Roxette at Night of the Proms!

benotp_roxetteblog

Marie, Per en Robert Groslot, dirigent van Il Novecento. (c) Concertpix.be

Zeven jaar na de noodgedwongen schrapping wordt Roxette opnieuw door Night of the Proms op de affiche geplaatst. Een wereldprimeur! Het Zweedse duo dat in de jaren negentig furore maakte trad namelijk niet meer op na de succesvolle verwijdering van een hersentumor bij de zangeres.

http://www.notp.com/belgie/antwerpen/programma/roxette

—-
Une primeur mondiale : sept ans après l’annulation forcée, Roxette figure à nouveau à l’affiche de Night of the Proms ! Le duo suédois qui fit fureur dans les années ’90 ne s’est en effet pas encore produit depuis l’opération réussie de la tumeur cérébrale de la chanteuse.

http://www.notp.com/belgique/charleroi/home

—-
Seven years after the cancellation for health reasons, Night of the Proms is billing Roxette for the ‘classic meets pop’ event again. A world first! The Swedish duo, which was creating a furore in the nineties, came at an involuntary standstill in 2002, year in which singer Marie was successfully treated for a brain tumour.

http://www.notp.com/english/home

—-

Sieben Jahre nach der krankheitsbedingten Absage ihres Auftritts bei der Nokia Night Of The Proms feiern Roxette exklusiv im Rahmen der diesjährigen „Klassik trifft Pop“-Tournee ihr internationales Bühnen-Comeback.

http://www.notp.com/deutschland/news/artikel/203

23 Responses to “Roxette at Night of the Proms!”


  1. 1 Steven (NL) 5 mei 2009 om 6:07 pm

    Een geweldige wereldprimeur voor de jubileumeditie van de Proms. Wederom respekt en proficiat!

    Maar eh… – ik word meteen weer ongeduldig, ondankbaar als ik ben😉 – in de nieuwsletter van Eventim.de (die jullie voor is) staan voor Duitsland nog twee namen aangekondigd. Ik zal ze hier niet spoilen, maar: komen die, of in ieder geval die ene nu eindelijk ook, in (BE en) NL, of moet ik nu als de donder alsnog kaarten gaan bestellen voor in Duitsland?

  2. 2 Maaike 5 mei 2009 om 6:42 pm

    Die namen zijn nog terug te lezen😉, ik zou ook wel héél blij zijn met die éne naam! Roxette is uiteraard een mooie naam op het affiche, niet de vis waar ik op hoopte, maar een mens moet altijd wat te zeuren hebben!
    Goed werk Jan!!

  3. 3 Laurent 5 mei 2009 om 6:51 pm

    Superbe affiche!

    Avons nous droit à un artiste en plus pour Anvers?

  4. 4 Wim 5 mei 2009 om 8:16 pm

    Ik zou de heer A.P. (als Steven en Maaike het over hem hebben) ook graag in Antwerpen zien… ’t is niet elk jaar de 25e editie, hè… Ik zie het al voor mij : de heer A.P.,John Miles, de 2 gitaar-broertjes, Fine Fleur & Il Novecento spelen tesamen het nummer “La Sagrada Familia”… Alhoewel… “Silence and I” is ook niet mis…

    Trouwens : ROXETTE ROX !

  5. 5 Bernard 5 mei 2009 om 8:54 pm

    Ik was deze namiddag op de personferentie aanwezig. Mooie opkomst van de pers op een leuke locatie: in het midden van het middenplein in het Sportpaleis sond een pdoium voor een NOTP scherm.

    De verrassing was al wel wat verbrod, maar op een bepaald ogenblik kwamen dus Per en Marie met een auto aanrijden tot aan het podium; er heel heel wat geflitst en gefilmd.

    Jan vertelde dat zij sedert 2002 om de 6 maanden naar de gezondheidstoestand van Marie infromeerden, en uiteindelijk was het hun management zelf die bij de organisatoren informeerde naar belangstelling voor een reunie van Roxette in Antwerpen, Nederland en Duitsland.

    Per en Marie waren deze namiddag nog maar pas geland en het was duidelijk dat ze de grote belangstelling nog niet konden vatten en over zich heen moesten laten komen; Per was de meest vitale, terwijl Marie het wat moeilijker had, maar dat komt wel goed.

    Voor Antwerpen is de derde artiest nog niet aangekondigd; er ligt nog niemand vast, maar ik vermoed dat men dus gaat denken aan iemand met grote toegevoegde waarde naast Roxette, Adel, Toots. Alle aandacht ging verder Roxette; hoe Fine Fleur voor de dag zal komen, is nog niet gezegd, wat de Katona Twins zullen spelen(hun Bohemian Rhapsodie vind ik echt goed) evenmin.

    In Duitsland komt dus naast Roxette ook Alan Parsons; wie hem vorig jaar in Charleroi zag, weet dat het weerzien weer fabuleus zal zijn. Daarnaast ook een bij ons onbekende Britse groep: Heaven 17 die in Duitsland in de 80er jaren wat hits scoorden, maar bij ons onbekend zijn; maar de achtergrond van die mannen, is enorm en ik neem mij voor mij er wel in te verdiepen.

  6. 6 Edith 5 mei 2009 om 9:28 pm

    Roxette is gaaf, maar het is echt helemaal af als Alan Parsons ook Ahoy aandoet dit jaar tijdens de Proms. Ben benieuwd of we ze mogelijk verwelkomen. Ik heb er zin in!

  7. 7 Kris (F) 6 mei 2009 om 7:56 am

    Alan Parsons zou zeker een sterke aanvulling van het volledige programma zijn. Hij was echter al te gast bij vorige edities in Antwerpen.
    Mogen we hopen op “Don’t answer me” en “Silence and I”.
    “Sagrada Familia” werd door John Miles al twee maal op Proms uitgevoerd. Deze keer zou het kunnen gebeuren in het bijzijn en met medewerking van de “master” Alan Parsons himself!

  8. 8 Maaike 6 mei 2009 om 8:12 am

    Hmmmmm…. volgens mij kan Alan Parson ook wel iets moois neerzetten samen met Toots Tielemans!

  9. 9 Jerome 6 mei 2009 om 8:47 am

    Ik denk dat Alan Parsons voor een andere keer zal zijn, aangezien Jan begin dit jaar duidelijk maakte dat de resterende artiesten (na Toots Thielemans) nog nooit op de proms hadden gestaan.
    Wat Roxette betreft: SUPER!!!!!
    Het moeilijkste zal nu zijn, denk ik, om een representatieve keuze te maken iot hun repertoire want er zijn veel hits.
    Persoonlijk zijn mijn favorieten: I wish I could fly (wat een meerwaarde voor het orkest) en fading like a flower.
    Daarnaast zijn er nog een aantal feestnummers: Joyride (kan Marie zich een beetje sparen), The look, It must have been love, enz…
    Wordt niet gemakkelijk.
    Gelukkig heb ik maandag op de valreep mijn tickets besteld🙂.

    mvg

    Jerome

    • 10 Bernard 6 mei 2009 om 9:37 am

      Jerome,

      op een vraag van Jan naar het repertoire dat zou worden gebracht, zei Per dat er nog niets was beslist maar hij vermeldde wel nadrukkelijk de 4 nr 1 hits in Amerika: dat betekent m.i. The Look, It must have been love, I wish I could fly, en Listen to your heart.

      Als je suggesties hebt en een motivering, schrijf het dan hier neer of stuur het naar Jan, want de berichten worden effectief gelezen en opgevolgd. Voor de concerten in Charleroi stelde een Franse fan, Laurent, een onbekend nummer voor van de betrokken artiest, dat ook werd uitgekozen en gezongen (met veel succes trouwens).

      Per kondigde ook aan dat de Roxette band op het podium zou meespelen.

  10. 11 Jerome 6 mei 2009 om 8:48 am

    Bernard,

    trouwens bedankt voor het uitstekende verslag van de persconferentie van gisteren. Meer van dat!!!

  11. 12 Wim 6 mei 2009 om 9:47 am

    @Bernard : je bedoelt waarschijnlijk Joyride i.p.v. Wish I Could Fly, dit laatste nummer is zelfs nooit een single geweest in de USA

    • 13 Bernard 6 mei 2009 om 12:37 pm

      @ Wim
      Wish I Could Fly werd wel genoemd tijdens de persconferentie en verder was er te weinig tijd om iets op te schrijven.

      Mogelijks wordt dit nummer dan ook gebracht naast Joyride.

      • 14 Wim 6 mei 2009 om 12:41 pm

        @Bernard:
        ik heb het ondertussen elders op ’t internet gevonden : de vier Amerikaanse nr. 1’s + Wish I could fly en naar deze laatste zou Per Gessle enorm uitkijken.
        Trouwens een leuk verslag dat je geschreven hebt

  12. 15 Maurice 6 mei 2009 om 10:12 am

    Roxette cette année aux Proms :
    annonce d’un grand événement ou grand effet d’annonce autour d’un événement ?

    Je dois avouer que je penche plutôt pour la deuxième solution.

    En effet, même si le retour sur scène de Roxette est un grand événement et même si Roxette est un groupe qui a tout à fait sa place sur l’affiche de Night of the Proms, je pense que qur ce coup-là, Jan a trop joué sur l’effet d’annonce.

    Nous faire attendre 2 mois avec la perspective d’un “gros poisson” qui doperait immédiatement les ventes de billets était sans doute un peu exagéré.

    A nouveau, je ne conteste pas la qualité de Roxette mais le terme de “gros poisson” les concernant est selon disproportionné. Sans doute est-ce une réelle performance de la part des producteurs d’être parvenus à les booker pour cette année et je les en félicite, mais une pré-annonce faite avec un peu plus de modestie n’aurait pas généré des attentes aussi hautes auprès des fans des Proms (au risque de les décevoir quelque peu) : il suffit de voir les noms qui étaient avancés par les fans pour le “gros poisson” pour se dire que finalement, Roxette a encore de la marge avant d’être obèse… N’en déplaise aux fans de Roxette qui eux, j’en suis certain, sont enchantés non seulement du retour de leur groupe fétiche mais aussi que celui-ci se fasse aux Proms.

    Trop d’effet d’annonce peut parfois être risqué !
    Le soufflé ne va-t-il pas retomber plus vite qu’il n’est monté ?
    Heureusement les fans des Proms sont fidèles : ils surmonteront leur éventuelle espérance partiellement insatisfaite…
    D’autant qu’il reste encore un nom (au moins) à nous dévoiler. Et qui sait, peut-être nos Jan feront-ils encore plus fort cette fois-là…

  13. 16 Dirk 6 mei 2009 om 10:58 am

    Mooie affiche tot nu toe, ik ben blij dat Roxette er deel van uit maakt. Goed werk Jan, en bedankt Bernard voor de verslaggeving.
    Ik vind in ieder geval dat “I wish I could fly” er zeker bij moet zijn, nummer 1 of niet. Het zou zo prachtig zijn met het orkest.
    Ik blijf erbij als bijkomende artiest dat Dolores O’Riordan (Cranberries) of The Corrs (of Andrea alleen) een goede keus zou zijn, en ze ogen dan nog goed ook🙂

    Dirk

  14. 18 Jerome 6 mei 2009 om 7:27 pm

    Wel Bernard,

    over wish I could fly zijn we het blijkbaar allemaal eens. Fading like a flower staat er momenteel niet bij. En goeie argumenten? Ik zal de muziek maar laten spreken. Op you tube is een filmpje te vinden hoe ‘fading like a flower’ in Night of the Proms stijl zou kunnen klinken en eerlijk gezegd en denk dat er bij dat filmpje weinig argumenten meer nodig zijn om een zesde nummer toe te voegen:

    KIJK en GENIET

    mvg

    Jerome

  15. 20 Thierry 6 mei 2009 om 9:41 pm

    Ok nu begin ik te begrijpen waarom mijn reactie niet gepubliceerd werd bij de thread van “Grote vis in zicht” Vanaf het begin reeds had ik getyot op Roxette en OMD.. maar mijn post bleef verschijnen als “Je reactie wacht op goedkeuring van een moderator”.

    Nu komt mijn voorspelling uit voor de helft met Roxette… krijgen we nu ook nog OMD aub ??? dat zou echt de kers op de taart zijn !!

  16. 21 Steven (NL) 7 mei 2009 om 7:13 pm

    Ha Thierry,

    Gezien het feit dat je post er nu wel staat denk ik van niet (lol)!
    Maar goed geraden hoor! En, je weet maar nooit…

  17. 22 Digna van den Broek 18 mei 2009 om 4:14 pm

    Wow hier ben ik blij mee. Roxette bewonder ik al jaren.
    Wij hebben meteen na de concerten in 2008 tickets geboekt zonder te weten welke artiesten er in 2009 gaan optreden, maar dit is een grote verrassing.
    Digna

  18. 23 gwentje 3 augustus 2009 om 12:09 am

    ooooh ik ben zo blij met roxette met hun komstop notp we kunnen nu dan eindelijk genieten van de zweedse popgroep zeker moet wish i could fly spelen mooi liedje het zal super zijn


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,833 hits

