Patrick krijgt assistentie …

… of is het omgekeerd ?

AfbeeldingEdwin Bonilla is vaste percussionist bij Gloria, en komt mee de honneurs waarnemen …  Hij is al snel geïntegreerd …

Jan

47 Responses to “Patrick krijgt assistentie …”


  1. 1 Jeroen 4 november 2013 om 7:54 pm

    Jan,

    als je de twitteraccounts van Amy MacDonald en Gloria Estefan leest, dan moet je momenteel een heel fiere organisator zijn …

  2. 3 Jeroen 6 november 2013 om 11:50 pm

    Dag Jan,

    nog een laatste update voor de grote première?

    • 4 janvereecke 7 november 2013 om 1:38 am

      iedereen heeft er zin in, en via de sociale en andere media kan iedereen mee volgen : Gloria, Amy, Hiromi – ze hebben er zin in. Morgen nog een laatste repetitie met Wyclef, en dan kan het wat mij betreft niet snel genoeg 20h30 zijn …
      Ik kom net terug van een diner in de stad, met o.a. Gloria en Hiromi : het is me in 28 jaar nog nooit overkomen om de avond voor de première met een gerust gemoed op restaurant te kunnen gaan …
      J

  3. 7 Hans Van Geem 7 november 2013 om 10:41 am

    zit La Gazza Ladra nu weer in de playlist Jan,heb er onlangs iets van opgevangen

  4. 9 Hans Van Geem 7 november 2013 om 11:12 am

    das supernews……goodluck for tonight é…..zijn er ook bij vanavond🙂

  5. 10 Gwentje 8 november 2013 om 3:10 am

    Het was super in orde terug hiromoni super met haar piano zelfs een mooi duet met wyclef Jean Amy open schitterend met mr rock n roll fine fleurvwas ook in super form ze zongen lady gaga Coldplay en queen gloria estefan hebben we veel gedanst vooral bij ryth gonna get you en conga ook hips dont lie vonden we prachtig bedankt voor de mooie avond janen tot volgend jaar hè muzikale grtjs

  6. 11 Laurent 8 november 2013 om 10:17 am

    Bonjour Jan

    Je suis en admiration devant la technique d’Hiromi au piano.
    Jusqu’à présent Music de John Miles me donnait les frissons,depuis hier soir,Fine Fleur m’en donne aussi….J’ai beaucoup aimé leur prestation dans l’ensemble avec une mention spéciale pour Love me again.

    Amy Macdonald a su enthousiasmer le public.Jan,si je peux me permettre,n’y a t’il pas possibilité de changer l’ordre de ses chansons?Car ses deux dernières sont calmes pour clore la première partie du spectacle.

    Wiclef Jean a fait une belle prestation,belle adaptation du grand standard Belge!

    John Miles,très bon comme d’habitude!

    Et Gloria?J’ai apprécié les morceaux qui avaient du rythme,un peu moins les autres.

    Il Novecento et l’Electric Band ont été très bon,mais ça,on le savait déjà!

    Très bon choix des morceaux classiques,le final de Dance for the House,a surpris le public…

    J’ai bien aimé la partie éclairage du show.

    Enfin,une petite remarque sur l’absence des petites lumières,je pense qu’il aurait fallu les conserver cette année pour faire la transition avec l’application Light of the Proms pour les Smartphones.

    Quoiqu’il en soit,j’ai passé une très bonne soirée!J’y retourne ce vendredi et samedi.

    Ah oui,j’ai oublié mais nous en avons discuté ensemble les années précédentes,ça passe toujours trop vite!!!!!!

    Amicalement.

    Laurent

  7. 12 Renee Lammen 11 november 2013 om 11:20 am

    Beste Jan,
    We hebben genoten afgelopen zaterdag, zoals ik u die avond al vertelde het stuk van het orkest en het koor waar oa. Stukken van de bohemian rhapsody inzaten was echt een kippenvel moment.
    Bedankt voor de gastvrijheid en tot het volgend jaar.
    Mvg Renee Lammen

  8. 14 Jeroen 11 november 2013 om 2:59 pm

    Dag Jan,

    hoe heb jij het eerste deel van de concerten ervaren? Ben je tevreden?
    BTW Hoe staat het met je onderhandelingen?

    • 15 janvereecke 11 november 2013 om 5:17 pm

      Ik heb de overtuiging dat het sedert show 2 allemaal goed en vlot loopt – we hebben na show 1 enkele wijzigingen aan de volgorde aangebracht, en nu zit het snor. Ik ben zeer tevreden over deze show : iedereen presteert op niveau en naar verwachting. Ik ben aangenaam verrast door de inbreng van de ‘jeugd’ – dat belooft voor de toekomst. De onderhandeling met grote naam voor volgend jaar is nog niet afgerond : de bal ligt weer in het kamp van de agent/manager/artiest. Ik heb op het laatste vragenlijstje geantwoord, en wacht nu op reactie/bevestiging …
      J

  9. 16 Hans Van Geem 14 november 2013 om 11:32 am

    klinkt weer super Jan…..keep us informed

  10. 17 Jeroen 17 november 2013 om 11:18 am

    Mijn impressie van een avondje Proms.

    Gisteren was ik aanwezig op het laatste Promsconcert in België, ondertussen voor de vijftiende keer. Ik denk dat de kwaliteit van de artiesten nog nooit zo hoog heeft gelegen. Waar in het verleden wel eens een artiest op de bill stond die het zingen wat was verleerd, was dit gisteren geenszins het geval. Zowel Amy MacDonald, Wyclef Jean (ik was dol op de kleine intro van Ready or not!) als Gloria Estefan (feestje!!!!) brachten geweldige interpretaties van hun nummers.

    Wat Hiromi uit de piano schudde grenst aan het ongelooflijke. Op bepaalde momenten hadden wij de indruk dat we op een versneld videobeeld stonden te kijken, zo snel ging het.

    Het orkest en het koor waren zoals gewoonlijk weer top. De naam ‘swingendste orkest ter wereld’ hebben ze opnieuw meer dan verdiend. De klassieke stukken die werden uitgevoerd pasten volledig in het programma.

    Maar er waren ook (jammergenoeg) pijnpuntjes. De ‘light of the proms’ was geen succes. Ik heb rond mij meer ‘facebook’-accounts zien oplichten dan lichtjes. Dus er waren wel degelijk smartphones maar het publiek voelde zich niet geroepen om die als lichtje in te zetten. Jammer. Zeker gezien er dit jaar toch wel wat nummers waren (‘smile’, ‘wonderful world’, what happines’, ‘ne me quitte pas’, …) waren die wat sfeerverlichting konden gebruiken. 17000 lichtjes zouden dan wel impressionant zijn.

    Het grootste pijnpunt vond ik het publiek zelf. Ik heb vannacht nog eens de ticketpagina gecheckt om te kijken of er ergens stond: “stijven harken, gelieve enkel naar het concert op 16 november te komen”. De sfeer in het eerste deel was beneden alle peil. Ik denk dat er meer sfeer is op het nieuwjaarsconcert van de Wiener Symphoniker dan tijdens het eerste deel.

    De kentering kwam er met het optreden van Wyclef Jean. Hij haalde iedereen uit zijn stoel en ik had de indruk dat het publiek eindelijk doorhad dat de stoeltjes enkel om uit te rusten zijn.

    Een raad voor volgend jaar: tijdens mijn eerste concerten 15 jaar geleden werd de basis voor een sfeervol concert gelegd voor het concert effectief begon. De vrijwilligers die drank en ijsjes verkochten zetten de blokken aan om de wave te doen, te stampen en te klappen. Hierin gesteund door het koor. Is het niet mogelijk om dit weer in te voeren?

    En tot slot: het was het laatste concert en ik dacht dat er dan wat grapjes werden uitgevoerd. Heb zo ooit Zucchero gezien met zijn broek tot op zijn enkels. Gisteren niks van gemerkt of waren het vooral inside jokes?

    Was het niet geweest van het lauwe publiek, ik had opnieuw een fantastische proms meegemaakt!

    • 18 Hans Van Geem 23 november 2013 om 8:45 pm

      moet je bijstaan ivm de app,deze slaat echt niet aan bij het publiek,via via gehoord dat hij echt langs geen kanten werkte,veel werk aan te winkel dus,ofwel weer naar het traditionele Notp druklampke

    • 19 janvereecke 24 november 2013 om 11:04 am

      Beste Jeroen,
      ik zou je willen uitnodigen je eigen verslag hierboven nog een keertje na te lezen. Met name je laatste zin : vind je nu zelf niet dat jouw oordeel toch wat scherp is ? En je maakt het ons wel érg lastig als je ook verwacht dat wij de stemming en interactie van het publiek kunnen sturen en controleren. Jouw muzikaal plezier mag toch niet in die mate afhangen van wat het publiek in de zaal wel en niet doet ? Het gaat toch in de eerste plaats om wat er op het podium gebeurt ?
      Jan

      • 20 Jeroen 24 november 2013 om 2:26 pm

        Dag Jan,

        Ik heb mijn verslag nagelezen en sta er nog altijd achter. Maar misschien is mijn verslag niet voldoende geduid.
        Het is zo (en ik beschouw me als een ancien na 15 jaar proms) dat de beleving van de Proms voor mij enorm is geëvolueerd.

        Ik meen me te herinneren dat één van de Jannen (ik denk u, maar ik ben het niet zeker) ooit zei: “De Proms is een vreemd fenomeen. Nog voor er één naam bekend is, worden al enorm veel kaarten verkocht”. Ik heb het gevoel dat dit niet meer zo is. Voor mij op zich geen enkel probleem, want zoals in mijn verslag gemeld is er op muzikaal en technisch gebied geen enkel probleem. Ik durf zelfs verder gaan. Ik denk dat de artiesten die de laatste jaren op de proms te zien waren, gewoon ondenkbaar waren 10 à 15 jaar geleden.

        Ik moet zeggen. Bij leuke en goeie muziek (en die is er in overvloed op de Proms), kan ik moeilijk stilzitten. Mijn echtgenote kan door een reumatologische aandoening echter geen drie uur rechtstaan, dus boeken wij telkens plaatsen op het balkon. Ik sta dus recht als het een feestje wordt. Waar dat 10 jaar geleden geen probleem was, wordt je nu ” scheef” bekeken door de buren en zelfs aangemaand om opnieuw te gaan zitten. Ik kan er niet aan doen, maar voor mij is dit een pretbederver. Voor mij is dit de x-factor die nu ontbreekt. Want 10 jaar geleden waren er voor mij 5 popartiesten, de 3 uitgenodigde artiesten, John Miles en het publiek. En die laatste is er voor mij minder en minder…

        Maar zoals gezegd: op het evenement heb ik geen enkele commentaar. Was het niet van het publiek dan kreeg de proms van mij dit jaar een 10 op 10. Nu was het ‘slechts’ een 9, wat nog altijd een heel goeie score is, denk ik🙂.

        Uiteindelijk streven we allemaal naar de perfectie, is het niet?

      • 21 janvereecke 28 november 2013 om 12:01 pm

        Beste Jeroen,
        Bedankt voor je toelichting.
        Enkele bijkomende bedenkingen :
        1) we streven inderdaad naar de perfectie, in de mate dat dit bij een concert kan. Spontaneïteit is ook een kwaliteit.
        2) ik deel je frustratie wanneer je erop aangesproken wordt dat je gaat rechtstaan. Ik vrees dat de medemens vandaag minder verdraagzaam is dan vroeger. We merken dezelfde problemen bij andere concerten. Jammer.
        3) je hebt gelijk dat we vroeger meer tickets op voorhand verkochten, voor het bekendmaken van de artiesten. Ik vrees dat dit niet zo snel terugkeert, en heb daarom nu al 2 beloftevolle contacten met het oog op 2014.
        Jan

  11. 22 Fred 17 november 2013 om 3:26 pm

    Ik vond het een geslaagde proms. Dit was de derde keer dat ik ben gegaan. de eerste keer was in 2005 in de VIP, de tweede keer was in 2010 backstage op uitnodiging van Patrick, en dit jaar stond ik gewoon op het middenplein. Ik heb mijn mening al op Facebook gezet, maar ik zet het hier nogmaals. Hier enkele positieve punten:

    + Amy Macdonald and Wyclef waren fantastisch en mogen van mij nog eens terugkomen. Van Amy had ik graag nog een extra nummer gehoord. Spark, bijvoorbeeld, zou geweldig zijn geweest.

    + Hiromi vond ik zeer sterk, maar ik had toch de indruk dat niet alle toeschouwers in mijn onmiddellijke omgeving die mening deelden. Dat gezegd zijnde, het is mijn mening die telt en ik vond ze zeer goed.

    + De “battle” was zeer geslaagd. Bohemian hapsody was een kippenvelmoment.

    Nu even de negatieve punten:

    – Te veel Gloria Estefan. Ze is goed, maar ik vond dat er betere artiesten aanwezig waren. Zeven nummers plus het slotnummer vond ik wat te veel.

    – De structuur. Ik zou liever hebben gehad moesten de artiesten elkaar vaker hebben afgewisseld en dat ze niet één voor één opkwamen om al hun nummers achtereen te spelen.

    – Het middenplein was tegen de pauze een vuilbak. Ik kon geen voet verplaatsen of ik stond in de kauwgom.

    – Light of the Proms is misschien een goed initiatief, maar de app werkt niet deftig. Op mijn gsm, een Samsung Galaxy met een recente versie van Android, was de app niet eens compatibel.

    Over het algemeen vond ik het goed.

  12. 23 Jeroen 17 november 2013 om 11:53 pm

    Jan,

    ik las overigens dat er in Antwerpen zo’n 120000 bezoekers zouden zijn geweest. Dat wil dus zeggen dat de Antwerpse concerten weer in stijgende lijn gaan? (1 Belg op 100 maakt de Proms mee?).

  13. 25 Jeroen 22 november 2013 om 7:17 pm

    Dag Jan,

    is alles klaar voor Nederland? Veel succes alvast.

  14. 27 Marinus 23 november 2013 om 2:27 am

    Net terug uit Rotterdam.
    2013 is een uitstekende editie! Bijna net zo goed als volgend jaar…

    Alle artiesten haalden een hoog nivo (dat is wel eens anders geweest) en het was zeer gevarieerd, er was voor elk wat wils.

    Had het nog beter gekund?
    Tuurlijk, de Light of the Proms is een leuk idee maar moet nog wel groeien.
    Persoonlijk had ik erg graag (zoals ik eerder genoemd heb) ‘Coming out of the Dark’ van Gloria Estefan willen horen, dat had erg goed met Fine Fleur gekund. Trouwens, Fine Fleur: geweldig.

    Maar ik kreeg mijn persoonlijke momentje toen aangemoedigd werd om het slavenkoor mee te zingen in een lalala-versie. Alsof ik met een eerdere reaktie in dit blog, waarin ik schreef geen italiaans te spreken en Verdi’s beroemdste stukken dan maar in lalala-versie zou instuderen, invloed op het programma heb gehad.

    Bedankt voor een fijne avond en tot volgend jaar.

    Zo, nu snel m’n nieuwe dvd draaien en Sínead O’Connor met Troy herbeleven.

  15. 29 Laurent 23 november 2013 om 1:35 pm

    Cher Jan

    Les artistes qui participeront à la tournée Allemande,sont ils à Rotterdam pour répéter ce samedi?

    Si c’est le cas,ça serait gentil de votre part de nous mettre quelques photos.

    Merci en attendant d’avoir des news!

    Laurent

  16. 31 Jeroen 28 november 2013 om 11:34 am

    Dag Jan,

    mag ik je een persoonlijke favoriet aanraden (zonder te weten wat hij kost). Onlangs was ik aanwezig op een optreden van Stromae. Ik weet dat jullie op de Proms niet schrikken van een uitdaging meer of min. Ik denk dat Stromae hier wel in past.
    Tous les memes spreekt voor zich, met een belangrijke rol voor de blazers. Formidable zou fantastisch moeten klinken met een symfonisch orkest. Papaoutai is een uitdaging voor Frank Vanderheijden. En Alors on danse om het publiek nog een ultieme keer op te hitsen.

    Ik denk dat dit een goudhaantje is…
    Je doet er uiteraard mee wat je wil.

    met veel respect

    Jeroen

  17. 33 Jeroen 29 november 2013 om 10:09 am

    Heel veel succes op de toer in Duitsland. Keep us posted…

  18. 35 Jeroen 2 december 2013 om 8:12 pm

    Dag Jan,

    is de eerste storm rond de Duitse concerten gaan liggen? Ik las op http://www.notp-fanpage.de verontrustende berichten als Mark King slecht bij stem, technische problemen, een apatische Morten Harket,…

    Of zijn deze reacties toch wat overdreven?

    • 36 janvereecke 3 december 2013 om 10:18 am

      Dag Jeroen,
      Duitsland is prima gestart – eerste concert is altijd wel even wat wennen voor wie nieuw aan boord komt (Baseballs, Mark King en Morten Harket), maar wie slechts één show ziet, merkt daar weinig of niets van …
      Wat betreft de meningen op het fan-forum : iedereen heeft uiteraard zijn/haar gelijk, maar wanneer ik het enthousiasme van het Duitse publiek, en het aantal al dan niet spontane staande ovaties, als graadmeter mag nemen, dan is de show niet minder dan zéééééér geslaagd. De grote (té grote ?) uitdaging van een show als NotP is dat er zowat 300,000 verschillende redenen en verwachtingen zijn waarmee de 300,000 bezoekers naar de shows komen kijken – hierdoor is het de facto onmogelijk om aan ieders verwachtingen te voldoen … zo blijft een deel van het Duitse publiek vragen om Land of Hope and Glory opnieuw te programmeren, terwijl ik er van overtuigd ben dat er evengoed veel mensen blij zijn dat we dat niet meer doen … en zo voort en zo voort …
      Een andere indicatie is dat er na het eerste weekend (3 shows in NRW) er al meer dan 5100 tickets verkocht zijn voor editie 2014 …
      Jan

      • 37 Jeroen 3 december 2013 om 7:52 pm

        Ben ik verkeerd als ik denk dat Duitsers een ‘moeilijk’ publiek zijn? Ik herinner mij zo nog de shows in 2007 toen PUR op de affiche stond. Ik weet nog dat er ook toen zo’n lawine ontstond.

        Bovendien heb ik de indruk dat het vooral de ‘non-lovers’ zijn die hun mening te kennen geven en veel minder de ‘lovers’. Ik kan me voorstellen dat het als organisator niet altijd even leuk (en representatief) is deze meningen te lezen?

        Uiteindelijk hebben wij, als toeschouwer, gemakkelijk spreken wanneer wij er de negatieve puntjes (hoe weinig die er ook zijn) uithalen. Wij nemen uiteindelijk geen risico’s.

        Bijgevolg is het dan ook evident om enkel en alleen respect te hebben voor wat jullie elk jaar op de bühne (om in Duitsland te blijven) brengen…

  19. 38 Werner Van Uffel 3 december 2013 om 4:38 pm

    Hey Jan,
    Klopt het dat op de 6 DVD’s nog geen enkele Bocelli staat ?

    Wat de Apps betreft, heb ik de ontwerpers al de suggestie gegeven om iets te voorzien als het publiek de app download (jongens wat een taaltje gebruiken we toch tegenwoordig🙂 ). Ik bedoel, geef iets terug. Iemand kan na de show een “meet and greet” (hopla, hier gaan we weer) verdienen. We geven X – tal boeken van de proms weg. Ik heb een aantal dagen de App’s mee verzorgd in de inkomhal en moet inderdaad de jongens hierboven bijtreden dat er weinig enthousiasme voor was. Ook het gegeven dat niet alle toestellen het konden opslagen doet er naturlijk geen goed aan. Het idee op zich is goed, aan de uitwerking dient inderdaad nog te worden gewerkt.

    Oh ja, heb het je al meegegeven, de lichtshow was dit jaar “veel” beter dan vorig jaar. Nu de muurband volgend jaar nog mee in het geheel opnemen en bibi zal supercontent zijn.🙂

    PS: Je vergeet SB niet hé.

    • 39 janvereecke 3 december 2013 om 4:46 pm

      Dag Werner,
      op de dvd’s die we tot nu toe uitbrachten staat geen enkel Bocelli-track – dat heb je goed gezien. De kans is érg klein dat dit ooit anders wordt, gezien de relatieve moeite die het gekost heeft om Bocelli-beelden te mogen gebruiken voor de PBS-documentaire. En ik steek daar liever moeite en energie in, dan in het proberen clearen van een track voor een dvd. Die Amerikaanse markt is potentieel uiteraard véél belangrijker.
      Ik ben er me van bewust dat die app geen succesverhaal is – niet geschoten is altijd mis (denk ik dan als gedeeltelijke troost). Misschien komt er in de toekomst toch nog een verlengstuk in de vorm van een of ander item merchandising van, maar dat is voor later.
      De lichtshow is dit jaar door hetzelfde team gemaakt als vorig jaar, toen ook iedereen enthousiast was. En ik herinner me ook vele lovende commentaren op licht en decor in alle jaren voordien, toen Geert Vanhout ervoor tekende.
      En ik vergeet SB niet, maar ze is voorlopig geen prioriteit🙂
      Jan

  20. 40 Werner Van Uffel 4 december 2013 om 9:06 am

    Sarah Brightman Jan.🙂

  21. 42 Werner Van Uffel 4 december 2013 om 5:58 pm

    Oeps, laatste zin te snel en verkeerd gelezen.

  22. 43 Jeroen 6 december 2013 om 7:56 pm

    Dag Jan,

    geen nieuwtjes meer? Ik moet u in elk geval feliciteren met de kwaliteit van de Duitse cd van 2012. Die is echt lovenswaardig en doet mij meimeren naar de tijd dat er nog cd’s van de Belgische concerten werden uitgebracht.

    Alle artiesten komen mooi over. Naturally 7 is perfect, Mick Hucknall wat een knaller (zeker ook That’s how strong my love is dat niet op de Belgische concerten werd gebracht in 2011). Anastacia ook sterk. De harp van Remy perfect in balans en mijn persoonlijke favoriet is Toccata and Fuga.

    Proficiat!

  23. 44 Jeroen 12 december 2013 om 10:26 pm

    Dag Jan,

    nog een ideetje voor de klassieke artiest: Canadian Brass, wereldberoemd in de Brass-wereld en bovendien stuk voor stuk uitstekende muzikanten, getuige het onderstaande fragment:

  24. 45 Jeroen 20 december 2013 om 2:00 pm

    Dag Jan,

    komt er dit jaar een tv-uitzending van de editie 2013. Is in de tv-gids van één nog niet te bespeuren.

    • 46 janvereecke 20 december 2013 om 4:08 pm

      Dag Jeroen,
      VRT gaat in 2 delen uitzenden op 29 december en 5 januari, telkens vanaf 22h30.
      KRO zendt een samenvatting van ongeveer 50 minuten uit, op oudjaar om 17h, en herhaalt diezelfde uitzending vroeg op de ochtend van 1/1 om 1h55 !
      Groet,
      Jan

  25. 47 Thierry 24 december 2013 om 12:30 am

    Jan,

    Ik ben er weer daar mee, Maar voor de 30ste editie volgend jaar hoop ik stiekem nog steeds op Tony Hadley. Noag altijd goed bij stem, en een reeks wereldhits achter zijn naam (of Spandau Ballet) die nog steeds goed klinken…

    Wij gaan al meer dan 15 jaar naar de Proms, en hoewel Tony al eens geprogrammeerd stond… hebben we hem nog nooit live gezien…


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

