Nog 9 weken …

Waar zijn we op dit moment zo al mee bezig ?  De folders met het complete programma voor A’pen en NL zijn in druk, eerste lading wordt morgen geleverd, en dan vliegen o.a. Leen en Jurgen erin om zo’n 250.000 (!!!) brieven te vullen en te verzenden.  Een niet onbelangrijk deel van ons publiek wacht traditioneel toch op de bekendmaking van het complete programma alvorens tickets te bestellen.  Bovendien hebben we net een extra concert toegevoegd in Antwerpen.

Op 10 september staat de persconferentie geprogrammeerd, en dat vergt ook de nodige voorbereiding : de Katona Twins hebben toegezegd om naar Antwerpen te komen, en ook Toots zal erbij zijn, samen met Carl en Robert.  Daarnaast probeer ik van de internationale gasten een korte video boodschap te pakken te krijgen om die aan de verzamelde pers en stakeholders te kunnen tonen (wellicht zetten we die filmpjes nadien gewoon online).  Uiteraard zal er wat live gespeeld worden, en moet het vooral geen al te saaie bedoeling worden.

Zondag aanstaande organiseren we een casting voor het figuranten-koor dat we nodig hebben : Fine Fleur laat de kandidaten tot in de Lotto Arena komen, alwaar Jacqueline, de vrouw van Franck, onze arrangeur, ze elk een korte individuele opdracht zal geven om ze één voor één in te schatten.  Ook Erna, onze styliste, zal van de partij zijn om van alle geselecteerde kandidaten letterlijk de maat te nemen.

Intussen hebben we een nieuwe volgorde van de show opgesteld, en ook enkele gaten in het programma opgevuld : meestal plaatsen we eerst de solisten in een bepaalde volgorde, en zoeken we daarna de geschikte stukken klassiek repertoire om een vlotte muzikale reis mogelijk te maken.  Ik wil bekijken of we enkele van die klassieke werken als mp3 en gratis kunnen weggeven, zodat het publiek zich kan voor bereiden (voor zover als nodig): een slogan in de zin van ‘zet eens wat klassieke muziek op je mp3 speler’ …

Voilà, voor deze week heb ik m’n belofte alvast kunnen waarmaken.

Groetjes,

Jan

5 Responses to “Nog 9 weken …”


  1. 1 Jerome 27 augustus 2009 om 6:18 pm

    Verdorie, toch wel jammer dat ik op 10 september in warmere oorden zit. Kan ik de dag nadien niet beginnen knippen in alle dagbladen met het laatste nieuws over Night of The Proms.
    En zoveel gasten deze keer op de persconferentie. Ik weet nog levendig dat Jan vorig jaar creatief moest zijn omdat er niemand aanwezig was.
    Heb zitten denken dat het dit jaar wel iets simpeler ligt voor een eigen cd in België en Nederland. Relatief simpel weliswaar. Maar wanneer je Roxette kan overtuigen op de Duitse cd te staan, is het niet zo moeilijk voor hen om er ook België en Nederland bij te pakken? Zelfde trouwens voor de Katona Twins.
    Met OMD was er al een akkoord voor de Duitse cd in 2005, kan dat akkoord niet doorgetrokken worden?
    Sharon Den Adel is waarschijnlijk niet de meest vragende partij in het lot en ook Toots zou, denk ik, moeten meevallen.
    En misschien krijgen we van Jan , als we heel lief zijn, misschien wel twee bonus tracks met Midge Ure en de Angels of Harlem van vorig jaar?🙂.
    Ik hoop het echt, want dat schijfje van vorig jaar heb ik echt gemist.
    Ik wil je trouwens wel nog feliciteren met je post, inderdaad je houdt je aan je woord. Op naar volgende week…

    mvg

    Jerome

  2. 3 Steven (NL) 27 augustus 2009 om 11:56 pm

    Zeker een verwennerij, die wekelijkse blogs!
    Ik neem aan dat jullie ook druk werken aan de CD’s. Als ik een kleine suggestie mag doen voor de John Miles CD: graag ook de 2 prachtige ballads “It Was A Very Good Year” en “If You Go Away” tussen alle bombastiek.

    En de samenzang met Michael Mc Donald en “You’re The Voice” en “All By Myself” en please een nieuwe geremixte versie van “La Sagrada Familia”; die op de CD van 2003 deed het nummer (m.n. het koor) geen goed recht!

    Maar ik laat me al weer te veel meeslepen.

  3. 4 Jerome 2 september 2009 om 8:45 pm

    Voor de mensen die Igudesman & Joo vorig jaar het einde vonden, maar ook voor hen die hen niet konden smaken. De Proms heeft hen alleen maar beter gemaakt. Er zijn al verschillende nieuwe filmpjes op you tube maar deze vind ik echt wel het einde:

    Maar ook deze zijn niet mis:

    mvg

    Jerome

  4. 5 jan heeren 10 oktober 2009 om 11:03 am

    Hoi allemaal, Ik kan bijna niet wachten dat ik o.a O.M.D EN Roxette ga zien in Ahoy!!! Allemaal de groeten: Jan Heeren


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

