Moe maar tevreden nà 2 drukke dagen

Oef, het is eindelijk opnieuw wat rustig, na 2 dagen vol stress omtrent de persconferentie van afgelopen dinsdag, en de persbabbels in Amsterdam op woensdag, gevolgd door het verrassingsoptreden van Marie bij het concert van Per in de Melkweg, gisterenavond.

De reacties zijn zonder uitzondering héél positief, en de pers heeft massaal aandacht besteed aan het belangrijke nieuws van de reünie van Roxette én het feit dat ze dat op de verjaardagseditie van onze ‘Night of the Proms’ gaan doen – mission accomplished ! (met dank aan de collega’s die alles tot in de puntjes verzorgd hebben – Sven, Bart, Jan, Paul, Manu, Flor, enz …)

Daarnaast stel ik ook vast dat Per, Marie, hun echtgenoten, management & muzikanten zeer fijne mensen zijn, en dat het ook op menselijk vlak een aangenaam najaar zal worden.  Ik heb dus gisteren het gastoptreden bijgewoond, én zelfs gefilmd – die opnames liggen nu bij het management van Roxette om te bekijken als we dit kunnen delen, maar wie zoekt zal op YouTube en aanverwanten zeker een heleboel telefoonopnames vinden – ik had een échte camera bij🙂  Het was voor iedereen die al vele jaren bij Roxette betrokken is een bijzonder emotioneel moment : weinigen hadden met deze reünie rekening gehouden !  Ik kon ook vaststellen dat Marie ‘groeide’ tijdens deze 2 drukke dagen : dinsdag was ze nog wat onwennig bij alle belangstelling, maar op woensdag was haar Engels al veel zelfzekerder, én ’s avonds straalde ze helemaal op het podium : dat is duidelijk waar ze zich helemaal in haar sas voelt !

We hebben sedert dinsdag ook het Roxette-effect op de ticketverkoop kunnen vaststellen, dus dat is ook al goed nieuws, en op 18 mei vlieg ik naar London om te proberen onze laatste internationale act vast te leggen.  Geen tips (voorlopig), want jullie zijn té goed !

Muzikale groeten,

Jan

30 Responses to “Moe maar tevreden nà 2 drukke dagen”


  1. 1 JanS 7 mei 2009 om 6:55 pm

    heb even op you tube gezocht
    en ik kwam deze tegen
    waarschijnlijk gemaakt door een fan
    link naar de videoclip

  2. 2 Timo 7 mei 2009 om 7:13 pm

    Ik ben zo immens content dat Roxette dit jaar komt, echt waar!
    In 2002 ging ik voor ’t eerst naar de proms, zoals twee jaar terug ook te lezen viel in mijn “proms-fan-getuigenis” in het laatste nieuws en op deze blog, oorspronkelijk om Roxette te zien. Toen werden ze waardig vervangen door Simple Minds en sindsdien ben ik jaarlijks aanwezig en leg ik telkens een bus in voor 50 vrienden en familieleden naar NotP. Het hoeft dus niet gezegd dat dit jaar voor ons een super-speciale editie wordt!!

    Nog een voorstel voor Jan;

    de laatste edities komt er telkens behoorlijk wat filmmuziek aan bod, wat ik bovendien zeer sterk appreciëer, maar zou het geen tof zijn om deze feestelijke editie eens wat op te fleuren met bijvoorbeeld een musical-medley? Ik denk hierbij dan aan een hoofdrol voor de backing vocals (dat mag wel eens op een verjaardags-editie als deze) en specifiek aan Liv, al jaren vaste waarde als backing vocal bij de proms, en die tegenwoordig furore maakt met haar sterke prestaties in “Op Zoek Naar Maria”. Actueel zou het in elk geval zijn nu o.a. “The Sound of Music” een ware heropleving kent.
    En onder leiding van Il Novecento kan bijvoorbeeld het nummer “The Lonely Goatherd” uit deze musical-klassieker voor een massa ambiance en interactiviteit zorgen bij het publiek, al da niet in een moderner en nog opzwepender kleedje gegoten.
    Je weet wel, da’s dat nummer met dat jodel-achtige refrein, ik zie het publiek al uit volle borst mee jodelen🙂

    Om even op te frissen kan je ’t hier nog eens bekijken via dit youtube-fragment:

    ’t is maar een ideetje hé. Er zijn ongetwijfeld nog vele leuke musical-songs die in een sfeermakende medley kunnen verwerkt worden!

  3. 4 Jerome 7 mei 2009 om 7:26 pm

    Ik kan me voorstellen dat het helse weken zijn en ik kan me nog meer voorstellen dat jullie in de loop naar dinsdag nog dikwijls het filmpje van 2002 voorbij zagen flitsen, want je weet nooit dat er weer iets zou gebeuren.
    Ik ben tot nu toe in elk geval erg tevreden over de uitgenodigde artiesten en opnieuw brengen ze een mix van alles. Zo’n reünie is ook niet alles hé. Brengt heel wat met zich mee. Ik ben blij dat dat zich ook vertaalt in meer ticketverkoop, want dat verdienen de proms toch. BTW zo’n reünie: brengt dat vooruitzichten op toch een cd dit jaar van deze editie?
    Tot slot jammer dat je geen tips kan geven, maar ik heb wel een ideetje: misschien kan je een tip geven over de artiesten van 2010🙂.

    mvg

    Jerome

  4. 5 Bernard 8 mei 2009 om 10:19 am

    Jan, je schrijft: “op 18 mei vlieg ik naar London om te proberen onze laatste internationale act vast te leggen. Geen tips (voorlopig), want jullie zijn té goed !”.

    Jan, dat is pas een uitdaging voor de fans!

    Op 18 en 19 mei bemerk ik in London de optredens van Nick Lowe en van Eric Clapton, en later op de week Jackson Browne en Counting Crows. Mmmh, waarschijnlijk iets te groot om als nr. 2 of 3 bij NOTP te zijn.

    We zullen dus toch maar een tip(je) afwachten, zeker.

  5. 6 Lauwers Peter 9 mei 2009 om 12:40 pm

    Beste promsvienden en beste Jannen,

    Allereerst bedankt om Roxette naar de proms te halen. Ik had gehoopt op een grotere vis, maar ben toch zeer tevreden met Roxette. Al ons wachten al die jaren is dus toch beloond. (Nu OMD nog😉 )

    Ik hoop voor die laatste artiest op nog een grote naam, de jubileumproms waardig. En wie zit er in mei eveneens op te treden in Londen? Marc Almond! Het zou fantastisch zijn hem eens op het podium van de proms te zien. Wie weet is hij de artiest die Jan op 18 mei zal zien?

    Wat de nummers voor Roxette betreft : Het zal moeilijk worden om uit hun hits te gaan kiezen. Misschien dus maar weer een medley maken? Mijn aanraders :
    de up-tempo hits Joyride en the Look. En zeker een paar knuffelrock-momenten (Liefst It must have been love, Listen to your heart). En als het even kan Queen of Rain.(Regenen doet het toch in oktober en november). Lijkt me prachtig met een groot orkest.

    Wat de filmmuziek betreft : voor mij een portie Jurassic Park (John Williams).

    Mijn tickets zijn alvast besteld. Nu nog wachten tot oktober😦

  6. 7 Bernard 12 mei 2009 om 9:46 am

    Ik keek zonet na of er concerten zijn gepland (niet dus) voor de volgende artiesten en groepen en die ik wel in het najaar op het NOTP podium zou willen zien en horen staan:
    – OMD, met al hun ervaring bij NOTP: fantastisch (zie ook Charleroi in 2008!);
    – 10cc, vorig jaar zeer bekwaam tijdens NOTP Duitsland, maar ze moeten ook wel een scheve noot durven slaan;
    – Jamie Lidell: ambiancemaker, getalenteerd, graag gezien, bijzondere band met België;
    – Dr Alban: lijkt mij niet mis te staan in het lijstje. Maar die woont wel in Zweden, en Jan is naar London, dus … niet voor Antwerpen, maar voor Duitsland misschien?

  7. 8 Jerome 13 mei 2009 om 8:09 am

    Nieuws vanuit Nederland: Wie een grande diva aan het werk wil zien ondersteund door een symfonisch orkest: symphonica in rosso verwelkomt dit jaar Diana Ross!!!!
    Hoewel dit spektakel niet aan de knieën raakt van de Night of the Proms (slechts 40 muzikanten op het podium, maar één centrale artiest en geen klassiek) zal dit waarschijnlijk toch wel vonken geven. Jan en Jan: geen zin om eind dit jaar naar Arnhem te trekken en Diana te overtuigen volgend jaar in België en Duitsland haar stem te smeren.
    BTW: ik heb enkele jaren terug een top 100 opgesteld van artiesten die ik ooit op de proms wil zien: Roxette stond op 3!!!!

    mvg

    Jeroen

  8. 9 Jerome 13 mei 2009 om 8:22 am

    Na opzoekingswerk:

    bekende londenaren volgens de BBC:
    Kate Bush (als we dan toch met reünies bezig zijn), The Cure, The Stranglers, George Michael, Steve Harley, Elvis Costello, Blur, Soul II Soul, Aswad, Madness en Ray Davies (van The Kinks).

    Hier staan er toch al een aantal tussen die welkom zijn🙂

    mvg

    Jerome

  9. 10 Jan 13 mei 2009 om 9:31 am

    @ Jerome

    Uit je lijstje lijkt Blur-frontman Damon Albarn me nog wel wat voor de Proms.

  10. 11 Bernard 17 mei 2009 om 11:33 am

    De laatste jaren was er regelmatig overeenstemming tussen het programma van de Lokerse feesten en NOTP: denk maar aan Texas, Sinnéad O’Connor, e.a. …

    Dit jaar zijn er niet alleen oude bekenden Simple Minds en Ultravox op de Lokerse Feesten, maar tevens Starsailor die uitstekend door Il Novecento werden begeleid tijdens het zeer geslaagde Unicef concert in 2008 aan het Atomium van Brussel.

    Zou Jan morgen met Starsailor spreken?

  11. 12 Laurent 18 mei 2009 om 2:13 pm

    Nous sommes le 18 mai,j’espère que Jan sera en mesure de nous annoncer quel sera le nouvel artiste que nous aurons à Anvers.

    Je croise les doigts pour que ça soit OMD!

  12. 13 Laurent 21 mei 2009 om 3:08 pm

    Cher Jan

    Nous attendons des “news” avec beaucoup d’impatience!

  13. 14 Sofie 25 mei 2009 om 11:43 am

    Jan

    Misschien een leuk idee voor volgend jaar; Malena Ernman is een gekende, opvallende Zweedse mezzo-sopraan met een stembereik van 4 octaven. Ze heeft meegedaan met haar liedje La Voix aan het Eurovisiesongfestival in Moskou dit jaar. België is haar ook niet vreemd, want ze heeft nog enorme operavoorstellingen gegeven in De Munt in Brussel.

    Als je haar naam op YouTube intikt zie je dat ze zeer veelzijdig is en ik denk dat het wel tof zou zijn om deze artieste naar de Proms te halen! Doet me wat denken aan de vrouwelijke versie van Tony Henry. (en waarschijnlijk wel betaalbaar…)

  14. 15 Jan 28 mei 2009 om 6:50 pm

    Nog een kanshebber: James Morrison. Hij heeft geen concerten tussen 24 juli en 25 november, en zat ook in de periode rond 18 mei tussen twee toerdelen in.

  15. 16 Bernard 3 juni 2009 om 9:11 am

    Een nieuwe naam voor de concerten in Antwerpen?

    Ik pleit voor Lorenzo Gatto, onze Belgische violist die schitterend tweede werd in de Koningin Elisabethwedstrijd. Al zag ik nog niet of er gaten zijn in zijn jeans, maar hij lijkt mij een goede opvolger van David Garrett (zie 2002).

    Als we in België om de twee jaar zo’n kwaliteitmuzikenten kunnen opbrengen als Liebrecht Vanbeckevoort en Lorenzo Gatto, zit het goed met de Belgische klassieke muziekscene!

    De laatste internationale gast ligt dus schijnbaar nog niet vast. Na eerst te hebben gecheckt of er nog geen concertdata bekend zijn, vond ik volgende interessante suggesties (op het niveau dat we zoeken): Nik Kershaw (‘The riddle’), Cock Robin(‘The promise you made’ kan mooi gearrangeerd worden), Jimmy Somerville (‘You make me feel!), Billy Ocean (‘Love really hurts without you’).Ze treden allemaal trouwens in de volgende maanden wel ergens in Europa op met onze vriendin Kim Wilde (zie Duitsland 2008); ook Heaven 17 trouwens (zie Duitsland 2009).

    Ik maak me geen zorgen dat het programma weer fantastisch zal zijn, maar ik word nu wel heel nieuwsgierig, Jan!

  16. 17 Rene 4 juni 2009 om 12:43 pm

    Jaaaaaa Jimmy Sommerville zou geweldig zijn, met alle hits van de Communards en Bronski Beat

  17. 18 Kris (F) 11 juni 2009 om 8:07 am

    Ik gemerkt dat de new wave groep Human League, die sinds 2007 aan een revival bezig is, nog een time slot heeft in oktober – november 2009. Bij het beluisteren van hun hits in de auto nl. The mirror man, Don’t you want me en The Lebanon (met gitaarintro) dacht ik dat de Human League zeker geen slecht figuur zou slaan op de Proms.

  18. 19 Timmy 11 juni 2009 om 9:00 am

    Laatste artiest zou toch OMD zijn, ze hebben een gat in hun tourdata van 20-06 tot 30-11..
    Leuk, maar jammer…we hebben ze ondertussen alwel op de DVD gezien he? Liever andere naam

  19. 20 Thierry 11 juni 2009 om 12:47 pm

    Dit begint nu wel lang te duren.. wanneer gaan ze nu bekend maken dat OMD er nog bij komt ?🙂

  20. 21 bas 11 juni 2009 om 3:58 pm

    Jongens kijk eens op de site van OMD, een heel groot gat in de tourplanning van augustus tot december !
    1 en 1 = 2 he?

  21. 22 Patricia 13 juni 2009 om 4:27 pm

    Wanneer wordt nu eindelijk de laatste artiest bekendgemaakt, ik heb gehoord dat de simple minds weer komen,( ze zijn goed) maar geen 2 jaar achter elkaar aub,
    er zijn nog tal van andere artiesten die naar de proms kunnen komen zoals OMD , HUMAN LEAGUE,KIM WILDE…..

  22. 23 Jan 13 juni 2009 om 5:29 pm

    Ik doe drie drie gokken:
    – OMD
    – Kim Wilde
    – James Morrison

  23. 24 Bernard 14 juni 2009 om 11:03 am

    @ Timmy

    Misschien heb je OMD al wel op DVD gezien of zelfs tijdens de Duitse NOTP-tournee, maar, tenzij je in 2008 erbij was tijdens het fantastische NOTP concert in Charleroi of in Spanje, heb je OMD tijdens de NOTP zeker nog niet gehoord en gezien met ‘Enola Gay’.

    Een slechte opname weliswaar tijdens NOTP in Benidorm, maar toch een sfeerbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=n8-ciBfH-2Q&feature=related

  24. 25 Maurice 15 juni 2009 om 9:16 am

    Et pour rappel, ils étaient aussi là lors de Stars of Europe à Bruxelles où ils ont chanté, accompagnés par Il Novecento et les backings des Proms, “Made of Orleans” et “Enola gay”.

    Il y en a aussi des enregistrements sur youtube.

  25. 27 Erik 18 juni 2009 om 3:23 pm

    Misschien dat ik nu grote teleurstelling veroorzaak bij sommige lezers, maar er was toch gezegd dat dit jaar alleen maar artiesten op het podium zullen staan die nog NOOIT op NOTP hebben opgetreden (uitzondering = Toots).
    Dus kunnen we OMD dit jaar (helaas) wel vergeten.

    Bij de lijst van beroemde Londenaren is er 1 vergeten: Brian May.

  26. 28 Maaike 18 juni 2009 om 5:52 pm

    Kijk iedere dag (héél hoopvol) om te zien of er weer eens nieuws van het NOTP-front is te lezen. Het blijft wel erg stil hoor… jammer! Geen héél klein hintje……???

  27. 29 Thierry 19 juni 2009 om 1:50 pm

    Heb hetzelfde probleem.. het begint danig te kriebelen dat ik hier elke dag kom kijken en dan terug teleurgesteld moet afdruipen.

    Komaan Jan laat eens iets horen !

  28. 30 Maurice 19 juni 2009 om 3:38 pm

    Tout à fait d’accord.
    Le dernier message date déjà de 6 semaines (43 jours !).
    Même s’il n’y a pas d’avancée dans les négociations, ce sera bien de dire quelque chose tout de même…


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

