De vakantie is voorbij !

Vrienden,

het is sedert enkele weken zo druk, dat de tijd om deze blog bij te houden er soms gewoon bij inschiet.  Ik hoop op jullie begrip, maar tegelijk probeer ik voortaan minimaal wekelijks deze blik achter de schermen aan te vullen.

Begin vorige week heb ik het genoegen gehad om een tripje naar Dubrovnik te maken (4 vluchten om 14 uur ter plekke te zijn), en daar een concert van Igudesman & Joo mee te maken.  Nà het concert hebben we het repertoire overlegd, en we zijn daar bijna mee rond.  Ze treden nu voornamelijk op voor een publiek van 500 tot 1500 personen, en onze gezamenlijke zorg is dat hun humor, die zeer zeker voor een intiemer publiek werkt, ook overeind blijft in een zaal van 12000 tot 16000 mensen …

Vorig weekend heb ik dan een retourtje Den Haag genoten, want Live trad daar op het Beatstad festival op. Wat eerst een ‘gewone’ meeting met de manager en de tourmananger leek te zijn, werd alsnog opgefleurd met de aanwezigheid van zanger Ed, gitarist Chad en drummer Chad : sympatieke jongens, die een warm enthousiasme tentoon spreidden voor het project met het orkest.  De gitarist gaf aan Franck, onze arrangeur, trouwens enkele aanwijzingen voor hoe het orkest in I Alone uit de bol mag gaan.

Deze week heb ik me bezig gehouden met de aanmaak van radio- en tv-trailers, en loopt de voorbereiding op de persconferentie van 11 september, waarop we zoveel mogelijk info over de show zullen verspreiden. Intussen loopt de ticketverkoop erg goed, en hebben we zopas een extra show, nl op 5 november, mogen inplannen.  Het wordt een show met staand middenplein, zodat de jongeren hun favoriete plaatsen kunnen boeken, bij het begin van het schooljaar.  Het is al een jaargang of 3 geleden dat we nog eens een extra show hebben kunnen aankondigen, en we doen dus nu al beter dan vorig jaar.  Hiermee hebben we de dalende trend van de afgelopen 4 jaren kunnen ombuigen, en daar ben ik zeer blij om !

Op 14 september staat een meeting met Sinead O’Connor gepland, in Brussel.  Ze is daar voor 2 concerten, en we kunnen het dan hebben over alle aspecten die verband houden met haar optreden.  Ik ben benieuwd, want ik heb haar nog nooit eerder gesproken, en hou jullie hier uiteraard op de hoogte.

Muzikaal beginnen de puzzelstukken stilaan op hun plaats te vallen – we werken aan een intro waarin het gospelkoor voor kippenvel én vuurwerk gaat zorgen, en er zitten nog wel meer verrassingen in de pen.  Ook op visueel gebied wordt er hard gewerkt door Geert en Bjorn en hun team : er komen in totaal 7 led-schermen met een totale oppervlakte van 224 m2 !  Maar hierover meer volgende week, naar aanleiding van de persconferentie.

Het begint hier te dagen, en ik hoop van jullie hetzelfde …

Jan

5 Responses to “De vakantie is voorbij !”


  1. 1 Bernard 4 september 2008 om 9:24 am

    Jan,

    jouw boodschap klinkt goed en belooft veel mooie (muzikale) momenten. Ik kijk er naar uit!

    Zijn er al afspraken over de precieze rol van Midge Ure?

    Beste groeten,

    Bernard

  2. 2 hans 4 september 2008 om 12:44 pm

    Dit ziet er veelbelovend uit,ik kijk al uit naar waneer ik ga

    muzikale grtz,

    Hans

  3. 3 Benji 4 september 2008 om 1:37 pm

    Beste Jan,

    Als ik dit allemaal lees, denk ik met ‘kippevel’ terug aan de tijden back-stage in het Sportpaleis.. De ‘pioniersjaren’ met een try-out in Nederland, paar jaar later het allereerste concert in Dortmund met een publiek dat bang was om lawaai te maken (waar het koor ze gelukkig nog in de stemming kreeg voor het concert begon). De volle vliegtuigen richting Madrid, München, Zürich.. Zalige tijden, waar ik toch nog veel aan terug denk, en over praat… dat zal altijd zo blijven!
    Succes Jan (&Jan), en doe de groeten aan de oude bekenden!!

  4. 4 gwen 7 september 2008 om 11:04 pm

    hey ziet er zeer goed uit
    met sinead zal alles zeer goed gaan ze is vriendelijk ze zal intrese hebben over notp tzal voor haar allemaal nieuw zijn
    maar ik ben er zeker dat zij zeer goed zal doen op notp
    veel muzikale groeten
    Gwen

  5. 5 Steven (NL) 11 september 2008 om 10:00 pm

    Beste Jan,

    Zojuist ontving ik de Nieuwsbrief. Een grote proficiat is wel op zijn plaats!
    Wat een prachtaankondigingen en wat een eer dat de ‘one and only’ BBC jullie arrangementen huren. Ik heb al zovaak gezegd: wat jullie arrangeurs maken is grote klasse en verdient terecht veel aandacht en lof.

    En… Als grote Bond-fan ben ik zééér in mijn sas met de aankondiging van de beelden van de nieuwe film. En natuurlijk de muziek; hopelijk veel John Barry! Weer een kleine droom die uitkomt.

    ‘Ben ook zeer benieuwd wat de ballerina ervan gaat maken. Het stuk is prachtig. (Iemand die ‘Onedin Line’ nog wat zegt? Daar fungeerde het als titelmuziek. Het is tevens te beluisteren op de Proms-CD’s van 1996.) En het lijkt me een smaak- en stijlvolle aanvulling op het gebruikelijke program. Hopelijk blijft het intieme karakter overeind in de massale ambiance.

    Tot binnenkort en succes met alle voorwerk!
    Steven (NL)


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,833 hits

