3x hartverwarmend en 1x teleurstellend

Gisteren was een super drukke dag : persconferentie voor de 25e editie, met een zeer ruime belangstelling (160 geaccrediteerde personen, deels pers, deels sponsoren en vip-klanten, en deels stakeholders allerhande).  Omdat het de 25e editie betreft, hebben we een extra inspanning geleverd : een mini theater op het middenplein van de Lotto Arena, sterrendoek als decor, video-projectie, speciale video-boodschappen van Roxette, OMD en Sharon, aanwezigheid van Robert, Carl, Peter & Zoltan Katona en Toots Thielemans, …notp-pc05 De persconferentie heeft ruim een uur geduurd (volgens sommigen was dit nét iets té lang), en bleek op flink wat bijval te kunnen rekenen.

Even ontroerend als zijn aanwezigheid was het mailtje van Toots (via z’n manager Dirk) dat ik vandaag mocht ontvangen :

“Beste Jan,

De heer Thielemans vroeg me expliciet om u en uw organisatie te

feliciteren en te danken voor de zeer professionele en toch warme

persconferentie.

Het “hapje” achteraf was eveneens een mooie afsluiter.

Wat betreft de Ray Charles – John Miles – Toots song vroeg Toots me u

te laten weten dat de tonaliteit waarin de opname is die u ons

bezorgde de juiste is voor hem.

Vriendelijke groet

Dirk”

Dat is hartverwarmend voorvalletje 1.  Eveneens erg aangenaam was de trip die Geert Vanhout, onze licht-designer, en ikzelf woensdag tot in Houten (nabij Utrecht) maakte, om Sharon den Adel te ontmoeten.  Zelden zo een lieve, vriendelijke en enthousiaste dame/artieste/zangers leren kennen bij de eerste ontmoeting – ze is erg enthousiast over de plannen die we hebben met haar WT nummers, én ze staat ook helemaal open voor een bijzondere samenwerking die we gepland hebben.  Waren al dergelijke eerste ontmoetingen maar zo !  Ik wil niet verhelen dat het feit dat het ook erg prettig kijken is in haar mooie ogen wellicht mijn oordeel ook wel wat kleurt, maar Geert en ik waren het op de terugweg helemaal eens : dit jaar hebben we uitsluitend aangename artiesten te gast.

Opsteker 3 kwam uit transatlantisch emailverkeer.  In mijn zoektocht naar nieuw repertoire voor het orkest en het koor ben ik me al een tijdje aan het verdiepen in symfonische muziek voor computer games.  Net als in soundtracks voor film pakken producenten van computer games ook graag uit met passende indrukwekkende muziek.  Nile Rodgers vertelde me in 2007 dat hij betrokken was bij de muziek voor Halo, en dat hij persoonlijk bevriend was met de belangrijkste componist van die muziek, ene Tommy Tallarico.  Die Tommy is trouwens een neef van Steven Victor Tallarico, die we allemaal kennen met z’n artiestennaam : Steven Tyler, de zanger van Aerosmith.  Ik luister dus naar een heleboel muziek voor games, o.a. door het Metropole Orkest uitgevoerd tijdens hun reeks concerten ‘Games In Concert’.   Op een cd ‘Video Games Live’ (aangekocht via Amazon) spreekt een track ‘Advent Rising Suite’ me bijzonder aan, en wat lees ik : mede gecomponeerd door, jawel, Tommy Tallarico.  Dus wil ik de man contacteren om het orkestmateriaal daarvan te huren.  En ik neem dus contact op met de manager van Nile Rodgers, en vraag als hij een email adres heeft.  Ik krijg een mail met het gsm-nummer van Tommy.  Na enkele dagen lukt het me eindelijk de man zelf te spreken, en ik kan uitleggen waarover ik hem contacteer, en spreek af dat ik hem een mail stuur.  Ik stuur een mail, en zet de manager van Nile in cc.  En zie hieronder hoe Nile zich ‘mengt’ in het debat …🙂

“Hey Tommy, Nile here bro. These are good guys, and the orchestra smokes. They will do justice to what you’ve created. When they play with CHIC, the shit SMOKES. They even do choreography with us.

Warmest regards.

Nile

On Thu, Sep 10, 2009 at 5:10 PM,  Peter H. wrote:

fyi



From: jan.vereecke@sportpaleis.be
To: tommy.tallarico@tallarico.com
CC:  Peter H.
Sent: 9/10/2009 4:51:14 P.M. Eastern Daylight  Time
Subj: Phone call from Belgium

Dear Tommy,

Great talking to you on the phone  only a few minutes ago.

As I explained, we produce an annual concert  series called ‘Night of the Proms’, featuring a full size symphonic orchestra,  an electric band, a choir and soloists, and we combine classical music with  contemporary (pop) music.  Nile has performed with us in 2007 and  2008.

In my search for orchestral repertoire that we have not yet  played (we’ve played over a 130 classical pieces – Beethoven, Rossini,  Tchaïkovski, …- including some popular movie scores such as Pirates of the  Carribean), I’m investigating if we can play ‘new’ orchestral music, such as  music for games.

In my research, I found various tracks that are  suitable, but the preferred one is ‘Advent Rising Suite’.
My question is :  can we rent the orchestral material (score + parts) of this piece  ?

Please check us out on http://www.notp.com <http://www.notp.com> , or give a call to Nile or Peter  Herman.

I’m looking forward to hearing from you.

Best  regards,

Jan Vereecke”

Helaas is het niet allemaal zonneschijn in het leven😦  Mijn teleurstelling van deze week is de bijzonder magere respons in de dagbladen naar aanleiding van onze persconferentie :  een mini-stukje in Het Nieuwsblad,  een nog kleiner artikeltje in Het Laatste Nieuws, onze mediapartner, niks in De Morgen – misschien zijn al deze mensen nog druk aan het schrijven, maar het is alvast geen prettige vaststelling.  Wat tv betreft was het ook een beperkte oogst, met wel ATV en enkel online magazines, maar bijvoorbeeld geen Rode Loper …  Misschien hebben we téveel moeite gedaan ?   Misschien hadden we deze conferentie moeten aankondigen als die voor de ‘laatste Night of the Proms’ ???

Gelukkig is de reactie op de mailing die volop in de bussen valt wél bemoedigend, want de ticketverkoop loopt nu beduidend sneller !

Jan

8 Responses to “3x hartverwarmend en 1x teleurstellend”


  1. 1 Bernard 11 september 2009 om 9:02 pm

    Jan,

    Ons uitgebreid verslag van de persconferentie stond om 18u al on line en wordt straks nog aangevuld met fotos. Omdat de persconferentie zeer de moeite was en er fantastisch veel en goed werd gecommuniceerd.

    De sluiting van Opel Antwerpen zal de belangstelling van de media ook hebben doorkruist.

    In ieder geval: het was kwaliteit, en daarover waren we nooit ontgoocheld.

    Bernard
    http://www.notpfan.eu

  2. 2 Steven (NL) 15 september 2009 om 11:14 pm

    Die goede publiciteit komt vast en zeker nog, daarvan ben ik overtuigd!

    Intussen vraag ik mij -als altijd ongeduldig- af wanneer het morgen is, als in:
    “De dubbel-cd ‘Best of Night of the Proms’ naar aanleiding van de 25ste editie en de cd ‘Best of John Miles’ zijn vanaf morgen online verkrijgbaar”

    En wat er volgende week weer voor nieuws te lezen valt in de blog!

  3. 3 Wim 18 september 2009 om 6:39 pm

    Per Gessle heeft speciaal plektrums laten maken voor de proms :
    Per Gessle 2009 – Goofin’ at the Proms

  4. 6 Pascal 22 september 2009 om 11:38 am

    Ok Wim, net als ik🙂


  1. 1 Per Gessle speaks about NOTP preperations. | roxetteblog.com Trackback op 13 september 2009 om 10:34 am
  2. 2 repair probably Trackback op 16 oktober 2014 om 9:06 am

Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

