Zugabe in Berlijn – Erik Mesie – eerste beelden – toffe mail !

Vrienden,

afgelopen maandag heeft de persconferentie naar aanleiding van onze eerste show in Berlijn plaatsgevonden.  Nadat ik eerst met onze productie manager Philippe de zaal werd rondgeleid (ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld – alle (pers)berichten beloofden een fabelachtige zaal, en ik vind weinig tot geen verschil met die andere recent gebouwde ijshockey-zalen die in Mannheim, Hamburg, Hannover zijn gebouwd : eerder ‘koud’, witte muren ipv zwarte, en een balkon waar het publiek hoger zit dan het lichtgrid !), vond in de late namiddag de officiële presentatie aan de pers plaats.  Aanwezig waren Kim Wilde, Graham Gouldman van 10CC, onze Duitse vennoot Dirk Hohmeyer, het jolige duo Igudesman & Joo, en Markus Otmer, één van de 2 presentatoren van de Duitse shows.  Deze laatste hield er de “schwung” in, door onder meer zelf vragen te verzinnen bij gebrek aan vragen uit de zaal🙂  Daarna was er tijd voor enkele individuele interviews, en vanaf 20h waren een heleboel gasten uitgenodigd op een VIP-party, ter promotie van de VIP-activiteiten die we bij een aantal shows in Duitsland ook organiseren : het is de eerste keer dat we een show in Berlijn doen, dus willen we de lokale markt graag tonen hoe wij dat doen.  Tijdens die VIP-party werden we vergast op een kort optreden van Graham en Mick, beiden op akoestische gitaar, die beklijvende versies brachten van ‘The Things We Do For Love’, ‘I’m Not In Love’ en ‘Dreadlock Holiday’ : werkelijk erg mooi, en voor mij nogmaals het bewijs dat we ze binnenkort ook in Antwerpen (en Nederland) moeten uitnodigen.

Daarna waren Aleksey en Hung-Ki aan de beurt : in het begin kwam het publiek wat schoorvoetend tot bij het podium afgezakt (want beide heren zijn net als bij ons nog nobele onbekenden), maar na ruim 10 minuten smeekte het aanwezig publiek om een ‘Zugabe’, een toegift !! Het zoveelste bewijs van hun kunnen, en dus extra motivatie bij alle partijen om er straks iets moois van te maken.  Ze waren trouwens gisteren en eergisteren (en ook nog straks) te gast in Gent, en ik krijg terwijl ik dit schrijf een mailtje van een aanwezige vriend : “Heb gisterenavond Igudesman & Joo op het festival van Vlaanderen gezien. Hilarisch.”   Voilà, zo heeft U het ook eens van een ander🙂

Onze Nederlandse collega’s hebben dan woensdag het persbericht omtrent Erik Mesie (foto), in een vorig leven zanger van Toontje Lager, rondgestuurd, behalve naar ons !  Daardoor hebben we de NL-home page pas vandaag aangepast : een zeldzaam missertje …  Erik gaateen medley van z’n hits brengen, en een cover van een Pink Floyd nummer, mede naar aanleiding van het overlijden van Richard Wright, voormalig lid van PF.

Deze middag hebben we van de aanwezigheid van de productie van Milk Inc, en vooral dan het led-scherm (Milk gebruikt hetzelfde type scherm, maar dan in een andere configuratie), een eerste blik gehad op de beelden die volop in aanmaak zijn.  Ook een eerste edit van de James Bond beelden is klaar, en we hebben al een vraag naar de VS gestuurd om nog wat meer beelden : het kan niet goed genoeg zijn !

Tot slot werd mijn dag helemaal goed gemaakt door een superlieve mail van een van de leden van onze crew : ik deel die graag met jullie.

“Ik ben zoals je misschien wel weet reeds drie jaar volgspotter voor de proms (en tegenwoordig ook voor milk inc en zo)

Toen ik in 2005 voor de eerste keer meewerkte aan de proms dacht ik dat ik dat nooit lang zou doen, dat ik me liever concentreerde op de “kleine” rock’n’rollconcerten en dat grote shows niets voor mij zijn. Ondertussen, na drie jaar, kan ik stellen dat de proms voor mij een jaarlijks hoogtepunt is en dat ik het niet zou willen missen.

De professionele en zeer goede sfeer waarin er gewerkt wordt is er één die ik op andere jobs niet of nauwelijks tegenkom. Ook de manier waarop je de toeschouwers en fans inlicht via de site is praktisch ongezien en lovenswaardig.

Ook de programmatie van dit jaar is in elk land zeer goed en dat vertaalt zich hopelijk ook in de ticketverkoop.
 
Ik ben blij dat ik dit jaar weer deel kan uitmaken van dit promsteam op topniveau. Alvast zeer veel succes met de muzikale repetities, première en rest van de tour – het wordt een topeditie, dat ben ik zeker!”

Voilà, meer heb ik niet nodig om op wolkjes te gaan lopen …

Jan

17 Responses to “Zugabe in Berlijn – Erik Mesie – eerste beelden – toffe mail !”


  1. 1 Maaike 3 oktober 2008 om 8:21 pm

    Eindelijk dan het nieuws over de Nederlandse artiest. Persoonlijk ben ik wat teleurgesteld, maar ik weet dat smaken verschillen en dat velen er blij mee zijn! Het ‘totaalplaatje’ maakt dat ik tóch met veel zin de tocht naar Ahoy aanvaar in november😉.
    Veel succes met de start in Antwerpen alvast Jan!

  2. 2 Jerome 3 oktober 2008 om 8:26 pm

    Klinkt opnieuw veelbelovend.
    Zo zie je maar dat er in elke organisatie nog altijd foutjes kunnen gebeuren. elk jaar lekt er wel een naam uit van Rock Werchter voor de eigenlijke aankondiging. Maar uiteindelijk is dat niet erg. We hebben één iets voor op de fans van rock werchter. Wij worden uit de eerste hand nieuws aangeboden door de organisator zelf. Laat andere fans daar maar jaloers op zijn.
    Heb trouwens zopas bij het naar huis rijden van het werk een tof lied gehoord die ook op de proms zou werken van een wereldbekende artiest (Ik weet echter niet wat hij vraagt voor een optreden dus wees genadig voor me als zijn eisen te hoog liggen voor de proms🙂
    Lou Reed met perfect day. zou fantastisch werken. Vreemd hé als fan van de proms. Bij elk lied die ze door je boxen jagen denk je automatisch (ik toch), zou dat iets voor de proms zijn?
    Trouwens Steven (Nl), proficiat met je muziekkennis. Je hebt die kronkel van Jan toch maar weer ontward. Ik vraag me soms echt af hoe je het doet. Een gokje voor volgend jaar al?🙂

    mvg

    Jerome

  3. 3 Jerome 3 oktober 2008 om 8:35 pm

    Trouwens Jan,

    mocht je op zoek zijn naar een fantastische violist voor volgend jaar (of is de viool er te veel geweest de laatste jaren):
    Nikolaj Znaider zie onder andere:

    en nog veel meer fantastisch materiaal te vinden op you tube van hem.

    mvg

    Jerome

  4. 4 Jerome 3 oktober 2008 om 8:37 pm

    Of nog zo iemand Vadim Repin (37 jaar) maar wat een techniek. Eveneens veel op you tube te vinden.

    mvg

    Jeroen

  5. 5 Jerome 3 oktober 2008 om 8:41 pm

    of heb je het volgend jaar meer voor piano:
    http://www.youtube.com/watch?v=h6A-JYbu1Os. Jonge gast die echt tovert op de toetsen.
    mvg

    Jerome

  6. 6 Steven (NL) 4 oktober 2008 om 1:11 am

    Ha Jerome,

    Er viel voor mij niets te ontwarren hoor! Zoals Jan al schreef was het woensdag al bekend gemaakt en af en toe een connectie helpt ook.
    Ik heb dat inderdaad ook, dat je steeds denkt: dat is een prachtig nummer voor de Proms. Wat dacht je bijvoorbeeld van Viva la Vida van Coldplay? Ik zie Patrick de Smet al op zijn klokkenbuizen slaan! Gisteren (en vandaag en morgen ook trouwens) ging daar een uitverkocht Ahoy in Rotterdam op uit zijn plaat! Misschien nu te hoog gegrepen, maar wie weet over een paar jaar deze band op de Proms…

    Leuk te lezen dat de programmering als ook de organisatie veel lof ontvangen. Dat legt de lat voor volgend jaar (jubileum!) natuurlijk wel hoog!

  7. 7 Laura 4 oktober 2008 om 11:25 am

    Ohh, die is leuk. Die heb ik al eens eerder live gehoord, en dat is erg gezellig. En Steven wat grappig dat jij Jan al doorhad (of heb jij stiekem “connecties” ;-))
    groetjes Laura

  8. 8 janvereecke 4 oktober 2008 om 2:54 pm

    Jerome,
    we hebben vorig jaar een violist als klassieke solist mogen verwelkomen, en Igudesman & Joo spelen respectievelijk viool en piano, dus zullen je suggesties pas binnen enkele jaren in overweging genomen kunnen worden.
    Dank voor je begrip, en blijf me maar ‘bestoken’ !
    Jan

  9. 9 Wim 6 oktober 2008 om 11:12 am

    Robin Gibb bereidt zich voor voor de (Duitse) Proms op de BBC Electric Proms : Saturday Night Fever !
    http://www.roundhouse.org.uk/whats-on/productions/saturday-night-fever-2594
    Ook Sharleen Spiteri is (weer) van de partij om met een symfonisch orkest te spelen, het BBC Concert Orchestra onder leiding van Anne Dudley (oscarwinnaar voor de muziek van The Full Monty)
    Anne Dudley is misschien ook eens te overwegen als ‘instrument’… zie o.a. Art of Noise (Moments in Love
    trouwens voor verschillende voorbije Proms-acts heeft ze de originele arrangementen gemaakt (ABC, Seal, …)

  10. 10 Jerome 6 oktober 2008 om 5:14 pm

    Dan blijf ik je maar ‘bestoken’🙂

    op you tube gevonden en nog nooit op de proms: David Childs
    Redelijk impressionant.

    Wie weet?

    mvg

    Jerome

  11. 11 Bernard 6 oktober 2008 om 8:40 pm

    En waarom niet de mondharmonica promoten? Het is een instrument dat zowel in de klassieke als populaire muziek zijn plaats heeft.

    Uiteraard is er in de 1e plaats onze eigen Toots Thielemans, maar er bestaan ook vele andere, lassiekere harmonicaspelers.

    Kijk en luister eens naar Philip Achille (in de Royal Albert Hall?) http://www.youtube.com/watch?v=AzY_KZTSXJk&feature=related; met andere artiesten kan dan ‘What friends are for” worden gezonden, of weet je wat: breng Stevie Wonder mee!

  12. 12 Jan 6 oktober 2008 om 10:20 pm

    Voor zover ik weet is het centraal instrument nog nooit saxofoon geweest. Dat is nogtans een instrument dat perfect zou passen op de Proms, volgens mij.

  13. 13 Steven (NL) 7 oktober 2008 om 10:55 am

    ’t Klinkt misschien wat oneerbiedig, maar van mij mag wel weer eens een ‘toeteraar’. Trompet, trombone, hobo of klarinet of saxofoon… Die hebben we al lang niet meer gehad en ik was destijds erg onder de indruk van Ole Edvard Antonsen. Zijn bijdragen in de nummers van Lisa Stansfield en Level 42 tilden de nummers bovendien ook naar een hoger plan.

  14. 14 Hans 7 oktober 2008 om 1:54 pm

    de site van notp-fanpage ligt eruit sinds enkele dagen

  15. 15 Wim 7 oktober 2008 om 4:57 pm

    @Hans
    Ik kan die zonder problemen bereiken…
    http://notp-fanpage.com/

  16. 16 Hans 7 oktober 2008 om 5:01 pm

    @Wim

    Merci é,probleem opgelost,ik had deze ervan,vroeger was er geen probleem,blijkbaar is er iets aan de weblink veranderd,of ik kan het mis hebben

    http://www.notp-fanpage.de/index.html

  17. 17 Robin 8 oktober 2008 om 5:00 pm

    het idee om een saxofoon te gebruiken lijkt mij zeer mooi, maar dan wel meer in de richting van Candy Dulfer!!!
    Ook vader Hans Dulfer is perfect.
    Mischien een idee Jan?


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,771 hits

