoop maar dat ik je naam goed heb want die had ik aan het begin nou net gemist) voor het op sleeptouw nemen en de uitleg. (Voel me vereerd dat je me nog eens hebt nagetrokken!) En verder iedereen die wij op deze maandagavond hebben ‘lastiggevallen’. Om de verhalen uit eerste hand te horen én daarbij de mensen achter de verhalen zelf te zien heeft bij mij zeker de laatste scherpe randjes weggenomen. Chapeau!

    Ik zal zeker de site in de gaten houden -maar daarover was al geen twijfel- voor de aangekondigde overige acties en zal, ongetwijfeld met Bernard, vooraan staan als het kelderarchief nog eens in de webshop terecht komt.

  5. 5 Steven (NL) 15 april 2008 om 11:51 pm

    Excuses Flor,en dus niet Chris, ik bedoelde jou natuurlijk.
    (‘k Had beter eerst de oude blogs kunnen doorspitten en dan pas schrijven…)

    Nogmaals sorry

  6. 6 Bernard 16 april 2008 om 9:44 am

    Ik kan het verhaal van Steven alleen maar bevestigen en alle medewerkers van PSE Belgium bedanken voor een warm en vriendelijk otnhaal.

    Als je de ‘boekjes’ leest (ik heb ook een kapper) krijg je een beeld van muzikanten met kapsones, stoute organisatoren en onbetrouwbare managers. Niets daarvan in het Sportpaleis: het zijn toegankelijke, voorkomende, eerlijke en beleefde mensen. Chapeau!

    Bij hoeveel organisaties kan het dat topmuzikanten als Alan Parsons en Robert Groslot aan iedereen een hand komen geven, dat Charlie Burchill van Simple Minds gewoon een pint komt meedrinken en zijn vrouw in handen van Jan V. durft te geven, … ?

    Neen, eenieder is bezig met ernstige business, maar de ongedwongenheid en toegankelijkheid maakt het unieke van de sfeer die waart rond NOTP. En dat blijkt ook uit de aanwezige fans die evenzeer toegankelijk en ongedwongen waren, zonder capsones; het is zo leuk normaal te zijn en toch gek van NOTP.

    Bedankt aan de Jannen, Camu, Flor, Paul, en de andere medewerkers, bedankt aan de fans.

    Tot in Charleroi!

  7. 7 Wim 16 april 2008 om 10:23 am

    Mooi verslag!
    Ik vind het echt spijtig dat ik niet bij de gelukkigen was, als jarenlange fan van Alan Parsons had ik hem ook graag eens ontmoet…

    Aan de mensen die naar Charleroi gaan : Veel plezier !

  8. 8 Lore 16 april 2008 om 11:08 am

    Ik kan eigenlijk niks toevoegen aan wat Steven en Bernard reeds geschreven hebben, alleen bedankt voor zo’n geweldige avond! Het was niet alleen leuk om eens een kijkje achter de schermen te nemen, maar ook om eens een babbeltje te slaan met de mensen van de organisatie én de andere fans (waaronder een paar bekende gezichten)!
    En dat Charlie zo plots de repetitieruimte inwandelde, was natuurlijk de kers op de taart!

    Bedankt ook aan Manu en JP voor de prachtige foto’s, die de ongedwongen en leuke sfeer perfect weergeven!

    Tot in Charleroi,
    Groetjes,
    Lore

  9. 9 Ronny Lefèvre 17 april 2008 om 4:30 pm

    Mogen mijn echtgenote en ikzelf U en uw medewerkers nogmaals bedanken voor de uitnodiging om deze fantastische avond te kunnen meemaken. De foto’s zijn prachtig en de Simple Minds Suite “waw” hoe meer je ze beluisterd hoe groter het verlangen naar de NOTP concerten in het Sportpaleis.

  10. 10 gwen 17 april 2008 om 10:18 pm

    alle twas fantastish voor de notp fans die dat konden meemaken hoe er al vol gerepteerd word hoe de show in elkaar zit amaai de mannen van simple minds komen nu een al een beetje repteren das heel goed ik verl

  11. 11 gwen 17 april 2008 om 10:21 pm

    ik verlang naar notp te gaan in oktober het programma ziet er geweldig uit en terug een verasing gast ook heb ik gezeln op de site de foto’s die daar bij hoorde waren zeer goed gedaan die fans hebben hun dag van hun leven gehad ik wens jullie het allerbeste nog met wat nog moet kopen of gebeuren
    muzikale grtjs
    Gwen


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

