Van m’n spreekwoordelijke sokken geblazen …

Gisteren heb ik iets bijzonders meegemaakt, en wie vanavond naar De Rode Loper kijkt, zal kunnen zien en horen waarover dit gaat.  Toni Etneo, eminent wijnhandelaar, en sedert 1995 vriend van Andrea Bocelli had samen met zijn vriend Raymond uit Hasselt een exclusieve ontmoeting geregeld met DIV4S, een kwartet Italiaanse sopranen.  De dames waren al onder mijn aandacht gebracht door Carl Huybrechts (die gisteren uiteraard ook van de partij was), toen hij enkele weken geleden voor een tv-interview op bezoek was bij Andrea thuis, en daar werd aangesproken door Carlo Bernini, pianist-dirigent-vertrouwensman van Bocelli.  Carlo heeft zich ontfermd over de selectie (hij vertelde me gisteren dat hij 300 kandidates gescreend heeft) en dus nu de carrière van 4 goedogende dames – je zou ze kunnen omschrijven als een vrouwelijke variant van Il Divo.

Dus gisterenavond mochten we in een bijzonder mooie locatie in Hasselt, en in het gezelschap van o.a. Will Tura, René Vandereycken, Jacky Mathijssen, Steve Stevaert en tal van andere Limburgse notabelen, luisteren naar de 4 dames in kwestie.  Veel éérlijker kan een concert niet zijn : ze kwamen binnengestapt, Carlo zette een nummer in op de vleugelpiano, en de 4 dames zongen op amper 2 meter afstand de sterren van de hemel – niks techniek, geen microfoons of dure PA, geen effecten om de stemmen voller te laten klinken : puur acoustisch (als het ware ‘met de billen bloot’ :-)).  Het repertoire bestond uit enkele klassieke aria’s (ik heb vooral Casta Diva onthouden), en enkele cross-over songs (schitterende versie van Con Te Partiro – en jullie weten dat onze lat érg hoog ligt bij dat nummer – maar ook een verrassende versie van ‘Woman In Love ‘ van Streisand) : telkens ontzettend goed gezonden, en wanneer de stemmen samen klinken wordt je overspoeld !

Ik had kippenvél en tranen in de ogen : ik ben bijgevolg bijzonder blij dat ik ze – zonder ze live te horen – al had geboekt in Charleroi, en ik kan niet anders dan hen zéér ernstig overwegen voor de shows in het najaar …  Ik had écht een Bocelli-gevoel tijdens hun concert, en heb trouwens de gelegenheid gehad om kort met Andrea te bellen : hij was zeer benieuwd naar mijn impressies, omdat hij ze enkele weken ook op privé-concert-bezoek heeft gehad, en hij wilde graag van mij bevestiging van wat hij ook aanvoelt, nl dat ze over véél talent beschikken.  Hij heeft ze trouwens uitgenodigd om aan zijn komende 3 shows in de UK mee te werken.

Voilà, ongewild laat ik bij deze in de kaarten voor het najaar kijken …  Benieuwd wat de reacties nà de tv-uitzending zullen zijn …

Jan

Update: Klik hier en bekijk de reportage op Eén

4 Responses to “Van m’n spreekwoordelijke sokken geblazen …”


  1. 1 Steven (NL) 18 maart 2010 om 6:33 pm

    Hallo Jan,

    Ik ben helemaal vóór deelname in het najaar van de DIV4S!

  2. 2 WIM 18 maart 2010 om 7:19 pm

    Zoals ik in een vorige reactie reeds zei over de klassieke artiest : ’t mag nog eens een vrouwtje zijn… en het mogen er zeker 4 zijn om de schade in te halen…

    Niet twijfelen,Jan… gewoon vastleggen…😀

  3. 3 Thierry 7 april 2010 om 12:19 am

    vocaal dik in orde, en wat een looks🙂
    Ik begrijp dat Jan twijfelt om hen ook niet te vragen voor Antwerpen. Het zou ook de eerste keer zijn dat hij zo snel in zijn kaarten laat kijken…🙂

  4. 4 Jorg 8 april 2010 om 3:28 pm

    Hoi Jan,

    Ik zit net naar een filmpje te kijken van de verbouwing van Ahoy Rotterdam. Hierin wordt gemeld dat de verbouwing tot januari 2011 gaat duren. Enig idee of dit invloed heeft op de concerten in november?
    Ben uiteraard ook zeer benieuwd naar de vorderingen voor de shows in het najaar. Na de show in Charleroi weer tijd voor een update? Succes vast met Charleroi!


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,771 hits

