We zijn vertrokken ! Een eerste raadseltje :-)

Muziekvrienden,

Het is intussen midden februari in plaats van midden januari (ik reken op jullie begrip én vergeving), maar we hebben wél al significante vooruitgang geboekt in de billing voor het najaar !  Uiteraard zijn we dagelijks ook bezig met de shows in Charleroi, alwaar we enkele goede vrienden zullen weerzien, en kennis zullen maken met Alison Moyet, maar we weten ook wel dat trouwe NotP-bezoekers zich afvragen hoe het loopt met de boeking van de artiesten voor de jubileum editie.

Zoals uit de titel af te leiden valt, gaat het prima !  We hebben al vele weken geleden (of is het al maanden ?) cont(r)act gemaakt met Peter & Zoltan Katona, tweelingbroers met Hongaarse roots, die uitstekend gitaar spelen, én heel graag hun talent komen demonstreren in het najaar.

Daarnaast hebben we voor de shows in Antwerpen en in Nederland al 2 artiesten geboekt.  Binnenkort kondigen we die trots aan, maar tot dan mogen jullie raden.  De bijeengetelde leeftijd van beiden bedraagt 120 jaar, en het verschil in leeftijd is 52 jaar …

Ik kijk uit naar jullie ‘voorstellen’ …

Jan

15 Responses to “We zijn vertrokken ! Een eerste raadseltje :-)”


  1. 1 Wim 13 februari 2009 om 4:09 pm

    120 jaar tesamen en 52 jaar verschil…
    ik ga nog uit van een vorige tip : gast van in het beginperiode…
    mijn gok toen : Toots Thielemans…
    Toots is 86 jaar
    120 – 86 = 34 en 86 – 34 = 52
    Hmmm, nu nog een 34-jarige artiest vinden…

    groetjes
    Wim

  2. 2 Steven (NL) 13 februari 2009 om 5:03 pm

    Snel Wim!

    Tja, een andere leeftijdsverdeling is natuurlijk uitgesloten.
    Gemiddeld zijn ze allebei 60, de één zit daar 26 jaar onder (de helft van 52), de andere er 26 boven. Dus Mr. Toots lijkt me dan vrij zeker (joepie)!

  3. 3 Maaike 13 februari 2009 om 7:21 pm

    Toots lijkt me fantastisch, maar aangezien ‘het instrument in de picture’ al is geboekt in de vorm van “Peter & Zoltan” is het volgens mij onwaarschijnlijk dat we Toots gaan zien dit jaar!
    Heerlijk… dat het denken, hopen en de voorpret weer gaat beginnen!!

  4. 4 Jerome 13 februari 2009 om 8:26 pm

    Heb eens het één en het ander opgezocht. Toots Thielemans is de enige artiest van 86 jaar die ik vind, die nog in leven is.
    Die artiest van 34 jaar levert alvast enkele leuke namen op:
    Andrea Corr
    Alanis Morisette!!!!!!
    Natalie Imbruglia
    Robbie Williams
    Laura Pausini.
    Er zijn er waarschijnlijk nog wel meer, maar dit zijn de namen die ik kon terugvinden.

    Here we go again. Geef ons nog een tip

    mvg

    Jerome

  5. 5 Jerome 14 februari 2009 om 2:17 pm

    nog iemand die 34 is: Kelly Jones van Stereophonics.
    Lauryn hill wordt er 34 dit jaar.

    mvg

    Jerome

  6. 6 Wim 16 februari 2009 om 12:19 pm

    Robbie Williams valt af… voorbije vrijdag is deze 35 geworden

    nog een 34-jarige : Sharon den Adel, zangeres Within Temptation

  7. 7 Hans 16 februari 2009 om 1:51 pm

    de nieuwe look van notp is online,en ben net eens naar het programma gegaan,Il Novecento&Robert Groslot staan er al bij,maar nog geen John Miles,benieuwd of John er dit najaar gaat bijzijn alsook Fine Fleur

  8. 8 Laurent 17 februari 2009 om 3:03 pm

    Toots Thielemans est né le 29/04/1922,il va avoir 87 ans.

    Je me demande si Jan ne nous fait pas faire fausse route avec ces indices?

  9. 9 Bernard 18 februari 2009 om 6:22 pm

    Als Toots de oudere artiest is, wie is dan de 34-jarige?

    Ik vond nog een aantal kandidaten, naast die welke Jerome opsomde: Enrique Iglesias, Sean Lennon, Natalie Imburglia, Anouk en … 50 Cent.

    Wat mij betreft, en alleen op basis van deze shortlist, zijn Anouk en Natalie Imbruglia kanshebbers.

    Maar, zoals reeds opgemerkt, voor hetzelfde geld stelt Jan ons met plezier op het verkeerde been. Wait and see …

    Benrard

  10. 10 Jerome 18 februari 2009 om 7:52 pm

    Als de oudere artiest Toots Thielemans is (Ik vind echt geen enkele artiest die er anders 86 is), dan wil dat zeggen dat Lauryn Hill, Anouk, Enrique Iglesias, Sean Lennon en 50 Cent afvallen want deze zijn momenteel allemaal nog 33. Ze worden in de loop van het jaar wel 34, maar Toots wordt er 87 dit jaar.
    Dus denk ik dat we er moeten van uitgaan dat de artiest momenteel 34 is (dus ofwel in januari of februari 1975 geboren ofwel in de andere maanden van het jaar 1974 geboren).
    Dan maakt voor mij Natalie Imbruglia en Alanis Morissette de meeste kans.

    mvg

    Jerome

  11. 11 Jorg 19 februari 2009 om 12:52 pm

    Leuke puzzel Jan!

    Over Toots lijkt al geen twijfel meer te bestaan, maar de andere artiest is nog even lastig. Nu Bernard de naam Anouk noemde herinnerde me dit weer aan een oud bericht van Jan, hij schreef:

    “ik probeer één welbepaalde dag van Rock Werchter mee te pikken, want ik ben in contact met het management van een artieste die daar mee het mooie weer zal maken, en zeker niet zou misstaan op een volgende editie.”

    Anouk was één van de weinige vrouwelijke artiesten die wellicht in aanmerking komen. Maar aangezien er al een Belgische artiest geboekt is lijkt het me logischer dat dit niet aangevuld gaat worden met een Nederlandse artieste (meestal speelt die dan alleen in Nederland). Bovendien hoorde ik dat het optreden van Anouk op Rock Werchter zeker niet haar beste was.

    De andere vrouwelijke artieste op Rock Werchter die naar mijn idee wel in aanmerking kwam is KT Tunstall. En die blijkt in juni 34 jaar oud te worden🙂 Is ‘bijna 87’ + ‘bijna 34’ ook niet ongeveer 120? Ik zet in op KT Tunstall. En zou dit helemaal tof vinden!

  12. 12 Bart 19 februari 2009 om 5:16 pm

    Toots geweldig!!! Ik heb hem de afgelopen jaren regelmatig gezien, een levende legende. Eén brok charisma op de scène.
    Ik maak een diep buiging en dank de Proms om ons Toots te geven.

    En iemand van 34? Ik hoop op Ilse De Lange….
    Mag ik ook Patricia Kaas suggereren?

  13. 13 Maurice 22 februari 2009 om 1:21 pm

    Il est plus difficile de trouver le nom de l’artiste de 34 ans que celui de 86 évidemment.

    Parmi toutes les propositions déjà faites, mes préférences vont vers 2 noms : Andrea Corr et Within Temptation. Et ce pour 2 raisons…

    1. Jan nous avait déjà dit quand il cherchait un remplaçant à OMD qu’il avait eu de bons contacts avec Andrea Corr. Donc, pourquoi pas !

    2. Jan veut rajeunir l’image de NOTP comme en atteste le texte posté sur la page Facebook de NOTP. Et c’est vrai qu’on a eu ces 3 dernières éditions des artistes plus jeunes ou plus rock (Live, Sharleen, Macy). Within Temptation cadre pleinement dans cette tendance, avec l’avantage d’associer dans leur musique un rock “dur” et du classique (beaucoup de choeurs p.ex.).
    Et n’oublions pas non plus que ce groupe est chaque année demandé par beaucoup de fans sur le forum. Donc, à nouveau, pourquoi pas…

    Dans tous les cas, pour moi, les 2 sont les bienvenus !

  14. 14 Jerome 25 februari 2009 om 6:16 pm

    Beste Jan,

    we zitten een beetje vast in onze zoektocht naar de 34-jarige artiest. Kan je ons nog een tip geven zodat we opnieuw op zoektocht kunnen?
    BTW hoe gaat het met de andere onderhandelingen? Veel lijntjes uitliggen?

    mvg

    Jerome

    P.S. Kan je al iets vertellen over de dubbel-cd van het najaar? Komt hij er? Denk je dat er tracks van artiesten van vorig jaar te vinden zullen vinden? Midge Ure, Sinead O’Connor, Live, Igudesman & Yoo, Angels in harlem Gospel Choir?

  15. 15 Steven (NL) 3 maart 2009 om 9:29 pm

    Zojuist heb ik even de Zoltan Twins op YouTube bekeken en beluisterd. Fenomenaal, een goede catch!


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

