OMD op Night of the Proms in Antwerpen, Rotterdam en Arnhem

benotp_omdMet een naam als Orchestral Manoeuvres In The Dark kan je niet anders dan vroeg of laat op Night of the Proms opduiken. Toch heeft het tot 2006 geduurd vooraleer zanger Andy MacCluskey en keyboardspeler Paul Humphreys voor het eerst onder begeleiding van een symfonisch orkest hun muziek vertolkten. Dat gebeurde niet toevallig op de Night of the Proms in Duitsland. Hun optreden was een klinkend succes en het duo werd in augustus 2007 aangekondigd voor de concertreeks in Antwerpen. Helaas werd in september de echtgenote van zanger Andy MacCluskey ernstig ziek en moest de deelname van OMD aan Night of the Proms worden uitgesteld. In het voorjaar van 2008 was OMD te gast op de promsconcerten in Charleroi, Valencia en Benidorm (Spanje). Dit jaar krijgt ook het publiek hen te zien en te horen in Antwerpen, Rotterdam en Arnhem.

Lees meer: http://www.notp.com

12 Responses to “OMD op Night of the Proms in Antwerpen, Rotterdam en Arnhem”


  1. 1 jochem 24 augustus 2009 om 11:04 am

    Dus toch OMD zoals door velen verwacht en dit niettegenstaande een vroegere blog waarin stond dat het niet OMD zou zijn. Misschien is het zo gelopen: de PSB stonden op het verlanglijstje en er werd afgezakt naar Dour. Gesprekken zouden echter niet gelukt zijn en het enige wat eruit kwam was een eenmalig concert van de PSB in december in de Lotto Arena. Dan maar terug naar een plan B: OMD. En OMD had bij de ontmoeting in Liverpool al laten weten dat het in orde was als het niet met PSB zou lukken.

  2. 2 Steven (NL) 24 augustus 2009 om 12:00 pm

    Ik ben er blij mee, ik heb ze nog niet gezien en krijg nu die kans alsnog. De Pet Shop Boys had ik trouwens ook leuk gevonden hoor. Eerlijk gezegd dacht ik dat die het zouden zijn, maar zij lijken me inderdaad meer hoofdact-waardig. Misschien volgende keer.
    En nu rest dus helaas😉 niets anders meer dan wachten op (de tickets en) de concerten zelf…

    O, en de CD’s natuurlijk! Wanneer kunnen we daar de tracklists en artwork – ik ken nog een leuke DTP’er😉 – van verwachten?

  3. 3 Peter Lauwers 24 augustus 2009 om 1:03 pm

    Beste promsvrienden,

    Het is gelukt: we kennen het volledige programma van dit jaar. Ik was wel verrast vanmiddag om OMD als laatste artiest te zien staan. Zeker omdat eerdere blog-berichten deze mogelijkheid min of meer uitsloten. Het wordt dus het jaar van de “we hebben er eventjes op moeten wachten maar dit jaar komen ze toch-groepen”

    Ik kijk er al vast naar uit! Zowel bij het slechte nieuws van vele jaren terug dat Roxette niet kon komen en bij dat van 2006 dat ook OMD niet kwam was ik zeer teleurgesteld. Bleek gelukkig dat Kid Creole en Nazareth beide waardige vervangers waren.

    Nog enkele verzoekjes wat de special guest betreft :
    Al Stewart (Year of the cat, On the border), 2 Belgen (Lena, Operation Coup de Poign), Johhny Hates Jazz (Shattered dreams, Turn back the clock) en Alannah Myles (Black Velvet en Song instead of a kiss). Wie weet zien de Jannen wel iets in één van deze artiesten.

    Groetjes,

    Peter Lauwers

  4. 4 Peter Lauwers 24 augustus 2009 om 1:14 pm

    Beste promsvrienden,

    Ik lees zonet op de fansite dat er geen special guest komt (of beter : dat Toots de reeds aangekondigde special guest is). Vervalt dus het laatste stukje van mijn vorige mail😉

    Groetjes,

    Peter Lauwers

  5. 6 Laurent 24 augustus 2009 om 9:05 pm

    Superbe affiche!

    Merci Jan.

  6. 7 Jerome 25 augustus 2009 om 6:23 am

    Alles lijkt op zijn plooi te vallen. De 25ste editie lijkt inderdaad op een net niet affiche met Roxette en OMD die beiden eerder op het eind hun deelname moesten afzeggen. Voor deze editie is het (volgens mij) een perfecte mengeling va stijlen om er een leuk feestje van te maken.
    Maar wat ik ook wel heel tof vond de laatste dagen is het feit dat Jan in een kort interviewtje op de nieuwe fansite zei dat er dit jaar misschien wel een cd komt van de editie 2009. Ik zie er in elk geval al naar uit om opnieuw dat leuke schijfje in mijn cd-speler te stoppen.
    En dan is het nu wachten tot het eind van oktober want dan zit ik weer in dat grote sportpaleis.

    mvg

    Jerome

    BTW: wordt de bekendmaking van OMD beschouwd als blogbericht van Jan?🙂🙂🙂🙂🙂

  7. 8 Jerome 26 augustus 2009 om 10:15 am

    Hoorde zonet de ideale opener voor één van de volgende promsconcerten en bovendien een ideaal nummer voor mister proms ‘John Miles’. ‘Far from over’ van Frank Stallone is een krachtig en bovendien perfect te arrangeren voor groot orkest waarbij dat orkest trouwens een grote meerwaarde krijgt met een aantal mooie orkestsolo’s.
    En zou het concert al van bij het begin de mensen en de ‘pers’ bij de keel grijpen.

    Just a little tip

    mvg

    Jerome

  8. 9 Lauwers Peter 26 augustus 2009 om 1:51 pm

    Hey Jerome,

    Lijkt me een prima voorstel. Ik vond het nummer altijd al super en in combinatie met projecties uit de film zou het best wat kunnen geven als opener tijdens de proms. Een bombastische manier om te openen blijf ik steeds het leukst vinden. Je zit er meteen middenin. En men heeft in het verleden al meermaals bewezen dat het kan! (War of the worlds en Bach (Toccata & Fugue )meen ik mij beide te herinneren. Was beide keren boenk erop!

    Groeten,

    Peter Lauwers

  9. 10 Jerome 26 augustus 2009 om 8:33 pm

    Wat ik mij nu wel begin af te vragen. Tussen Boy George en OMD zou er volgens mij nog een artiest moeten gezeten hebben. In een eerdere blog schreef Jan: “Tot de verwondering van zijn manager bleek de artiest interesse te hebben” of zoiets dergelijks. Dit was na Boy George. En ik kan me niet voorstellen dat OMD interesse had tot verwondering van de manager aangezien zij reeds hadden deelgenomen tot hun eigen blijdschap. Wie zit er tussen Boy George en OMD?

    m(et) v(ragende) g(roeten)

    Jerome

  10. 11 Mark Coutinho 26 augustus 2009 om 9:20 pm

    Ik had uit betrouwbare bron vernomen dat er sprake was van een reünie van de Nederlandse formatie Tower, met Marian Pijnaker als zangeres.
    Is dit afgeketst? Komen ze wellicht volgend jaar dan? Zou geweldig zijn!

  11. 12 Steven (NL) 26 augustus 2009 om 10:03 pm

    Hoi Jerome,

    Om je geheugen op te frissen, dit schreef Jan in zijn blog over het niet door kunnen gaan van Boy George’s deelname:
    “Ik heb met opzet het laatste stukje van de mail van de agent weggelaten, want hij stelde (uiteraard) meteen iemand voor, die ons een mooi alternatief lijkt, alhoewel het muzikaal van een andere orde is : eerder singer/songwriter, met enkele ijzersterke nummers op het palmares.”

    En dit in de bijdrage over Liverpool:
    “Intussen staat mij mogelijk een doorbraak te wachten in de zoektocht naar de laatste artiest (en neen, ik heb het hierover niet met Andy gehad🙂 , maar indien ik jullie plaats en tijdstip zou meegeven van mijn nakende ontmoeting met een artiest die tot verrassing van zijn/haar eigen manager interesse bleek te hebben in ons concept weten jullie véél te snel met wie we aan het onderhandelen zijn.”

    Beide verwijzen niet echt naar OMD, nee. Maar we moeten toch wat te raden overhouden hè, ook al is alles voor dit jaar in kannen en kruiken. Wie kunnen we volgend jaar -naast Boy George?- dus verwachten..?


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,771 hits

