Nog 19 uur !

Op een niet onbelangrijk technisch defect nà (een haperend gordijn bij de start van de 2e dress rehearsal) is alles bijzonder vlot verlopen, afgelopen namiddag en avond.  De mensen van Showtex komen morgen het railtrack systeem bekijken en herstellen (neem ik aan).  Ik denk dat ik misschien nog wel het meest onder de indruk ben van de razendsnelle metamorfose van Marie van Roxette : bij de eerste repetitie nog wat ingehouden, maar daarnet erg sterk, zeker ook vocaal – dat laat het beste verhopen voor morgen (straks).  Ik denk trouwens dat wij er hier bij ons geen idee van hebben wat voor een emotie er bij de Zweedse gasten zal opwellen wanneer Per en Marie op het podium zullen staan, ongetwijfeld toegejuicht door een enthousiaste menigte : velen hadden wellicht de hoop op een verderzetten van Roxette opgegeven, na de bijzonder ernstige gezondheidsproblemen van Marie.  Per heeft het in zijn interview met de Rode Loper gesteld : het heeft erg weinig gescheeld of Marie was er niet meer …  Er zal menig traantje weggepinkt worden, morgen…

J

14 Responses to “Nog 19 uur !”


  1. 1 Natalia Bachtina 23 oktober 2009 om 10:17 am

    Na drie generale zijn wij inderdaad helemaal klaar voor de show. Wij kijken er allemaal naar uit! Marie was schitterend gisteren, wij zijn allemaal zo blij om haar terug op podium te zien!
    Ook de rest van de artiesten mag er zeker zijn! En met mooi licht en effecten wordt het helemaal de top.

    Groetjes en tot straks!

  2. 2 Robin 23 oktober 2009 om 1:31 pm

    Voor mij nog 1 nachtje!!!!
    Ik heb er zin in.

    Robin

  3. 3 Peter 23 oktober 2009 om 4:26 pm

    Hey

    Straks naar de Proms. Heb al veel gelezen op deze blog en de site van Night Of The Proms en het ziet er schittterend uit.
    Hopenlijk zitten we niet te hoog op de tribune Blok 116 rij 33.

    Music Maestro PLEASE!

  4. 4 Thierry 24 oktober 2009 om 11:33 am

    En ??? Ik heb nog geen reacties gelezen hier.. hoe was de premiere gisteren ? Het laat VTM nieuws heeft er een stukje aan gewijd maar toch liever iemand die er gisteren was ? 🙂

    • 5 Peter 25 oktober 2009 om 10:12 pm

      Hey Thierry

      ik vond het een geslaagde avond. De lichtshow en de klank waren zeer goed. Het was de eerste keer dat we zo’n goede klank hadden. Het kan ook zijn omdat we onder het balkon zaten (met gelukkig nog goed zicht op het podium, enkel de grote schermen konden we bijna niet zien, we hadden wel een klein schermpje)en geluid kregen via een box onder het balkon, zodat we misschien geen last hadden van de echo die je soms hebt.

      De artiesten waren ook zeer goed. Roxette kreeg de zaal in het 2de deel volledig aan het zingen. Het was gewoon prachtig.

  5. 6 Peter Lauwers 26 oktober 2009 om 1:17 pm

    Beste promsvrienden,

    Ik ben het met mijn naamgenoot eens. Het was meer dan een geslaagde avond. De klank zat inderdaad goed (ook ik zat onder het balkon) en dat extra schermpje kon ik best appreciëren (vorig jaar zag ik de grote schermen ook niet en hadden we geen klein schermpje).

    Wat deze proms er tegenover de vorige edities extra deed uitspringen waren de inspanningen die gedaan zijn om het geheel visueel nog indrukwekkender te maken (naast de zoals altijd al prachtige lichtshow). Het figurantenkoor werd door mij enorm geapprecieërd. Toen ze tijdens “Also Sprach Zarathustra” met die fakkels opkwamen kreeg ik bijna de tranen in de ogen. Zo’n openingsstuk en dan zo begeleid, wauw! Ook de vuurexplosies en luchtexplosies (wat moet dat geld gekost hebben) brachten het geheel op een nog hoger niveau. Om nog maar te zwijgen van de laaghangende mist tussen het orkest wanneer Sharon aan het zingen was. Qua sfeer perfect gematcht!

    Wat de artiesten betreft was er voor ieders wat wils.

    Toots Tielemans wist me echt te overtuigen van zijn kwaliteit (Dat hij op 87-jarige leeftijd zo’n prestatie weet neer te zetten is indrukwekkend) Vooral zijn hulde aan Louis Armstrong was fantastisch!

    Roxette viel me in het eerste gedeelte (Wish I could fly) wat tegen. Waren het de zenuwen die Marie parten speelde of was ze haar stem aan het sparen voor het fantastische kippenvelmoment in het tweede gedeelte (Listen to your heart was echt super).

    Sharon Den Adel bracht een optreden vol power! Ondersteund door vuur en knappe figuranten in witte monnikenpij (proficiat voor de ontwerpster van de kledij!) zong ze een perfecte set. Nu is haar muziek nu niet bepaald bepaald mijn ding, ik denk dat voor de liefhebbers het echt genieten was.

    En dan kwam en overwon OMD! Wat zij presteerden was denk ik geleden van Marco Borsato. Het publiek ging totaal uit zijn dak! En de spastische danspasjes van Andy en zijn manier om het publiek te bespelen waren uniek. Een van de beste optredens in de rijke geschiedenis van de proms! Ik heb echt genoten!

    Het tweede concertgedeelte ging voort op het elan van het eerste en bracht weer visuele verwennerij met de dansers van “Lets go Urban”. Al vond ik dat de spectaculaire dansers op het hoofdpodium wat weinig uitbelicht waren en zo te weinig aandacht kregen. Knap gedaan mannen (en vrouwen)!

    De broertjes Katona gaven er ook een lap op en brachten zelfs met hun nummers hulde aan M. Jackson (Bad en Black or White). Knap gitaargetokkel en een leuke versie van La Gazza Ladra met P. Desmet.

    En uiteindelijk kregen we Music als laatste kaars op de verjaardagstaart van 25 jaar proms.

    Terwijl ik dit schrijf hoor ik John Miles op de cd-speler zingen “It was a very good year”. En dat kan ik beamen. Het wordt zeer moeilijk om het volgend jaar nog beter te doen!

  6. 7 Sascha 26 oktober 2009 om 1:52 pm

    According to Per from Roxette, Marie suffers a throat infection and takes penicillin. Worst day for her voice was Sunday. Let’s hope she’s better soon!

  7. 8 Sascha 26 oktober 2009 om 1:53 pm

    Edit: Meant Saturday, Sunday was slightly better already.🙂

  8. 9 robin 26 oktober 2009 om 9:50 pm

    Hallo allemaal,

    Ik moet zeggen het was een zeeeer geslaagde avond.
    Peter Lauwers heeft het met zijn verhaal zeer goed verwoord.
    Een nummer heeft hij niet genoemd en dat was voor mij het mooiste nummer van de avond Stairway to haven.
    Kippenvel gewoon.

    Volgend jaar weer!!!!!

    Robin

  9. 10 robin 26 oktober 2009 om 11:52 pm

    Hier is een link met een paar foto’s van zaterdag avond.
    Ik probeer er nog een aantal bij te zetten maar dit is een begin.

    http://picasaweb.google.nl/lh/sredir?uname=robinennicole&target=ALBUM&id=5397028556231579569&authkey=Gv1sRgCLOhiMrjg_nzrAE&feat=email

    Robin

  10. 11 Lauwers Peter 27 oktober 2009 om 2:19 pm

    Hey Robin,

    Ik ben wel meer vergeten vrees ik (mijn tekst was toch al zo lang😉.

    Stairway to heaven was inderdaad knap gedaan, maar ik heb het niet zo met dit nummer. Voor mij deed John Miles eerder al dingen die me meer deden dan deze Led Zeppelin klassieker. Nu ja gelukkig dat smaken verschillen (zou anders een saaie boel worden als iedereen hetzelfde leuk vond) Al moet gezegd dat de combinatie van Sharon, John en de Katona’s leuk was.

    Vond ook de bolero wel mooi met die foto’s die in elkaar overliepen (gaf soms leuke effecten!). Heb ik trouwens de foto’s gemist van de kids van proms-bezoekers? Of was de respons te klein om een vol nummer te vullen?

    Thanx Sasha for explaining why Marie sounded so weird. Big respect for Marie (It was probably pretty painful singing when having a throat infection). And “Listen to your heart” was fantastic.

    Groetjes,

    Peter Lauwers

  11. 13 robin 27 oktober 2009 om 8:39 pm

    Peter,

    Van achter uit de zaal waren de foto’s ook niet zo heel goed te zien, was leuker geweest als deze op de grote schermen te zien waren geweest.
    Het idee was heel leuk.

  12. 14 Lauwers Peter 28 oktober 2009 om 2:30 pm

    Bedankt Wim en Robin,

    Wij zaten op de 33e rij en hebben deze ook niet kunnen zien.
    Toch leuk dat er genoeg respons op was om de foto’s te tonen

    Groetjes,

    Peter Lauwers

    p.s. : Al nieuws of er dit jaar een cd van de proms uitkomt?
    Heb vorige week die van John Miles gekocht en koop vandaag de dubbelaar van 25 jaar proms, maar zou toch zeeeeeer graag die van dit jaar hebben. Met het topprogramma van dit jaar lijkt het me de moeite waard!


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

