… en de shows van 2014 zitten er al weer op …

Uiteindelijk toch weer sneller dan verwacht is de tour alweer gedaan – ik schrijf dit op minder dan een uur van de start van de laatste show in Bremen.  Iedereen is bezig met afscheid nemen, email-adressen uitwisselen, bedankings-kaartjes uitdelen en krijgen, valiezen worden nu ook met de podium-kleren gevuld, alles wordt terug in de oorspronkelijke kisten en dozen gestopt …

Ik kijk met véél voldoening terug op de afgelopen shows in Antwerpen, Rotterdam, Luxemburg en Duitsland : overal hebben we een jongere billing dan ooit voorheen gepresenteerd, met véél bijval.  Volgend jaar meer dan dit : ik wil de lezers van deze blog trouwens uitnodigen mij te ‘bestoken’ met ideeën voor artiesten voor editie 2015, met als enige voorwaarde dat de leeftijd (van de leadzanger(es) niet boven de 40 jaar mag liggen …

Onze aandacht gaat al volop naar 2015 : binnen minder dan 3 maand zitten we in Polen, waar we onder de naam ‘Classic Meets Pop’ onze 2e concert gaan doen, in het aangename gezelschap van o.a. Katie Melua, Mark King, Kim Wilde & Tony Henry.  We zijn ook de billing voor de VS aan het afronden, en hopen begin januari de tourdata bekend te kunnen maken.  En ik ga ook vanaf begin januari werk maken van de billing voor het najaar, want ik wil liever geen 2e keer zo laat als dit jaar een affiche rond hebben.

Tenslotte hebben we afgelopen zomer ook afscheid moeten nemen van Tanneke en Philippe, en zijn we begin afgelopen donderdag nog érg geschrokken van het onverwachte overlijden van onze lokale promoter in Hannover, waar we een week eerder te gast waren, en waar helemaal niets deed vermoeden dat hij 7 dagen later plots zou overlijden.  Deze droeve gebeurtenissen doen er ons allemaal aan denken dat we elke dag moeten proberen te genieten van ‘het leven’ en van elkaar.

Prettig eindejaar, en een muzikaal 2015 gewenst !

Jan

67 Responses to “… en de shows van 2014 zitten er al weer op …”


  1. 1 WIM 21 december 2014 om 7:07 pm

    U vraagt, wij draaien :
    – Robyn

    – La Roux

    en mijn persoonlijke favoriete in dit eerste (korte) lijstje :
    – Little Boots

    Tot uw dienst,
    WIM🙂

  2. 2 WIM 21 december 2014 om 7:24 pm

    Nog even een opmerking : hoezeer ik ook van de verjonging genoten heb, hoop ik dat dit niet betekent dat we nooit meer een “gouwe ouwe” of een grote klassieker op de affiche gaan hebben… Jullie moeten toch ook gemerkt hebben hoe het publiek uit de bol ging op Bohemian Rhapsody, wat niet bepaalt een recent nummer is😉

  3. 3 Laurent 21 december 2014 om 7:57 pm

    Jan

    Je propose trois artistes.

    Adèle
    Charlie Winston
    Mika

    Bonne fêtes de fin d’année.

    Laurent

  4. 4 WIM 21 december 2014 om 8:00 pm

    Bestoken had je toch gevraagd?

    – HURTS

  5. 5 WIM 21 december 2014 om 10:31 pm

    O ja, Robyn is een oude bekende voor jullie😉

  6. 6 Marinus 23 december 2014 om 4:23 pm

    Elke keer als ik de naam Adele hier voorbij zie komen (nu weer genoemd door Laurent) denk ik dat dat fantastisch zou zijn maar lijkt me het absoluut onhaalbaar. En elke keer denk ik dan aan die andere britse zangeres die ongeveer gelijktijdig doorbrak maar misschien wél haalbaar is.

    Met hits als ‘Warwick Avenue’, ‘Rain on Your Parade’, ‘Well, Well, Well’ en natuurlijk ‘Mercy’ heb ik het uiteraard over Duffy. (30 lentes)

  7. 7 WIM 23 december 2014 om 8:52 pm

    Duffy is inderdaad ook een mooie suggestie !
    Nog een andere (maar heel jonge) : Birdy
    Ook mooi : Lana Del Rey, maar haalbaar?

  8. 8 Marinus 25 december 2014 om 12:21 am

    Even een van m’n favoriete artiesten ge-googled. Pfff, precies 40. Dus ze mag hier nog genoemd worden.
    Ik krijg al kippenvel als ik denk aan een donkere (liefst ook stille) zaal, en dan dat machtige intro van ‘Thank U’: Alanis Morissette!

    Uhmm, Nelly Furtado?

    Over haalbaar gesproken. De populairste britse meidengroep van de afgelopen jaren is vast onhaalbaar (de Sugababes).
    Maar de drie meiden die de oorspronkelijke bezetting van deze groep waren vormen tegenwoordig opnieuw een groep. Ik heb niet de indruk dat zij zonder de Sugababes-naam erg succesvol zijn. Maar zij zijn wel de meiden die de eerste hit van die groep in oorspronkelijke bezetting kunnen brengen, ‘Overload’ door MKS oftwel Mutya (Buena), Keisha (Buchanan) en Siobán (Donoghy).

    En ze past niet in dit rijtje (40 was al enige jaren geleden) maar sinds The Jacksons op de Night of the Proms hebben gestaan denk ik steeds dat ook Janet Jackson ooit moet kunnen. In eerste instantie leek het me een ‘te grote’ naam, Maar haar laatste album (Discipline) is inmiddels uit 2008 en was niet haar grootste succes. Misschien? U kunt altijd informeren…

  9. 9 didier1declercq 28 december 2014 om 6:33 pm

    Ik heb mijn 3 kinderen,( 16, 18, en 20 jaar oud) gevraagd wat zij op night of the proms zouden willen zien.

    Dit zijn de namen:

    Usher
    50 cent
    Chris Brown
    The Pussycat Dolls
    Bruno Mars
    Iggy Azalea

    blink-182
    Kesha

    Adele
    Ariana Grande
    Taylor Swift

  10. 11 Jeroen 2 januari 2015 om 4:34 pm

    Ik heb drie artiesten die aan het criterium voldoen en naar mijn mening geschikt zijn voor de proms. In het verleden bleken volumineuze acts wel eens een succes te zijn (meat loaf,Marco Borsato, Simple Minds,…)

    Deze drie passen daar perfect bij:

    – Snow Patrol
    – P!nk
    – Emeli Sandé

  11. 12 Thierry 2 januari 2015 om 5:12 pm

    Wat betreft Snow Patrol deel ik volledig je mening, en zo ook Bruno Mars, echt toppers. Probleem is dat ze meer dan waarschijnlijk onhaalbaar zijn (en dan zeker Bruno Mars)…

  12. 13 Thierry 2 januari 2015 om 5:26 pm

    Enne, als klassieke “artiest”, indien haalbaar, kan onderstaande echt wel tellen ! BAM !

    • 14 janvereecke 2 januari 2015 om 6:35 pm

      Beste Thierry,
      afgelopen maanden zijn 2Cellos me van diverse kanten aanbevolen. Wat jullie niet weten is dat we ze al in 2011 hadden geboekt, en dat ze toen zelf het contract hebben verbroken, omdat ze via Elton John een betere opportuniteit hadden. Mijn goesting om ze te boeken was dus meteen over. Bovendien ben ik muzikaal niet écht onder de indruk. Ik denk dat we met Il Novecento het hele sportpaleis kunnen doen daveren wanneer we bijvoorbeeld ‘Thunderstruck’ of ‘The Trooper’ onder handen zouden nemen : om te beginnen hebben we niet minder dan 6 uitstekende cellisten in het orkest, én kunnen we ook gebruik maken van nog meer dan 60 andere klassieke virtuozen ! Neen, ik heb het écht niet begrepen op die gepimpte video’s van 2cellos, om bovenstaande redenen.
      Ik hoop op jouw begrip.
      J

      • 15 Marinus 4 januari 2015 om 12:33 am

        Ok, ik schrijf vast op voor 2015: Thunderstruck door Il Novecento.

      • 16 Thierry 6 januari 2015 om 9:49 pm

        Begrijp ik helemaal Jan, spijtig dat ze toen niet geweest zijn misschien hadden we dan kunnen oordelen of hun video’s al dan niet hoeven gepimped te worden. Ik persoonlijk ben van mening dat je zeker iets moet doen in de zin van de “Battle” tussen Il Novecento en Discobar a moeder…. vind ik nog steeds één van de hoogtepunten van afgelopen jaren !🙂

  13. 17 Marinus 4 januari 2015 om 12:31 am

    Misschien zijn het m’n hormonen, maar ik besef (na eerder al enkele dames te hebben genoemd) dat ik zangeressen van niet meer dan 40 gemakkelijk uit m’n mouw schud:
    Kelly Clarkson (32), Lily Allen (29), Leona Lewis (29), Sophie Ellis-Baxtor (35), Kelis (35), Joss Stone (27), Florence Welch (van Florence and the Machine, 28), Natasha Bedingfield (33) …

    Naar heren heb ik echt moeten zoeken. Uhmm, Daniel Bedingfield (35) …
    Gary Lightbody (van Snow Patrol, 38).
    Normaal gesproken zou de band Keane in de categorie: waarschijnlijk niet haalbaar zitten. Maar zij hebben een pauze ingelast en treden momenteel niet op. Dus, Keane of leadzanger Tom Chaplin (35)

    En met bands die momenteel niet optreden en daardoor wellicht haalbaar zijn is de cirkel weer rond en kom ik weer bij een zangeres uit: Andrea Corr (40). Al zou het uiteraard geweldig zijn om op de Night of the Proms the Corrs weer als groep bij elkaar te brengen.
    (of is Sharon Corr met al die virtuoze violisten in Il Novecento soms niet welkom)

    • 18 Thierry 6 januari 2015 om 9:57 pm

      James Blunt (voor Antwerpen dan) is ook jonger dan 40.
      En ik ga helemaal mee met het voorstel van Keane / Snow Patrol of hun leadzanger … Denk wel dat je dan veel meer “jonger” volk gaat aanspreken

  14. 19 Laurent 4 januari 2015 om 9:06 pm

    Jan

    Elle n’a que 15 ans et un bel avenir devant elle…Peut être la verrons nous un jour accompagné par Il Novecento!!!

    Salutations.

  15. 20 Dries (notpfan.eu) 6 januari 2015 om 2:42 pm

    Na wat eerst snel opzoekwerk:

    Nog enkele Belgische namen die zeker niet zouden misstaan:
    – Gabriel Ríos (1978)
    – Milow (1981)
    – Jan Paternoster (The Black Box Revelation) (1989)

    Internationaal:
    – Duffy (1984)
    – Taio Cruz (1985)
    – Norah Jones (voor wanneer het wat rustiger mag zijn) (1979)

    Later nog eens verder zoeken wat ik nog allemaal kan vinden…🙂

  16. 21 Jeroen 7 januari 2015 om 8:57 am

    Voldoet niet helemaal, de leadzanger is 45, maar wel heel actueel: Train. Scoorde begin 2000 een grote hit met drops of Jupiter, dat heel mooi zou klinken met orkest. Het werd daarna stil rond de groep tot 2012 en zijn nu helemaal terug met het, soul sister en drive by…

  17. 22 didier1declercq 7 januari 2015 om 10:36 am

    Er zijn naar mijn mening hier op deze blog, al vele goede namen gevallen. Maar kijk eens naar de Festivals , waar de jongeren naartoe trekken. Daar lopen de DJ’s met de meeste aandacht weg. En dit is een evolutie niet wij niet mogen negeren.
    En dit is ook de reden waarom Discobaar A moeder hoge ogen scoorde, en dat in combinatie met veel humor.

  18. 23 Jeroen 7 januari 2015 om 11:17 pm

    En nog zo’n groep die perfect zou passen: Maroon 5

  19. 24 Jeroen 11 januari 2015 om 11:41 am

    Nog eens wat opzoekingswerk gedaan dat volgend lijstje oplevert! Er zit toch heel wat schoon en leuk volk tussen. Ze voldoen allemaal aan het criterium:
    Jamie cullum
    Duffy
    Kaiser chiefs
    Alicia keys
    The Killers
    The kooks
    Mika
    James Morrison
    Nelly furtado
    Jason mraz
    Katy Perry
    Joss stone

  20. 25 laurent 1 februari 2015 om 4:21 pm

    Salut Jan

    Une petite question hors sujet.

    Les DIV4S ont publié un message sur leur page Facebook qui disait ceci:

    Night of the Proms

    See you soon!!

    Peut on avoir plus de précisions?

    Merci.

    Laurent

  21. 26 Jeroen 8 februari 2015 om 7:05 pm

    Soms zijn er opportuniteiten. Queen zegt concert af in paleis 12. Willen het goedmaken, maar de organisatoren zeggen nu al dat dat moeilijk zal zijn. Misschien willen ze het wel goedmaken op de proms?

  22. 27 Marinus 22 februari 2015 om 4:06 pm

    Hierboven werd de populariteit van DJ’s genoemd.
    Na het horen van David Guetta’s gigahit ‘When Love Takes Over’ dacht ik dat dat een prachtig, modern Night of the Proms nummer zou kunnen zijn. Maar wie is toch die zangeres? Even zoeken…

    Nou, dat is Kelly Rowland!
    Één van de zangeressen van het voormalige Destiny’s Child, waarvan ik het rijtje hits niet ga opnoemen, wegens te lang.
    Solo scoorde zij hits met bijv. ‘Work’ en het prachtige ‘Stole’
    Verder is zij ook de zangeres op Nelly’s ‘Dilemma’!

    En het belangrijkst: Kelly Rowland is slechts 34 lentes.

  23. 28 Jeroen 18 maart 2015 om 7:01 pm

    Aangezien we momenteel geen nieuws lezen, nog een suggestie. De hits zijn ondertussen wat ouder, maar ze is nog geen 40: Natalie Imbruglia!

    • 29 Marinus 28 augustus 2015 om 5:23 pm

      Natalie Imbruglia. Al voorgesteld op 18 maart!
      Uitstekende suggestie.
      Zou Jan toen op een idee zijn gebracht?
      (of zou het onderhandelings-spel toen al bezig zijn geweest)

  24. 31 Laurent 21 maart 2015 om 9:24 am

    Cher Jan

    Si vous êtes en Pologne,on compte sur vous pour nous donner des nouvelles dans le courant de la journée.

    Salutations.

    Laurent

  25. 32 Jeroen 2 april 2015 om 7:09 pm

    Jan,

    ik lees op de Duitse fansite dat de klassieke act al vastligt en 1 popact zo goed als klaar is. Hoe zit het met de Belgische billing?

  26. 33 GWentje 22 april 2015 om 8:49 pm

    Britney Spears zou ook niet mis staan dit jaar ook jonge dame rond dertig anders is al gelijk hoor notp blijft top

  27. 34 Laurent 28 april 2015 om 7:01 pm

    Cher Jan

    Vous n’auriez pas quelque chose à nous annoncer.Votre dernier article date du 21/12/2014…..

    Salutations

    Laurent

  28. 35 Thierry 23 mei 2015 om 8:02 pm

    Beste Jan… nu laat je ons erg lang op onze honger zitten hoor…

  29. 38 Laurent 26 mei 2015 om 8:29 pm

    Merci beaucoup pour cette info Jan,vivement jeudi!!!!!!!!!!!!!!!!

  30. 39 Thierry 2 juni 2015 om 8:43 pm

    Je gaat Fernando toch “Hallelujah” van Jeff Buckley laten zingen Jan ? Kippevel gegarandeerd !

  31. 40 Hans VG 16 juni 2015 om 7:57 pm

    @Jan,weet jij wanneer de betalingen v/d tickets verstuurd worden,normaal nadat eerste namen bekend gemaakt worden,maar tot op heden geen betalingsoverschrijving in mn e-mailbox gehad…grtz Hans

    • 41 janvereecke 17 juni 2015 om 9:39 am

      Dag Hans, we zijn druk in de weer om morgen een belangrijk deel van de line-up voor dit najaar aan te kondigen, dus mag je de betalingsuitnodigingen in de komende dagen verwachten !!
      Jan

      • 42 Hans VG 19 juni 2015 om 1:59 pm

        @Jan,gisteren de namen gezien,echt al top hoor,maar zag dat John Miles,Fine Fleur,en Electric Band ontbreken op Notp website bij namen voor editie 2015,moet dat nog aangepast worden ??

      • 43 janvereecke 19 juni 2015 om 5:09 pm

        Beste Hans,
        de aanwezigheid van Scala maakt dat Fine Fleur er de aankomende editie niet bij gaat zijn …
        Jan

  32. 44 Laurent 18 juni 2015 om 7:11 pm

    Jan

    John Miles sera t’il présent à Anvers?

  33. 45 Bernard 19 juni 2015 om 12:52 pm

    Joe Jackson, dat is een droom die eindelijk waarheid wordt! Naar zo’n prachtige veelzijdige artiest kijk ik echt uit. Hij spreekt ook de minder jonge NOTP-fans aan. Een voltreffer !

    Hoewel hij voor mij al een headliner is, Jan, krijg ik de indruk dat de grootste naam nog moet worden aangekondigd, of vergis ik mij ? En maak je dan je belofte waar van een headliner van 40 jaar of minder ?

  34. 46 Hans VG 19 juni 2015 om 5:12 pm

    @Jan,en Mr Music’John Miles,is hij van de partij

  35. 52 Kris S 23 juni 2015 om 4:21 pm

    Suggestie voor de Ierse Nadine Coyle, voorheen lid van “Girls Aloud”. Ik heb haar onlangs live gehoord in de musical “Lords of the Dance: Dangerous Games” en ze had een prachtige en heldere stem.

  36. 53 Thierry 8 juli 2015 om 7:24 pm

    Bijzonder spijtig, maar voor het eerst in 17 jaar zal onze groep niet van de partij zijn. Hoewel we muzikaal niet erg kieskeurig zijn is er dit jaar, in tegenstelling tot alle vorige jaren, niet echt iemand op de affiche die ons echt aanspreekt. En gezien de steeds stijgende ticketprijzen gaan we ook niet gaan enkel voor de sfeer. Hopelijk volgend jaar beter, en is dit niet het einde van een jarenlange traditie. Smaken verschillen uiteraard…

    • 54 janvereecke 26 augustus 2015 om 1:31 pm

      Dag Thierry,
      ik zit al enkele weken te ‘dubben’ of ik zou antwoorden, en zo ja, hoe … Tof dat je al zovele jaren naar NotP komt, en jammer dat je min of meer beslist hebt om dit jaar niet tot in het Sportpaleis af te zakken … Kan je aangeven wat de redenen zijn/waren om wél te komen, en wat je dus denkt te gaan missen op de komende editie ?
      Jan

  37. 55 didier declercq 9 juli 2015 om 8:50 am

    Ik vind de affiche tot nu toe heel goed. Vooral naar Basement Jaxx en Scala kijk ik naar uit, Joe Jackson vind ik minder boeiend.

  38. 56 WIM 26 augustus 2015 om 1:14 pm

    Jan,
    ben jij ook vervangen?🙂
    ik vraag het maar omdat het zo stil is hier…

    Robert, Carl, Liv, Hille, Marjolein, Fine Fleur, allemaal vervangen… misschien een beetje te veel in één keer?

    MvG.
    WIM

    • 57 janvereecke 26 augustus 2015 om 1:29 pm

      Dag Wim en co,
      bedankt voor de ‘bezorgdheid’, maar ik ben wel degelijk dag (en soms ook slapeloos ’s nachts) in de weer met NotP ! Wat wél nieuw is, is dat er nu een team mee nadenkt (en beslist) over de grote ‘update’ van onze format. In dat team zitten een paar van de jongere collega’s (Flor en Lode), maar ook Ignace (die al een paar jaar het visuele van NotP voor z’n rekening neemt (video, licht, podium), en bijvoorbeeld ook Thomas Vanderveken … Voor mij is dit zeer leerrijk, en ik ben ervan overtuigd dat het resultaat een boeiende show zal zijn.
      Jan

  39. 58 Bernard 26 augustus 2015 om 1:52 pm

    Proficiat, Jan, met deze mooie line-up. Ik kijk zeer hard uit naar de veranderingen, maar met jouw team heb je het NOTP concept zeer toekomstgericht aangepast.

    En met Natalie Imbriglia hou je je ook aan jouw belofte; ze werd in februari 40 jaar!

  40. 59 gwentje 29 augustus 2015 om 12:39 pm

    Wow de mooie natalie Imbruglia op de proms tzal dan eerste keer live zien met haar prachtighe hits zoalsr torn big misake wish i was there shiver wrong ipresiion deze zou perefect pasen met orkest kijk ernaar uit grtjs

  41. 60 Renee 26 oktober 2015 om 6:24 pm

    Dag Jan,
    Hoe staat het met de voorbereidingen?

  42. 61 laurent 7 november 2015 om 6:01 pm

    Salut Jan

    Les répétitions ont commencé?
    Y aura t’il une musique de film cette année?

    Laurent

    • 62 janvereecke 7 november 2015 om 6:26 pm

      Salut Laurent,
      on a déjà eu une répétition technique mercredi, ce qui nous a permis de choisir une nouvelle batterie pour Hans.
      Demain commencent les vrais répétitions à Anvers, avec les premiers invités à partir de lundi après-midi !
      Et oui, il y aura de la musique de film, tiré du ‘Hunger Games’ …
      Jan

  43. 63 Marinus 26 november 2015 om 8:30 pm

    Morgenavond, Ahoy, ik kijk er erg naar uit en moet me inhouden om niet alles van de shows in Antwerpen te weten te komen want ik vermoed dat dan alle verrassing verdwenen is.

    Ik denk al wel te weten dat DJ Regi in Antwerpen de knallende afsluiter verzorgde maar juist hij is in nederland niet aangekondigd. Ook een locale artiest (in dit geval dus een nederlandse act) staat niet op het affiche.

    Kunt u iets zeggen over de eventuele verschillen tussen Antwerpen en Rotterdam? (DJ Regi, verrassingsact, …)

  44. 65 Hans VG 27 november 2015 om 11:23 am

    Notp 2015 Antwerpen,was een supereditie,waar met Fernando Varela voor mij een nieuwe Bocelli is geboren.nieuwe dirigente deed het voortreffelijk,Kobe Ilsen deed het ook super.Nu op naar editie 2016,maar @Jan,wanneer gaan er voor next year weekenddata’s komen,enig idee??

    • 66 janvereecke 27 november 2015 om 2:17 pm

      Dag Hans,
      vertel al het goede over deze show vooral verder ! En we werken aan de planning voor volgend jaar, en we beseffen dat de ‘honger’ naar een zaterdag groot is …
      Jan

      • 67 Hans VG 27 november 2015 om 2:25 pm

        Dag Jan,
        Doen we sowiso altijd (y)Alvast super om horen,goed om horen dat de honger naar een zaterdag groot is,zodra er een komt,liggen mn tickets vast,anders deed ik het al direct,nu ging het niet,dus ik echt benieuwd wanneer de zaterdag op de data’s komen


Geef een reactie

Je leest op deze blog de muzikale ervaringen en verhalen van Jan Vereecke, mede-organisator van Night of the Proms.

Concertdata 2016

Antwerpen - België
zat 5 november | Sportpaleis
don 10 november | Sportpaleis
vrij 11 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Hasselt - België
zat 12 november | Sportpaleis

Klik hier om te reserveren

Blog Stats

  • 400,822 hits

