Nederland goed gestart – Duitse CD zo goed als klaar

Vrienden, het zijn vermoeiende weken geweest, maar we kunnen tevreden terugblikken op 13 nagenoeg uitverkochte shows in het Sportpaleis : het enige ‘probleem’ zijn de tijdelijke stemproblemen van Marie meteen nà de première geweest, maar dat is intussen al lang vergeten en vergeven.

Afgelopen weekend hebben we 2 keer in Arnhem gespeeld, in het Gelredome, alwaar een exacte copie van de Antwerpse shows op véél bijval kon rekenen.  ster ArnhemTot onze verbazing (niemand heeft ons ooit iets gezegd) blijkt ‘Night of the Proms’ een eigen ster te hebben in het met sterren bezaaide plaveisel voor de hoofdingang van het Gelredome.  Onze ster blinkt er naast die van Marco Borsato, Paul McCartney en vele andere artiesten en shows die er plaatsvonden.  Een dergelijke waardering en erkenning doet altijd plezier !

De afgelopen dagen zijn Rogier (onze bassist) en ikzelf druk bezig geweest met het mixen van de tracks voor de Duitse CD.  Uit commerciële overwegingen is het van groot belang dat die CD te koop is op de shows zelf, dus dat wil zeggen dat we eind volgende week (27 november is er de eerste show in Hamburg) voldoende exemplaren ter beschikking moeten hebben.  Dus moet de master uiterlijk eind deze week in de fabriek in Gütersloh binnengebracht worden.  Dat lijkt te gaan lukken, want we hebben de goedkeuring binnen van zowat alle artiesten : Per heeft de mixen van Roxette deze voormiddag goedgekeurd, Heaven 17 en Christina Sturmer (waarvan we opnames hebben gemaakt bij hun repetities in Antwerpen, eind oktober) hebben dat al eerder gedaan, John heeft nog een paar kleine wijzigingen gevraagd bij zijn 2 nummers, en Alan Parsons is bezig met het mixen van de opnames uit Benidorm van midden vorig jaar.

Een CD van de lopende editie zit er niet in, maar op een volgende compilatie, die we volgend jaar willen uitbrengen, zal véél repertoire van de afgelopen 2 jaren te horen zijn, en jawel, ik neem me nu voor om nog een nieuwe poging bij het management van Sinnead te wagen🙂.

Vanaf woensdag beginnen we aan 7 shows op rij in Rotterdam, en dan begint het écht tourwerk, met vanaf 27 november 20 shows in 12 steden tot en met 20 december.  Routine wordt het voorlopig niet, want er zijn dus 3 nieuwe acts (Heaven 17, Christina Sturmer en Alan Parsons) in te passen, en tegelijk worden ook de tv-uitzendingen voor VRT en Avro klaargestoomd : ook hier willen de betrokken artiesten hun zegen geven over beeld en geluid …

Tot binnenkort,

Jan

6 Responses to “Nederland goed gestart – Duitse CD zo goed als klaar”


  1. 1 JanS 16 november 2009 om 6:22 pm

    Zal de volgende keer toch eens beter opletten
    want ik heb de steen vrijdag niet gezien.
    Misschien is het een hint om voor John Milles
    ,voor het sportpaleis in Antwerpen , ook zoiets te plaatsen.
    Wat dat hij heeft ondertussen wel verdient.

    Ik heb nu 3 shows gezien (31-10 en 07-11 in Antwerpen 13-11 in Arnhem) en de stem van Marie werd steeds beter. Ook een Toots Tielemans zag ik alle 3 keer met plezier spelen.

    Het einigste echte verschil was het meezing nummer.
    Misschien een idee om volgend jaar de zanger uit te nodigen

  2. 2 Maaike 16 november 2009 om 11:14 pm

    Tot mijn verrassing zie ik dat je de Avro noemt m.b.t. de televisie uitzending. Deze werd toch al jaren door de KRO verzorgt?
    Ik heb tot nu toe overwegend positieve, enthousiaste berichten gehoord over deze editie NOTP. Ik moet nog heel even geduld hebben, ik moet zeggen dat ik ernaar uit kijk!!

    • 3 Steven (NL) 17 november 2009 om 2:54 pm

      Hoi Maaike,

      Tot aan de trammelant met het grote biermerk dat vroeger in de naam stond zond de AVRO het ook uit. Nadat het commissariaat voor de Media die omroep een grote boete oplegde (en de biermagnaat was gewipt), heeft de KRO het stokje overgenomen. Nu is het dus weer ‘terug’ bij de AVRO, maar daar zal wel gewoon een wisseling van de uitzendtijden binnen de zender aan ten grondslag liggen en niet zo zeer een wisseling van de afnemende omroep.
      Overigens hebben andere zenders nog langer geleden ook de Proms wel eens uitgezonden (Veronica/Veronique, RTL 4).

      Wanneer ga jij? Ik kan ook niet wachten, hoewel ik al a.s. zaterdag ga!

  3. 4 Maaike 18 november 2009 om 9:00 pm

    Ik ga ook zaterdag! Schiet al lekker op😉
    Hoop de uitzending weer op te kunnen nemen, kan ik er zo weer een jaar tegenaan! Rond deze tijd komen de verschillende jaargangen weer voorbij, écht genieten!

  4. 5 Steven (NL) 22 november 2009 om 2:56 pm

    Jan, ik heb één woord voor de voorstelling die ik gisteren heb gezien:
    FENOMENAAL!

    Van ontroerend intiem tot mega-spektakel, erg knap en mooi gedaan!

  5. 6 Maaike 22 november 2009 om 9:53 pm

    ……… en ik heb daar niets aan toe te voegen! Was echt top!!


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,833 hits

