En hoe was de avant-première ?

Beste lezers, met toestemming van de auteur publiceer ik hieronder wat Stijn vannacht nog op ons forum heeft gepubliceerd.

“Net terug van de avant premiere en de presentatie van de Opel Insignia.  Het programma van dit jaar mag er zeker zijn.  Enkel spijtig dat John Miles er niet bij was, hoe goed Midge Ure ook mogen zijn een NOTP zonder John Miles is een NOTP die iets mist…

Als verrassingsact was X te gast en dit werd best gesmaakt door de bezoekers.

Sinead O’Connor bracht ondermeer het prachtige Troy en uiteraard kon ook Nothing compares to you niet achterblijven.  Pure klasse!

Igudesman & Joo wist me positief te verbazen, het duo, dat bijzonder goed op elkaar ingespeeld was, entertainde het publiek met komische acts tijdens enkele schitterende stukjes muziek.  De eigen bewerking van I will survive van Gloria Gaynor was bijzonder amusant.  Zeker voor herhaling vatbaar!

Midge Ure is best wel een goede zanger en dat bewees de man dan ook in het bomvolle Sportpaleis waar hij ondermeer de klassier Vienna naar voor bracht.

Live wist me aangenaam te verrassen!  Dolphin’s Cry was een prachtige en gewaagde opener voor hun optreden.  Een stevige rockbeat perfect begeleid door Il Novecento, Il Novecento bewees tijdens de optredens van Live dat ze best ook meekunnen met het meer stevigere werk.  De bewerkingen van de gekende Live nummers waren gewoonweg subliem te noemen!  Ook de prachtige vertolking van Overcome blijft me wss nog een tijdje bij.

En dan zijn we aangekomen bij de kleppers van formaat…  The Simple Minds zijn reeds in het verleden meermaals te gast geweest op voorgaande edities van de Night of the Proms, wat telkens uitdraaide op een waar succes.  Ook dit keer niets anders, het publiek draagt The Simple Minds op handen en zong uit volle borst mee wanneer het gepast was of was heel stil tijdens het prachtige Belfast Child…  Ze mogen dan wel al 30 jaar op de planken staan, The Simple Minds is en blijft een groep van wereldformaat, telkens als zij op de affiche staan mag men zeker zijn van een geslaagde avond.

Last but not least wist het Harlem Gospel Choir mij te overtuigen en ze deden me onmiddelijk de vraag stellen waarom dit koor nog nooit eerder gevraagd was?  Fine Fleur mag dan wel een zeer goed koor zijn tegen het Harlem Gospel Choir kan niets of niemand op…  Van de bekende traditionals tot de hedendaagse muziek, geen stuk was te veel voor dit fantastische koor!  Voor mij mogen ze gerust elk jaar terugkomen en Fine Fleur vervangen, ik zou er alvast niet rouwig om zijn…”

Uiteraard ben ik met deze, en gelijklopende reacties zelf ook tevreden : uiteindelijk is wat het publiek ervan vindt de enige waardemeter op lange termijn …
Ik wil jullie ook de reactie vanwege de tourmanager van Sinead van afgelopen nacht niet onthouden : “Sinead is very happy !  Grappig voorval was dat ze gisteren meteen na haar eerste nummer aanstalten maakte om het podium te verlaten, tot ze zich halfweg realiseerde dat ze nog een 2e nummer moest brengen : het toont aan dat ze ondanks haar immense talent ook gewoon een mens zoals ons allemaal is🙂.
Ik kijk ontzettend uit naar straks, wanneer we de show brengen voor ons eigen publiek.
Jan

3 Responses to “En hoe was de avant-première ?”


  1. 1 Steve 24 oktober 2008 om 4:21 pm

    Dat belooft … nu nog aftellen tot 8 november.
    Kleine opmerking : het is ‘Simple Minds’ en niet ‘The Simple Minds’

  2. 2 Jerome 24 oktober 2008 om 8:14 pm

    Stijn, de gelukzak. Hij heeft alweer een fantastisch evenement meegemaakt. Ik moet nog een week wachten. Wie weet, misschien krijgt Sinead O’Connor wel de griep?
    Ik heb deze week wel eventjes mij kunnen troosten met de 4FM top 1000. En opnieuw moet ik eerlijk zijn. Bij die nummers komen dikwijls ook nummers die in het verleden op de proms waren te horen en daar was de nostalgie alweer.

    Beste Jan, kun je ondertussen al kwijt of opnieuw het plan bestaat om een cd van het jaarlijks evenement uit te brengen. Want voor mij is die cd nog altijd een betere herinnering dan de dvd. Een cd is toch wel veel sneller afgespeeld.

    Nu in elk geval veel succes straks en tijdens de ganse concertreis.

    mvg

    Jeroen

  3. 3 Robin 25 oktober 2008 om 3:08 pm

    Als ik dit zo lees wordt het wel heel erg mooi.

    En Steve ook ik mag nog wachten tot 8 november.

    mvg

    Robin


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

