Geen Boy George op NotP

Vrienden,

vrijdagnamiddag is het verdict (in deze materie een toepasselijk woordgebruik) gevallen : ik citeer de mail van de agent …

George’s request was turned down by the head of probation. George is upset about this but there is nothing we can do. It went right to the top and we even offered to pay to have someone watch over George but until March of next year they are not going to let him leave the country. We really had expected a different outcome otherwise Tony and Myself would never have wasted your or Dirks time. In the mean time George is going to start work on a new record and we hope we can revisit this next year.

Do you have a plan B?

Dus het plan was om Boy George in de loop van augustus aan te kondigen (eventueel middels een tv-optreden bij Marcel Vantilt) : hij is sedert mei ‘vrij’ na ongeveer 4 maanden gevangenisregime, maar kan zich dus nog tot maart volgend jaar niet vrij bewegen (toen ik hem in mei in London ontmoette droeg hij een enkelband, en moest hij om 19h thuis zijn).  We hadden een akkoord over alle elementen (geld, songs, tourschema enz), maar vermits George nog tot maart ‘on probation’ vrij is, moest zijn ‘probation officer’ de toelating geven – dat leek niet onrealistisch, maar het slotwoord is dus toch ‘neen’.  Ik vind het jammer, want ik geloof(de) sterk in de combinatie van de nieuwswaarde én in de speelse hits die hij zou brengen.  Maar uitgesteld is niet verloren, durf ik hopen …

Ik heb met opzet het laatste stukje van de mail van de agent weggelaten, want hij stelde (uiteraard) meteen iemand voor, die ons een mooi alternatief lijkt, alhoewel het muzikaal van een andere orde is : eerder singer/songwriter, met enkele ijzersterke nummers op het palmares.

Tot snel,

Jan

14 Responses to “Geen Boy George op NotP”


  1. 1 Debbie 29 juni 2009 om 1:19 pm

    Allereerst moet ik wel zeggen dat ik Culture Club/Boy George niet echt schaar onder het kopje feestmuziek. Maar toch..Jammer….ik hoop nu toch wel op een vrolijke noot van een andere vrolijke artiest, er is niks mis met wat feestmuziek tijdens de proms,dit jaar hebben we wel erg veel gitaren namelijk. Wat me eigenlijk verbaasde is de uitspraak dat Culture Club/Boy George wat wenkbrouwen deed optrekken in het NOTPteam omdat het niet geheel zou passen bij NOTP, ik zelf vind/vond dit beter dan bv Ace of Base
    Hopelijk een andere leuke act als Bananarama of Bucks Fizz dan maar, geen singer/songwriter…
    SVP NU JUIST WAT VROLIJKS IVM HET JUBILEUM

  2. 2 Tim 29 juni 2009 om 1:36 pm

    De singer/songwriters die onder het zelfde acency werken zijn oa:
    Don mcLean, REO Speedwagon,Bruce Hornsby,Michael Bolton, Bobby McFerrin,Muse en Zucherro.
    Ook ik hoop op toch wat feestelijks, en anders Zucherro

  3. 3 Steven (NL) 29 juni 2009 om 3:36 pm

    Ai, jammer. Hopen dat van uitstel geen afstel komt en het reisje naar Londen voor niets was. Maar een singer/songwriter klinkt minstens even aanlokkelijk!

    Gisteren in het Haagse Parkpop the Pretenders met Chrissie Hynde gezien. Kan die nummers toch niet meer horen zonder ook in gedachte Il Novecento en Fine Fleur magistraal mee te horen galmen..!

  4. 4 Bernard 29 juni 2009 om 11:04 pm

    Boy George, wel dat had ik nog wel tof gevonden. Volgend jaar?

    Op zoek naar een nieuwe artiest; Jan geeft wel wat hints: Tony is de agent van Boy George; zal dat Tony Denton zijn? Als je die naam dan indrukt op Google, kom je dus bij heeeel wat mogelijkheden Hij was de man achter nostalgische toers als Here And Now, Once In A Lifetime en The Best Disco In Town, die in de UK zeker welbekend zijn, maar ook stond hij achter Take That.

    Mijn lijstje van singer songwriters volgens de tips is: Nick Kershaw, KC & The Sunshine Band, David Cassidy, één van de Osmonds, David Essex, Rick Astley, Human League, ABC …

  5. 5 0laf 29 juni 2009 om 11:57 pm

    Of Leo Sayer natuurlijk….

  6. 6 Kris (F) 30 juni 2009 om 9:50 am

    The pretenders (althans Chrissie Hynde) en de leadzanger van ABC hebben we al gehad. Niettemin een tweede keer op de affiche zou zeker geen kwaad kunnen.
    Anderzijds merk ik dat “Human League” nog steeds tot de mogelijkheden behoort!

    Volgend jaar “Culture Club” songs op de Proms?

  7. 7 Jerome 3 juli 2009 om 7:54 am

    Beste Promsliefhebbers,

    vinden jullie ook niet dat het een erg ‘vrouwelijk’ programma zou geweest zijn dit jaar met Sharon Den Adel, Marie van Roxette en Boy George🙂.
    Gezien de tips,denk ik aan Paul Carrack die er in Duitsland al eens bij was.

    mvg

    Jerome

  8. 8 remco 3 juli 2009 om 9:43 am

    Ik hoop op een beetje vrolijke muziek, net als toen met Safri Duo. Geen gitaar artiest meer erbij svp

  9. 9 Wim 3 juli 2009 om 12:42 pm

    Spijtig van Boy George…

    @ Jerome : Paul Carrack kan het niet zijn, die is dan aan het touren in de UK…

  10. 10 Lauwers Peter 3 juli 2009 om 12:42 pm

    Hey Jerome (en andere promsfans),

    Paul Carrack lijkt me inderdaad wel wat. Stond die ook niet op één van de promsdvd’s? Liever dan Boy George zelfs. Nog een artiest op mijn persoonlijk verlanglijstje : Lou Bega. De meeste mensen kennen hem nog wel van Mambo number 5 en I got a girl, maar de man heeft nog wel meer leuke feestnummers (Mambo Mambo of Just a gigolo). Lijkt me budgettair ook wel haalbaar vermits hij de laatste jaren wat uit “the picture” is geweest. The Scorpions zijn wat mij betreft ook welkom. Of anders een artiest of groep uit de eighties (hebben we dit jaar nog niet echt), die blijven razend populair. Ik vind dat we nog een grote naam te goed hebben voor een 25-jaar versie van de proms! Enkele ideetjes : Europe, Alphaville, Duran Duran, Bangles, Mike Oldfield, OMD, Billy Joel … Mijn verlanglijstje is nog zeer lang, wat jaren promsfun zou opleveren!

    Wat ik trouwens heel graag op cd of dvd zou hebben beste Jannen is de fantastische latin-versie van La Gazza Ladre van enkele jaren terug. Was één van de proms-piekmomenten allertijden!

    Ik wacht vol hoop op de laatste artiest/groep en vol ongeduld op de geplande best-of cd en dvd.

    Groeten,

    Peter Lauwers

  11. 11 Frank 6 juli 2009 om 1:06 pm

    Melissa etheridge is een mooi alternatief (en ook een klapper op de imposante lijst met namen!)

    Succes

  12. 12 Wim 7 juli 2009 om 1:25 pm

    even off-topic

    Ik vind net deze site in opbouw : http://notpfan.eu/test/

    Nu ben ik zelf bezig met een Wiki in elkaar te steken op het wetpaint-format : http://notpwiki.wetpaint.com/

    Ik ben net begonnen, dus veel is er nog niet.

    We kunnen misschien de krachten bundelen om tot één goede/volledige site te komen.

    Mvg.
    Wim

  13. 13 Wurzel 11 juli 2009 om 1:43 pm

    Is Marc Almond coming to the Proms 2009?
    He´s a singer and songwriter:
    * Tainted love
    * Somethings Gotten Hold Of My Heart
    * The Days of Pearly Spencer
    * Say Hello, Wave Goodbye …

    Is Holly Johnson a songwriter?
    * Relax/Two Tribes (Orchestra Version)
    * The power of love
    * Americanos

    Nik Kershaw?
    * I Won’t Let the Sun Go Down on Me
    * Wouldn’t It Be Good
    * The Riddle

    Billy Ocean?
    * European Queen
    * Suddenly
    * When The Going Gets Tough
    * Get Outta My Dreams

    Eddy Grant?
    * I don’t wanna dance
    * Baby come back
    * Gimme hope Jo’anna

    Justin Hayward:
    * Nights in white satin
    * Your wildest dreams
    * Question

    Mark Hollis:
    * It’s My Life
    * Such a shame
    * Talk Talk

    Rick Astley (songwriter?):
    * Never gonna give you up
    * Cry For Help
    * When I fall in love

  14. 14 Bert 12 juli 2009 om 6:41 pm

    In 2007 traden The Bangles nog in de States op. Eternal Flame, Manic Monday , Walk like an Egyptian en Hazy shade of winter. Zeker die eerste drie zouden wel eens goed kunnen klinken met een symfonisch arrangement… Maar helaas, de 23ste staan ze al in L.A.


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

