Laatste repetitie …

Dé FOH (Front Of House)

Opperste concentratie tijdens de laatste repetitie : jammer dat de foto van matige kwaliteit is, maar aan de regie (in het jargon FOH geheten) zitten de geluidsmixers, de lichtoperators en de video-regie aandachtig te kijken én te werken tijdens de laatste generale repetitie van deze namiddag …
We hebben er zin in !!
Jan

12 Responses to “Laatste repetitie …”


  1. 1 Werner 8 november 2012 om 9:53 am

    Succes vanavond !!

  2. 3 WIM 8 november 2012 om 1:04 pm

    Veel succes met de première vanavond !
    Ik kom morgen proeven of het weer een Grand Cru editie is zoals vorig jaar !

    • 4 janvereecke 8 november 2012 om 1:05 pm

      Dag Wim,
      ik lees graag zaterdag wat je ervan gevonden hebt !
      Jan

      • 5 WIM 11 november 2012 om 5:03 pm

        Dag Jan,

        gisteren heb ik beslist dat het voor mij de allerlaatste keer was…

        … dat ik op het middenplein ga staan.
        Het gewauwel van het jonge volkje rondom mij tijdens de klassieke stukken en de rustigere popsongs, werkte me zodanig op m’n zenuwen dat ik onmogelijk van de show kon genieten… volgend jaar dan maar een zitplaatsje waar het hopelijk wat rustiger is…

        De show dan; zeer goed, maar minder goed dan vorig jaar (dat was, voor mij, dan ook een echte top-editie).
        De lichtshow was echt geweldig. Gaat heel die installatie mee op de tour door Duitsland? Ze zullen nogal werk hebben !

        Naturally 7 ! Hoe doen ze het ? dat vroeg ik me constant af. Goede opener met In the air tonight, al had ik gehoopt op een vocale versie van Also sprach Zarathustra. De “gitaar”solo’s tijdens While my guitar gently weeps, wauw !
        De battle met Il Novecento was niet echt een battle, meer een samensmelting van stem en orkest, maar daarom niet minder indrukwekkend… Wel een beetje spijtig van de nogal saaie projecties.
        Als Art of Noise-fan kon ik het stukje Moments in Love zeer smaken.

        Remy ! Sympathieke kerel, zeer talentrijk… spijtig genoeg heb ik niet echt kunnen genieten van de klassieke stukken, wegens het jeugdige volkje rondom mij. Tijdens de muziekstukken maar uitleggen en nadien “REMYYYYY!!!!” krijsen… Wat ik van Die Moldau gehoord heb, was wel top ! Eén van mijn klassieke toppers. Het Allegro met hedendaagse stukjes was ook zeer goed (deed mij denken aan Anne Dudley’s “Seriously Chilled”). In de projecties was wel weinig variatie…

        Morricone ! Geweldige introductie met De Slimste Mens, al ging Carl wel een beetje de mist in. Wel sluikreclame voor het Morricone concert, maar ’t is u vergeven ! Trouwens een topprestatie van Liv… Leuk dat ze weer eens op het voorplan mag komen… Ik ben een fan !

        Ozark Henry ! Vlaams toptalent ! Het nieuwe nummer ging aan mij wel verloren, door (weeral) het gebabbel… Ik had persoonlijk liever een up tempo nummer meer gehad, zoals bvb. These Days…

        Anastacia ! The Queen of the Proms, zonder twijfel ! Je voelt gewoon dat ze zich thuis voelt op het promspodium. Ik had wel liever een hitnummer meer gehad, in plaats van de nieuwe single…

        John Miles ! De vaste waarde, de rots in de branding, de Petrus ! DANK JE WEL voor de vernieuwde “Music”… Eén van de topmomenten van deze editie ! Je weet dat ik hierop aan het wachten was… John had er ook veel zin in, kon ik zo zien. Hij straalde gewoon.
        “Angel” was ook een mooi nummer, spijtig dat er (zelfs in Duitsland) geen Proms cd’s meer zijn… Zeker omdat de opbrengst van dit nummer naar een goed doel gaat… (een ideetje : een jaarlijkse best of (dubbel?) cd met muziek van de gehele tour en niet per land)

        Klassiek ! Goede keus om het ‘licht’ en ‘bekend’ te houden… De projecties waren wel wat saai, dat was vorig jaar beter met de filmfragmenten. Toen was het rustig tijdens de klassieke stukken, dit jaar zeker niet… begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen ambiance (la la la, hey! ), maar wel tegen blablabla! Wel vond ik de vlammen tijdens de 5e zeer leuk om naar te kijken.

        Il Novecento ! Bobby Groslot !😀 Topartiesten… wat zouden de proms zijn zonder dit ongelooflijk flexibele orkest (ik heb het boek gelezen en het is niet altijd zo simpel geweest😉 )

        The Jacksons ! Hier had ik bij de bekendmaking m’n bedenkingen bij… maar ook al is hun gezang niet denderend, het moet gezegd worden : de nummers staan als een huis, ze brengen veel sfeer en ambiance en hun entrée was onvergetelijk!

        Dus al bij al houd ik gemengde gevoelens over aan deze editie van de proms… een goede editie met enkele leuke en verrassende momenten, een top lichtshow, maar met (te) veel storende elementen in het publiek.

        Tot volgend jaar ! (maar dan op een zitplaats of kan ik een kaartje kopen voor een repetitie zonder publiek😉 )

        WIM

  3. 6 Laurent 8 november 2012 om 4:22 pm

    Cher Jan

    Il est 15h15,je viens d’arriver de Dijon (F),après avoir parcouru près de 600 kms en voiture!

    Je vous souhaite du succès pour les concerts NOTP.

    Laurent

  4. 8 Jeroen 8 november 2012 om 6:10 pm

    Vanavond woon ik de premiere bij. Ben erg benieuwd.

  5. 11 Laurent 12 november 2012 om 6:08 pm

    J’ai assisté à trois magnifiques concerts.Merci Jan.Je vous donne rendez vous à Cologne le 1er Décembre.

    (Une suggestion,si vous pouviez de nouveau organiser quelques chose au printemps,ça couperait l’attente,car un an,que c’est long avant de revoir un concert NOTP)

    Laurent


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,833 hits

